Živě: 2. trénink – VC Belgie

Živě: 2. trénink – VC Belgie

Živý komentář k druhému tréninku na VC Belgie.

Druhý trénink začíná ve 14:00

Vítejte u živého komentáře na druhý trénink na Velkou cenu Belgie. V prvním tréninku jsme byly svědky proměnlivého počasí a stavu trati ve Spa, čímž je okruh pověstný. První zatáčka, Eau Rouge a poslední zatáčka byly velmi mokré a viděli jsme většinu pilotů blokovat kola při brzdění a v první zatáčce se nám roztočili Sebastian Vettel a Valtteri Bottas. Nakonec byl na mokru nejrychlejší Fernando Alonso s dvěma vozy Force Indie v zádech. Na druhou stranu Lotus skončil na posledních dvou místech. Kimi Räikkönen měl menší problém s brzdou na předním pravém kole.

Na druhý trénink je opět předpovídán déšť. Mnohými je očekávána i mokrá kvalifikace a možná i závod. Mohli bychom tedy být svědky simulací závodu na mokru.

Navzdory očekáváním na Spa momentálně svítí sluníčko a trať je konečně suchá, týmy dostanou pořádně prověřit své nové upgrady.

Velkou novinkou tohoto víkendu jsou blonďaté vlasy Sebastiana Vettela. Dle jeho slov prohrál sázku a musel si tak vlasy přebarvit na blond.

Všechny týmy si pro VC Belgie vozí speciální aerodynamické balíčky. Red Bull ale vzbudil zvláštní pozornost s extrémně tenkým zadním křídlem. Snaží se tedy očividně zlepšit svou maximální rychlost. V kombinaci s DRS by na tom s maximálkou mohl být velmi dobře.

Teplota se díky sluníčku dostala na 21°C, teplota tratě je 28°C.

Připomínám, že pro tento víkend Pirelli přivezlo krom dvojice mokrých pneumatik své nejtvrdší směsi: středně tvrdou (bílá) a tvrdou (oranžová).

1:30 – Zelená světla, čeká nás další hodina a půl kroužení po trati a testování novinek.

1:29 – Prvním na trati je Nico Hülkenberg.

1:27 – Na trati je i mnoho dalších pilotů, snaží se využít suché trati.

1:27 – Zajímavost: při prvním mokrým tréninku měl Lotus nasazeno jejich pasivní DRS, avšak nyní ho sundali.

1:26 – Gutierrez a Ricciardo v měřených kolech.

1:25 – První měřené kolo ale už před nimi zajel Hülkenberg, avšak hned ho překonává Gutierrez a i toho hned překonává Ricciardo. Časy jsou už nyní o tři sekundy rychlejší, než při prvním polomokrém polosuchém tréninku.

1:24 – Na první místě nyní di Resta.

1:24 – Lotus na svém pasivním DRS pracuje již přes rok a stále se nemůže rozhodnout, zdali ho používat, nebo ne. Nicméně v prvním tréninku své pasivní DRS představil Sauber. Jeho řešení je stejné, jako u Lotusu, avšak vstupy pro vzduch po bocích airboxu jsou menší.

1:22 – Piloti na prvním místě se neustále střídají. Momentálně tam je Felipe Massa. Vettel byl v rychlém kole, ale v závěru kola ho zdržely dva Caterhamy, které oba byly mimo trať a vraceli se na ní.

1:21 – Na prvním místě se objevil Alonso a nyní je tam Mark Webber. Nico Rosberg je v rychlém kole. Ale své kolo opustil.

1:19 – Vettel je v dalším rychlém kole, v prvním sektoru byl o tři desetiny rychlejší, než Massa, který je momentálně první.

1:18 – V druhém sektoru však překvapivě ztratil dvě desetiny. Druhý sektor je velmi technický a měl by Red Bullu sedět. Že by důsledek miniaturního zadního křídla?

1:18 – V posledním sektoru, který je opět velmi rychlý však Sebastian opět zrychlil o jednu desetinu a jde na první místo. Webber tak trošku vdriftoval do poslední zatáčky.

1:17 – Giedo van der Garde je momentálně nejrychlejším z dvojice Caterham-Marussia.

1:15 – Grosjean minul vrchol zatáčky 9 a vyjel mírně mimo trať a opouští své jinak velmi rychlé kolo.

1:13 – Loňský vítěz VC Belgie Jenson Button si stěžuje, že jeho auto se přetáčí, když brzdí. Dle jeho slov zde velmi optimisticky cílí na pódium.

1:12 – Mercedes by mohl mít v závěru sezony problémy s motory. Hamilton i Rosberg využili už pět z osmi motorů. Na Spa i Monzu se tradičně montuje nový motor, kvůli vysokým otáčkám po většinu kola. To by znamenalo, že poté na zbylých sedm závodů jezdcům Mercedesu zbývá už pouze jeden nový motor. Očividně si budou muset vystačit s použitými.

Záběr na miniaturní křídlo Red Bullu Marka Webbera z prvního tréninku.

1:05 – TOP5: VET, MAS, ALO, HAM, WEB.

1:02 – Nyní na trati nekrouží moc pilotů.

1:01 – Piloti i bez deště stále občas blokují kola při brzdění do poslední a první zatáčky.

1:00 – Mark Webber nyní masivně předčil týmového kolegu, když zajel o sekundu lepší kolo a dostal se tak na první místo. Je to ale pochopitelné, protože momentálně jede na měkčí sadě pneumatik. Je prvním pilotem s časem pod 1:50.

