
Bob Fernley, zástupce šéfa Force Indie přiznává, že tým není spokojen se změnami, které Pirelli provedlo na svých pneumatikách.
Force India byl jeden z mála týmů, které se velmi dobře adaptovali na letošní agresivní pneumatiky Pirelli na startu sezony. V prvních osmi závodech nasbírali 59. bodů.
Poté ale přišel závod v Británii na Silverstonu, jen pár set metrů od továrny Force Indie, kde došlo k mnoha problémům s pneumatikami, mezi nimi i čtyři exploze. Italský výrobce pneumatik poté představil nový kevlarový pás pro zadní pneumatiky pro Velkou cenu Německa.
Bohužel se vůz VJM06 s pneumatikami moc dobře nesnáší a Paul di Resta i Adrian Sutil na Nürnburgringu skončili mimo body.
„Nemyslím si, že jsme na těchto pneumatikách sebevědomí, je to docela důležitá změna,“ řekl Fernley. „Musíme tedy využít třídenního testu na Silverstonu, abychom se pneumatiky naučili správně používat.“
„Pozitivní je, že v Německu bylo během závodu pěkné počasí, takže máme dobrá data, se kterými můžeme během testů chování pneumatik srovnávat. Bohužel jsou pneumatiky tak významně změněny, že budeme muset auto, které bylo stavěno speciálně pro 2013 pneumatiky, lehce re-designovat, což nám ublíží, protože už jsme se chtěli soustředit na vůz pro rok 2014.“
„Není to dobré. Není to pro Force Indii zdravé. Ale myslím, že podobné problémy mají i další týmy. Jsem si jist, že Ferrari je ve stejné situaci. Lotus vypadal v Německu dobře, ale myslím, že s tím také mají problémy. Nakonec tu budou vítězové a poražení. My jsem zřejmě poražení, teď jde jen o to, o kolik nás ostatní porazí.“