Z vítězství v GP2 se v Hockenheimu radovali Cecotto a Calado, smolař Král bez bodů

Z vítězství v GP2 se v Hockenheimu radovali Cecotto a Calado, smolař Král bez bodů

Z vítězství v hlavním závodě se v Hockenheimu díky riskantní jízdě v dešti na slickách radoval Johnny Cecotto. V nedělním sprintu nebyl za slunečna výborný nováček James Balado k poražení. Josef Král předvedl v závodech silně zlepšený výkon a o první body přišel jen smůlou.

Páteční kvalifikace

Náladové počasí letošního léta mělo v Hockenheimu rozhodující vliv na výsledek kvalifikace. Začala za lehkého deště a dobře udělali ti, kteří dali nekompromisně plyn hned v prvních kolech a nedoufali, že vozovka oschne. „Od výjezdu z boxů jsem jel absolutně naplno. Bylo to správné rozhodnutí, protože déšť zesílil mnohem dříve, než jsme to čekali,“ prozradil tajemství své druhé pole-position Nizozemec Van der Garde. Druhý čas zajel výborný Brit James Calado, musel ovšem pykat ze přestupek ze Silverstone a putoval o deset startovních míst dozadu. Vedle zelené Caterham-Dallary se tedy směl postavit Švýcar Fabio Leimer: „Začal jsem opatrně. Chtěl jsem se pomalu zlepšovat, což byla chyba. V mém nejrychlejším kole mne překvapil lijavec…“

Druhou řadu tvořili překvapivě outsideři Melker s Onidim, debutant Canamasas byl výborný třináctý a favorité Valsecchi s Raziou zabrali jen místa pět a osm.

Ještě smutněji se do šedivé oblohy díval Josef Král: „Zase nám to nesedělo. Hlavně brzdy a převody nepracovaly optimálně. Doufám, že zítra bude pršet. Za silného deště jsem totiž byl nejrychlejší,“ doufal ve svou jedinou šanci Čech poté, co se musel spokojit s dvacátou startovní pozicí.

 

Fotogalerie je ZDE

Sobotní hlavní závod

Počasí vyhovělo Královi jen z části. Startovalo se sice na mokré vozovce, déšť ale přestal a týmy měly v boxové uličce pro své borce připravené bezprofilové slicky. Jen dva jezdci (Cecotto a Richelmi) riskovali start na těchto „suchých“ pneumatikách. Riskovali – a všechno tím vyhráli, jak se mělo ukázat.

Na startu prokázal Van der Garde zase jednou své kvality a do první zatáčky najel s padesátimetrovým náskokem. Ještě před Parabolikou se před něj ovšem posunul krajan Nigel Melker a z prvního kola se špička vrátila v pořadí Melker, Leimer, Van der Garde a Onidi. Také Josef Král zahájil závod výborně a byl čtrnáctý. Slunce a široké válce pirelli ovšem rychle trať vysušily. S mokrem se jakoby začala vypařovat i konkurenceschopnost Králova vozu a začal se propadat polem.

Úplne jinak si vedl jeho týmový kolega Cecotto. Johnny dobře přestál kritcký úvod a když ostatní museli přezouvat, ocitl se s rozhodujícím náskokem v čele. Za ním se seřadili Richelmi, Leimer, Van der Garde a Nasr. Rodák z nedalekého Augsburgu absolvoval svou povinnou výměnu jedenáct kol před koncem, aniž by ztratil první místo a bezchybně si dojel, stejně tak jako v Monaku, pro vítězství. Richelmi si to úspěšně rozdal s rychlým Nasrem o druhé místo a směl poprvé v kariéře na stupínek vítězů.

Josef Král dokázal v druhé polovině závodu najít rychlý rytmus a z deprimujícího dvacátého místa na startu dojel dobrý dvanáctý. Spokojen ale nebyl: „Od poločasu mi zase odešly brzdy!“

Ohledně celkového hodnocění slavil Razia malý úspěch. Zatímco bodoval pátým místem, propadl Valsecchi opět svým starým nešvarům. Ital byl zapojen do mnoha soubojů a často byl mimo trať, což mělo za výsledek nulu na jeho bodovém kontě.