0:59 – Adrian Sutil se svým vozem trošku bojuje, ale Force India je zde tradičně velmi rychlá.

0:55 – Vettelovi je to jedno, vyjel a při první měřeném kole překonal Webbera o téměř desetinu. Také středně tvrdá směs.

0:54 – Felipe Massa bojuje s přetáčivostí svého vozu v zatáčce 8. Ale není jediný.

0:53 – Felipe Massa si stěžuje, že vůz se přetáčí všude a jede radši velmi pomalu („This thing oversteers everywhere!“). Zajíždí zpět do boxů.

0:51 – Grosjean v rychlém kole.

0:50 – Van der Garde je zatím o sekundu a půl rychlejší, než jeho zkušenější týmový kolega Pic.

0:50 – Grosjean jde na třetí místo, na prvního Vettela ztrácí osm desetin. Red Bully jsou tu neuvěřitelně rychlé.

0:49 – Nyní jede rychle Lotus Kimiho Räikkönena. Ačkoli Kimi bere obrubníky velmi agresivně, jeho Lotus vypadá skvěle vyváženě. Räikkönenovi se přezdívá The King Of Spa. VC Belgie vyhrál už čtyřikrát. Dva závody vyhrál za McLaren a dva za Ferrari.

0:49 – A řadí se za Grosjeana na čtvrté místo.

0:46 – V rychlém kole je Lewis Hamilton, ale na prvního Vettela ztrácí téměř sekundu.

0:45 – Christian Horner říká, že zhruba za deset až patnáct minut můžeme očekávat delší jízdy od Red Bullu.

0:45 – Charles Pic se potýká s nevyvážeností auta v prostředním, technicky náročném sektoru.

0:42 – Sergio Perez zajel rychlé kolo a zařadil se za dvojice Red Bullu a Lotusu.

0:40 – Sergio Perez sice je rychlý, ale často blokuje kole. Jestli on to s tím pozdním brzděním nepřehání.

0:38 – Felipe Massa opět bojuje s přetáčivostí.

0:38 – Red Bully už jezdí delší jízdy s větším množstvím paliva.

0:37 – Navzdory neustálému přetáčení jde Massa na čtvrté místo. Ale vypadá to s tou přetáčivostí dost špatně.

0:36 – Jean Eric Vergne odsouvá Räikkönena na šesté místo.

0:33 – Räikkönen vyjíždí zpět na trať. Grosjean v rychlém kole.

0:31 – Miniaturní býčí křídlo má očividně efekt. Vettel je na maximálce o pět kilometrů za hodinu rychlejší, než druhý Bottas.

0:29 – Mnoho pilotů simuluje dlouhé jízdy na středně tvrdých pneu. Nové nejrychlejší časy nejsou, většina časů je dost mimo. Vettel nyní jezdí kola asi o šest sekund pomalejší, než je jeho nejlepší.

0:25 – Jules Bianchi měl horkou chvilku, když vyjel poměrně hodně mimo trať a oprášil únikovou zónu.

0:24 – Nyní jsou v rychlém kole Alonso i Button a závodí spolu.

0:24 – Mechanici Marussie se hrabou v autě Julese Bianchiho, pracují na přídi vozu, možná něco s brzdovou kapalinou?

0:22 – Sebastian Vettel je bez zadní pravé pneumatiky! Pirelli, chystej se na vysvětlování!

0:20 – Dle Sebastiana to byla pomalá punktura. Bylo to jeho jedenácté kolo na středně tvrdé pneumatice. Možná to bylo moc ojetou pneumatikou.

0:18 – Giedo van der Garde bourá! Drama!

0:18 – Vyletěl ze zatáčky na dosti neobvyklém autě, možná uklouzl na obrubníku. Jeho Caterham je na tom špatně. Holanďan je v pořádku.

0:17 – Nebyl to obrubník, prostě mu ustřelil zadek při výjezdu ze zatáčky.

0:16 – Prasklá pneumatika Vettela poškodila i podlahu vozu kolem sebe. Prozatím to vypadá, že je to konec působení Němce v tomto tréninku. Vystoupil, sundal helmu a odešel do zadní části garáže.

0:15 – Kvůli vozu van der Garda vlají žluté vlajky, jeho vůz je odvážen. On se mezitím fotí s maršály.

0:14 – Pirelli se obávalo vysoké zátěže pneumatik na zdejší trati a tak stanovilo dosti přísná omezení, co se týká tlaku a náklonu pneumatik. Co tedy bylo špatně?

0:09 – Hamilton opět tvrdě zablokoval v té samé zatáčce a opět si musel šikanu zkrátit.

0:07 – Christian Horner si zatím není jistý tím, co selhání Vettelovo pneumatiky způsobilo.

0:05 – Sergio Perez je povzbuzován, že už na to může ke konci tréninku šlápnout.

0:02 – Lotusy v dlouhých jízdách stačí Red Bullům, myslím, že závod bude hlavně mezi těmito dvěma týmy.

0:00 – Na konec tréninku nám z garáže Ferrari mává Rubens Barichello.

Konec tréninku. Druhému tréninku dominovali Red Bully, Mercedes zatím není moc vidět. Ale pravou rychlost všech týmů uvidíme až v zítřejší kvalifikaci.

Sdílejte na:
Zavřít