Sauber preview: Boj o první body

Sauber preview: Boj o první body

Po úspěšných posledních letech zažívá stáj Sauber o něco hubenější období. Z pozic, kde bojovala o pravidelný bodový zisk se posunula na samotný chvost startovní listiny, což chce změnit již ve Španělsku.

 

 

Pedro de la Rosa

aktuální příčka: 20.

Španělský závodník nezískal v letošní sezóně zatím ani jeden bod do Poháru jezdců, celkem se mu z prvních čtyř závodů letošní sezóny podařilo dokončit jen jeden, ten v australském Melbourne, kde obsadil dvanácté místo, jen dvě příčky za prvními body v letošním ročníku Formule 1.

Vyrostl jsem v centru Barcelony a jsem velmi rád, že se opět vracím do své rodné metropole. Barcelona má vše, co si můžou obyvatelé takového města přát, i proto se těším na nadcházející závod. Moji rodiče bydlí jen několik kilometrů od okruhu, takže jejich účast na Velké ceně je samozřejmostí. Již od roku 1991 jsem si na tomto okruhu užíval zvuk motorů vozů Formule 1, ať už se jednalo o závody samotné, nebo jen o testovací období. V tom samém roce jsem si také odbyl svůj debut v sérii Formule Renault a náhodou to bylo na tom samém okruhu. Není tedy divu, že jsem si k němu již během svého mládí vybudoval opravdu krásný vztah.“

První závod ve Formuli 1 jsem zažil v roce 1999 a od té doby jsem toho na Circuit de Catalunya opravdu hodně natestoval a odjezdil. Jedná se o velmi náročný okruh a to nejen pro samotné závodníky, ale také pro jednotlivé monoposty a především pro pneumatiky. Nejnáročnějším místem je pravděpodobně zatáčka číslo tři, při které se opravdu hodně namáhá krk. Důvod je ten, že zatáčka je velmi protáhlá a projíždí se ve vysoké rychlosti.“

Také v zimě se nám toho v Barceloně podařilo opravdu hodně natestovat a nasbírané poznatky se budeme snažit využít i v průběhu nadcházejícího závodního víkendu. Do španělské metropole také přivezeme balíček několika aktualizací našeho vozu, tudíž doufáme, že v blížícím se závodě získáme první body v letošní sezóně, nebo se k nim alespoň přiblížíme.“

Kamui Kobayashi

aktuální příčka: 19.

Ani japonský pilot v letošní sezóně nebodoval. Pokud jde o srovnání se stájovým kolegou, je na tom Španěl de la Rosa o něco lépe, protože Kamui Kobayashi v letošní sezóně ani jednou nedojel do cíle.

Musím se přiznat, že Circuit de Catalunya znám velmi dobře. Podařilo se mi na tomto okruhu zvítězit v sérii GP2, závodil jsem zde také v sérii Formule 3 a v zimním testovacím období jsme zde velmi intenzivně testovali. Perličkou zůstává, že dokonce má první testovací jízda s monopostem Formule 1 se odehrála právě v Barceloně. To vše se pokusíme během nadcházejícího závodního víkendu využít v náš prospěch.“

Jedná se o velmi náročný okruh, vůz i pneumatiky jsou během celého závodu velmi vytěžovány, takže je potřeba najít to nejlepší a nejvýhodnější nastavení vozu. Mám velmi rád Španělsko a také všechny Grand Prix v této zemi.“

I Pedro svou přípravou na tuto Velkou cenu dokazuje, že se jedná o domácí závod a chce se pochopitelně před domácím publikem předvěst v tom nejlepším světle. Klíčovým faktorem nadcházejícího závodu může být i počasí, ale ve Španělsku bývá pravidelně opravdu hezky, nepříliš často zde prší nebo je zataženo. Nejen Pedro, ale i já se zde chci předvést, protože odjet devatenáct kol během prvních čtyř závodů letošní sezóny, to není ta nejlepší vizitka.“

James Key

technický ředitel BMW Sauber

Stejně jako většina stájí z pole, kde se pohybujeme, přivezeme do španělské metropole několik aktualit pro náš vůz. Snažíme se co nejrychleji pracovat na vývoji F-šachtového systému, ale jeho nasazení již v Barceloně je velmi nepravděpodobné, možná se nám jej podaří otestovat alespoň během jednoho z pátečních tréninků.“

F-šachtový systém je prvek, který je potřeba co nejlépe vyvinout, takže je pravděpodobné, že na něm budeme pracovat v průběhu celé letošní sezóny. Není to ale jediná novinky, kterou do Španělska přivezeme. Představíme také několik drobných úprav vozu, především z jeho přední části. I difuzor se dočká několika úprav, žádné revoluční změny to ale nebudou.“

Pokud se podíváme na okruh samotný, jedná se o velmi náročnou trať, kde se střídají rychlé a pomalé zatáčky, takže najít to nejlepší nastavení vozu není vždy úplně jednoduché. Jedná se o okruh, na kterém se během předsezónního období pravidelně testuje, tudíž se budeme snažit využít co nejvíce nasbíraných dat.“

Na závod se samozřejmě velmi těšíme, zejména protože se jedná o Pedrův domácí závod, což jej samozřejmě nadmíru motivuje. Budeme se snažit vstoupit do evropské části sezóny s čistým štítem, nehledě na nepovedený start do letošního ročníku Formule 1.“

Vizitka týmu před Grand Prix Španělska

BMW Sauber Statistika
Počet vítězství 0
Počet pole position 0
Počet získaných bodů 0
Aktuální pozice 9.
Největší konkurenti Toro Rosso, Virgin
Náš tip boj o zisk prvních bodů
Sdílejte na:
Zavřít