Výsledek:

1.  Johnny Cecotto Jr    Addax                58m16.075s
2.  Fabio Leimer         Racing Engineering     + 9.609s
3.  Stephane Richelmi    Trident               + 14.987s
4.  Felipe Nasr          DAMS                  + 21.459s
5.  Giedo van der Garde  Caterham              + 27.885s
6.  Nigel Melker         Ocean                 + 29.260s
7.  Luiz Razia           Arden                 + 29.573s
8.  James Calado         Lotus                 + 29.950s
9.  Tom Dillmann         Rapax                 + 31.978s
10.  Esteban Gutierrez    Lotus                 + 32.373s
11.  Marcus Ericsson      iSport                + 33.798s
12.  Josef Král           Addax                 + 39.284s
13.  Davide Valsecchi     DAMS                  + 46.854s
14.  Max Chilton          Carlin                + 51.305s
15.  Nathanael Berthon    Racing Engineering    + 55.440s
16.  Simon Trummer        Arden                 + 55.707s
17.  Rio Haryanto         Carlin                + 56.284s
18.  Jolyon Palmer        iSport              + 1m02.119s
19.  Fabio Onidi          Coloni              + 1m08.223s
20.  Stefano Coletti      Coloni              + 1m18.043s
21.  Julian Leal          Trident             + 1m18.945s
22.  Sergio Canamasas     Lazarus             + 1m20.866s
23.  Rodolfo Gonzalez     Caterham            + 1m30.812s
24.  Giancarlo Serenelli  Lazarus                 + 1 kolo
Odpadli:
     Victor Guerin        Ocean                   27 kol
     Ricardo Teixeira     Rapax                   18 kol

 

Fotogalerie je ZDE

Nedělní sprint

V neděli se slunce smálo především na polemana Jamese Calada. Brit zajel další ze svých bezchybných závodů, vyhrál stylem start-cíl a vylepšil si své sebevědomí: „Po dvou zpackaných podnicích jsem opět tam, kam patřím – na prvním místě. Auto bylo fantastické, svůj nejlepší čas jsem dokázal zajet tři kola před cílem!“

Na neohroženém druhém místě dojel Van der Garde, za ním se ale o další pozice přelo až sedm jezdců. Nasr, Leimer, Gutierrez, Cecotto, Melker, Král a Coletti. Ano, Josef Král konečně mohl závodit s horní třetinou pole. Bylo to hlavně díky senzačnímu prvními kolu, ve kterém se katapultoval z dvanácté na osmou pozici.

Třetí místo nakonec vybojoval Nasr, zatímco Král opět zůstal bez bodů. Tentokrát ovšem především díky neportovnímu chování kolegů. Čech dlouho útočil na sedmého Melkera a jednou se mu ho dokonce podařilo předjet. Právě, když plánoval svůj rozhodující útok, havaroval Serenelli težce ve vjezdu do motodromu. Král tedy pod žlutou vlajkou ubral plyn, zatímco se Coletti a Palmer přehnali kolem něj. Monačan s Angličanem byli později diskvalifikováni, Králův finiš tím ovšem byl nadobro zmařen. „To, co udělali bylo dost nebezpěčné,“ mínil otřesený Josef hned po závodě.

Ze zmíněné diskvalifikce těžil Valsecchi, který si dojel pro dva body, zatímco tentokrát nebodoval Razia. Na špičce tabulky je týden před dalším podnikem v Maďarsku dělí jen deset bodů.

Výsledek:

1.  James Calado         Lotus                40m18.134s
2.  Giedo van der Garde  Caterham               + 7.962s
3.  Felipe Nasr          DAMS                  + 17.509s
4.  Fabio Leimer         Racing Engineering    + 21.962s
5.  Esteban Gutierrez    Lotus                 + 22.353s
6.  Johnny Cecotto Jr    Addax                 + 33.193s
7.  Davide Valsecchi     DAMS                  + 38.870s
8.  Nigel Melker         Ocean                 + 41.861s
9.  Nathanael Berthon    Racing Engineering    + 42.196s
10.  Luiz Razia           Arden                 + 42.442s
11.  Rio Haryanto         Carlin                + 42.959s
12.  Julian Leal          Trident               + 43.336s
13.  Josef Kral           Addax                 + 43.580s
14.  Sergio Canamasas     Lazarus               + 44.111s
15.  Marcus Ericsson      iSport                + 46.002s
16.  Ricardo Teixeira     Rapax                 + 46.683s
17.  Simon Trummer        Arden                 + 47.624s
18.  Jolyon Palmer        iSport                + 53.235s
19.  Stefano Coletti      Coloni                + 54.660s
20.  Rodolfo Gonzalez     Caterham              + 56.315s
21.  Stephane Richelmi    Trident             + 1m02.778s
22.  Fabio Onidi          Coloni              + 1m13.439s
23.  Victor Guerin        Ocean                   + 1 kolo
Odpadli:
     Giancarlo Serenelli  Lazarus                 18 kol
     Tom Dillmann         Rapax                    0 kol
     Max Chilton          Carlin                   0 kol

 

Celkové hodnocení GP2:

1. Luiz Razia                      171 b.

2. Davide Valsecchi            161 b.

3. Esteban Gutierrez           129 b.

4. Giedo van Der Garde       119 b. 

5. James Calado                116 b.

 

Fotogalerie je ZDE

Sdílejte na:
Zavřít