Skoro mi přestalo bušit srdce, říká Hamilton

Skoro mi přestalo bušit srdce, říká Hamilton

Lewis Hamilton má za sebou jeden z nejdivočejších finišů v kariéře, ne-li ten vůbec nejdivočejší. V posledním kole dostal defekt a musel dojet na třech kolech. Po závodě přiznal, že se mu „málem zastavilo srdce“.

Lewis Hamilton vedl ve všech kolech závodu, bezpečně za sebou udržoval svého týmového kolegu Valtteriho Bottase.

Bottasovi bouchla tři kola do cíle pneumatika a musel zajet do boxů. Red Bull v tu chvíli povolal Maxe Verstappena do boxů, aby se pokusil získat nejrychlejší kolo závodu. Hamilton tak vedl s náskokem 32 sekund.

Na výjezdu ze zatáčky Luffield dostal ale i on defekt a musel se do cíle dohrabat na třech kolech. Verstappen se snažil, oč mu síly stačily, ale nakonec dojel druhý se ztrátou 5,8 sekund.

„Až do posledního kola šlo všechno hladce,“ prozradil Hamilton. „Pneumatiky byly v pořádku. Valtteri na to opravdu tlačil, já se snažil se svými pneumatikami pracovat, ale u Valtteriho to vypadalo, že se o management nijak nesnaží.“

„Když jsem slyšel, že dostal defekt, bylo u mě všechno v pohodě. Auto zatáčelo, žádný problém. Říkal jsem si, že to je OK.“

„Snažil jsem se zpomalit, ale pak zničehonic pneumatika bouchla. Srdce jsem měl až v krku, nebyl jsem si jistý, jestli (pneumatika) slezla úplně, to jsem zjistil až na brzdách. Pneumatika sjížděla z ráfku.“

„Pokusil jsem se to odřídit, jet dostatečně rychle, někdy to může odletět a poškodit křídlo apod. Modlil jsem se, abych byl v pohodě a vyvázl z toho.“

„Málem jsem se nedostal skrz poslední dvě zatáčky, ale díky bohu se to povedlo. Opravdu vděčím svému týmu. Možná jsme měli zastavit, když jsme viděli nějaké opotřebení.“

Hamiltonův inženýr Pete Bonnington svého jezdce v posledním kole nepřetržitě informoval o náskoku na Verstappena. Hamilton po závodě do rádia oznámil: „Sakra, to bylo blízko.“

Ačkoliv bylo poslední kolo hodně intenzivní, zůstal Hamilton v klidu. Prý mu hodně pomohl závodní inženýr, který ho neustále informoval o časovém náskoku na Verstappena.

„Možná budete nebo nebudete překvapeni, ale byl jsem ke konci klidný. Bono mě neustále informoval o náskoku. V jednu chvíli to bylo 30 sekund, pak to šlo celkem rapidně dolů, ale já si v hlavě říkal ‚dobrá, jak daleko to mám do cíle?‘“

„Auto přes Maggots a Becketts zatáčelo, díky bohu. V 15. zatáčce jsem se trápil, pak jsem slyšel, že náskok klesl z 19 na 10 sekund.“

„Šlápl jsem na plyn mezi 15. a 16. zatáčkou, ale ta věc nechtěla zastavit. Hodně nedotáčivě jsem zatáčkou projel a on mi říká ‚9, 8, 7‘ – jen jsem chtěl opět šlápnout na plyn a pokusit se zatočit.“

Sdílejte na:
Zavřít