
Valtteri Bottas si letos připsal na svoje konto první stupně vítězů, když v Kanadě doplnil na pódiu Lewise Hamiltona a Sebastiana Vettela.
Bottas v Kanadě vztyčil výhružný prst, že se na něj ani na Williams nesmí zapomínat. Za Mercedesem se to mele o sto šest hned mezi několika týmy. Přesto, že hlavními aktéry jsou Red Bull a Ferrari, tak do boje promlouvá i právě zmiňovaný tým se sídlem v Grove. Ačkoliv to v interním souboji mezi Massou a Bottasem je velmi vyrovnané, tak za nejlepší dosavadní letošní výsledek může tým poděkovat právě Finovi, který po fantastickém výkonu stál na okruhu Gillese Villeneuva na pódiu a získal jak do Šampionátu jezdců, tak i do Poháru konstruktérů velmi cenné body.
Po nevýrazném startu Bottas vytěžil z kolize mezi Hamiltonem s Rosbergem, díky níž se Němec propadl až za něj. Poté se také polepšil o místo, když si jel Räikkönen pro čerstvé gumy. Krátce před Bottasovou návštěvou boxů si jel pro nové obutí Vettel, jehož tým zvolil dvouzastávkovou strategii. Williams se proto rozhodl, že udělá ten samý krok jako Mercedes a vyzkouší to jen s jednou zastávkou. Tu si odbyl ve třiadvacátém kole. S povinnou žlutě označenou sadou vydržel až do konce závodu.
Šestadvacetiletý pilot neskrýval nadšení a průběh závodu si nemohl vynachválit. Vyzdvihl také práci mechaniků v boxech. V předchozích závodech se totiž pitstop ne vždy vydařil na výbornou: „Pro nás jako tým to byl opravdu silný závod. Měli jsme velmi dobrou strategii a dobrou zastávku v boxech, při které všechno perfektně sedlo. K tomu bylo dneska auto prostě klasa.“
A co se týká dalších závodů, tak Bottas věří, že je v této sezóně na bedně ještě uvidíme. „Je to těžké říct. Pořád také záleží na trati. Pro následující závody si hodně věříme. Jsme dobrý tým, který může dosáhnout dobrých výsledků. Proto není žádný důvod, proč bychom ještě tento rok nemohli stát na pódiu,“ zkonstatoval Bottas.
Další velká cena nás čeká již tento týden na zbrusu novém okruhu v ulicích Baku, jenže stáj s městskými tratěmi docela dost bojuje. Hrát do karet by jim ale mohl fakt, že trať disponuje jednou extrémně dlouhou dvoukilometrovou rovinkou. Nechme se překvapit, jak se s nástrahami velmi úzkých ulic hlavního města Ázerbájdžánu u Williamsu, ale i ostatních týmů poperou.