Vergne zvítězil v Monaku

Vergne zvítězil v Monaku

Monaco ePrix přineslo typický závod v úzkých ulicích malého knížectví a i když jezdci nebyli spokojeni se zkrácenou verzí tratě, musel si vítěz krýt záda do poslední zatáčky.

Jean-Éric Vergne (DS Techeetah) poprvé okusil, jaké je to být na monackém pódiu. Stylem start – cíl, totiž vyhrál monackou ePrix. V závěru na něj ale tlačil nováček letošní sezóny a vítěz kvalifikace Oliver Rowland s Nissan eDamsem, který o svou poleposition přišel, protože si musel odbýt penalizaci, kterou si vezl z předchozího závodu v Paříži. Rowland tak konečně vystoupil na stupních vítězů. V letošní sezóně už několikrát měl velmi blízko pódiovému finiši, ale štěstí do této chvíle nebylo na jeho straně.

Třetí dojel miláček padocku Felipe Massa, který tak týmu Venturi zajistil trofej na domácí půdě, což udělalo největšímu podporovateli Venturi knížeti Albertu II. Monackému velkou radost.

Výsledky monackého závodu zamíchaly průběžným pořadím šampionátu mezi piloty. Nyní vede Vergne o bod před týmovým kolegou Andrém Lottererem, který zatím čeká na své první vítězství i když už minimálně letos dvakrát měl velmi blízko (v Hong Kongu vedl, ale sestřelil ho v závěru Bird, který byl pak penalizován). Za nimi je Robin Frijns o dalších pět bodů s týmem Envision Virgin Racing.

Jezdci si tentokrát trať nepochvalovali, všichni se shodli na tom, že by si nová generace vozů zasloužila závodit na kompletním okruhu v Monaku, za což bojoval i šéf série Alejandro Agag. Prezident FIA Jean Todt však rozhodl, že se bude závodit pouze na zkrácené verzi tratě, kterou někteří označili jako motokárovou. Závod tím trochu utrpěl, protože na úzké a ještě zkrácené trati bylo minimum šancí na předjíždění.

FIA a další činovníci se zjevně báli o renomé série, která by tak poprvé byla jasně porovnatelná proti F1. Jezdce to, ale příliš nezajímalo: „Formule E je dost zralá na to, aby nemusela být porovnávaná s ničím jiným. Relevantní by to bylo asi pro pět novinářů a sto lidí v padocku. Lidi, kteří FE nemají rádi, by si jen říkali ‚podívejte se, jak jsou pomalí,‘ koho to zajímá?“ ptal se Autosportu.com šampion třetího ročníku Lucas di Grassi (Audi Abt Sport Schaeffler).

„F1 nemůžete porovnávat s rally, závody tahačů, nebo lodí. Je to odlišné. Ne lehčí ani náročnější. Prostě jiné. Jako kdybyste porovnávali NASCAR a IndyCar. NASCAR je o dvacet sekund pomalejší, ale ne jednodušší. Je to jiný druh sportu,“ dokončil zkušený di Grassi, který potom co odjezdil jednu sezónu v nekonkurenceschopném týmu F1 Virgin Racing (rok 2010), závodil v mnoha odvětvích motorsportu. Mezi nejvýraznější patří WEC, brazilská série Stock Car, spolupracoval také s Pirelli na vývoji pneumatik pro F1 ve voze Toyota F1 (ve snaze o návrat do královny motorsportu) a současně se podílel na samotném vzniku série FE též jako testovací jezdec. Di Grassi po kolizi se soupeřem monacký závod nedokončil.

Následující závod se koná již v sobotu 25. května v Berlíně, který je skvěle dostupný pro české fanoušky.

Sdílejte na:
Zavřít