Aston Martin chce svým vývojem dohnat Red Bull

Aston Martin chce svým vývojem dohnat Red Bull

Tým Aston Martin i nadále věří, že se stane tím týmem, který dostihne Red Bull. Náskok se snaží zmenšit díky vývojovým plánům, které jsou dle vedení týmu optimistické.

Aston Martin začal loňskou sezónu velmi překvapivě, protože jeho přepracovaný vůz AMR23 se v rukou Fernanda Alonsa pravidelně umisťoval na stupních vítězů. Po vývoji monopostů startovního roštu však konkurenceschopnost Aston Martinu klesla a tým se propadl z druhého na páté místo v Poháru konstruktérů.

Přestože si Aston Martin toto postavení udržel i v začínající fázi letošního roku, nastínil, že ambicí týmu bylo sestavit základ monopostu AMR24, který by bylo možné dále rozvíjet. Výkonnostní ředitel Aston Martin Tom McCullough toto prohlášení zopakoval a jako důkaz možného pokroku uvedl pozoruhodné oživení McLarenu v minulé sezóně.

„Myslím, že každý může být dostižen. Když se podíváte na vývoj, který jsme viděli u McLarenu v minulé sezoně, byl opravdu působivý. Na to jsme se v zimě zaměřili, abychom vytvořili dobrou platformu pro náš rozvoj. Nechceme stát na místě, nikdo nestojí na místě,“ prozradil.

Dále také upřesnil, že postupné stěhování Aston Martinu do nové základny ukazuje, že je to stále rostoucí tým ve srovnání s týmem jako je Red Bull. „Red Bull nemá náš čas na vývoj v aerodynamickém tunelu. Jsou samozřejmě velmi velkým a našlapaným týmem, ve kterém pracuje spousta lidí, kteří mají dlouhou dobu silnou pozici.“

„My stále rosteme, učíme se spolupracovat, máme novou továrnu, nové zázemí, zprovozněný nový aerodynamický tunel, nový simulátor, v poslední době se děje spousta věcí, ale my chceme tento vůz hodně rozvíjet.“

Přestože Fernando Alonso minulý víkend v Saúdské Arábii obsadil páté místo, Španěl připustil, že Aston Martinu chybí na ostatní soupeře v závodu až tři desetiny. Šéf týmu Mike Krack však prozradil, že po zahájení evropské části sezóny v Imole hodlá tým zavést výraznější vylepšení.

Tom McCullough si je sice vědom, že AMR24 představuje jinou filozofii aerodynamiky než jeho předchůdce, ale je optimistický, že jeho vývojová cesta je docela dobrá. „Do Džiddy jsme již přivezli některé díly, které byly pro vůz dobrým krokem vpřed. Nikdy nejezdíme závod od závodu se stejnou specifikací, to jen velmi zřídka,“ vysvětlil.

„V současné době jsme v té fázi, kdy se můžeme dobře vyvíjet. Jde tedy o to, abychom tyto díly co nejrychleji přivezli na trať, a doufejme, že se vůz bude nadále zlepšovat.“

Sdílejte na:
Zavřít