Vítězem Velké ceny Německa se stal britský pilot Lewis Hamilton, druhou příčku obsadil Fernando Alonso a třetí dojel Mark Webber. Lídr šampionátu Vettel skončil až čtvrtý.
Start se z čela pole nejlépe povedl Hamiltonovi, který dokázal překonat z prvního místa startujícího Marka Webbera a šel tudíž do čela. I Fernando Alonso si polepšil, hned v úvodu se dostal na třetí příčku a až čtvrté místo náleželo lídrovi šampionátu Vettelovi. Do problémů se dostal Nick Heidfeld po kontaktem s Paul di Restou, přičemž se oba závodníci propadli na chvost startovního pole. Brit Lewis Hamilton si na čele začal budovat náskok a zdálo se, že zbytku startovního pole ujede. V desátém kole udělal chybu Sebastian Vettel, po které sice neztratil žádnou pozici, nicméně jeho ztráta na první tři piloty byla vysoká.
V kole jedenáctém se do problémů opět dostal Nick Heidfeld, který po kontaktu s vozem Sebastiena Buemiho musel po karambolu odstoupit ze závodu. O kolo později se Felipe Massa probojoval před Nica Rosberga na pátou příčku a začal stahovat i Sebastiana Vettela. V kole třináctém se začalo bojovat o přední příčky, protože Lewis Hamilton udělal chybu, Australan Mark Webber jej stáhl a dokonce jej předjel, to mu ale britský pilot vzápětí oplatil, při tomto souboji je navíc oba dohnal Fernando Alonso a rýsoval se zajímavý souboj o vítězství ve Velké ceně.
Mark Webber se v 16 kole díky rychlejší práci mechaniků dokázal dostat před Lewise Hamiltona a usídlil se tak na druhé příčce, protože před všechny tyto piloty se ještě vklínil Felipe Massa, který za sebou však neměl zastávku v boxech.
V kole čtyřiadvacátém se do problémů dostal legendární Michael Schumacher, který udělal prakticky stejnou chybu jako předním Sebastian Vettel, v závodě však Němec pokračovat mohl. O pořadí na prvních příčkách opět rozhodovala strategie v boxech, která při druhých zastávkách hrála do karet Hamiltonovi, který se díky ní dostal před Marka Webbera a opět vybojoval první příčku. Z boxů se vracející Fernando Alonso se také podíval na první pozici, nicméně okamžité poté jej Lewis Hamilton předjel a začal si budovat náskok na čele. Nic na tom nezměnily ani zastávky v samotném závěru.
O poslední rozruch se postarala dvojice bojující o čtvrtou pozici, konkrétně Felipe Massa a Sebastian Vettel. Oba závodníci vyčkávali s přezutím na tvrdší sadu gum až do úplně posledního kola, přičemž práce mechaniků v boxech nakonec vyzněla lépe pro lídra šampionátu, který se díky této strategii posunul na čtvrté místo. V závodě nakonec zvítězil Lewis Hamilton, který pro sebe získal letos již druhé vítězství. Zlepšující se formu Ferrari podtrhl druhým místem Fernando Alonso, třetí nakonec skončil Mark Webber. Pětici nejlepších uzavřela dvojice Sebastian Vettel a Felipe Massa, za zmínku ale rozhodně stojí i výsledek Adriana Sutila, který skončil na velmi pěkném šestém místě.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 3 | Lewis Hamilton | McLaren | 25 | Vítěz | 60 | |||||
2 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 18 | + 3.9 | 60 | |||||
3 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 15 | + 9.7 | 60 | |||||
4 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 12 | + 47.9 | 60 | |||||
5 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 10 | + 52.2 | 60 | |||||
6 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 8 | + 86.2 | 60 | |||||
7 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 6 | + 1 Kolo | 59 | |||||
8 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 4 | + 1 Kolo | 59 | |||||
9 | 16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 2 | + 1 Kolo | 59 | |||||
10 | 10 | Vitaly Petrov | Renault | 1 | + 1 Kolo | 59 | |||||
11 | 17 | Sergio Pérez | Sauber | 0 | + 1 Kolo | 59 | |||||
12 | 19 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | + 1 Kolo | 59 | |||||
13 | 15 | Paul di Resta | Force India | 0 | + 1 Kolo | 59 | |||||
14 | 12 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 1 Kolo | 59 | |||||
15 | 18 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | + 1 Kolo | 59 | |||||
16 | 20 | Heikki Kovalainen | Lotus | 0 | + 2 Kola | 58 | |||||
17 | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | + 3 Kola | 57 | |||||
18 | 25 | Jérôme D’Ambrosio | Virgin | 0 | + 3 Kola | 57 | |||||
19 | 22 | Daniel Ricciardo | HRT | 0 | + 3 Kola | 57 | |||||
20 | 21 | Karun Chandhok | Lotus | 0 | + 4 Kola | 56 | |||||
RET | 23 | Vitantonio Liuzzi | HRT | 0 | + 23 Kola | 37 | |||||
RET | 4 | Jenson Button | McLaren | 0 | + 25 Kol | 35 | |||||
RET | 11 | Rubens Barrichello | Williams | 0 | + 44 Kola | 16 | |||||
RET | 9 | Nick Heidfeld | Renault | 0 | + 51 Kolos | 9 |