Po nedávném potvrzení, že Audi nadále pokračuje v projektu ve formuli 1, se německá automobilka aktivně zaměřila po potenciálních pilotech, kteří by se mohli stát součástí týmu.
Audi od projektu ve F1 neodstoupí a spolupracuje nadále s týmem Sauber, kde vlastní značné podíly. Nyní potvrdili, že se podle plánů zapojí do závodů v roce 2026.
Zatímco Audi již podepsalo generálního ředitele, kterým bude Andres Seidl, bývalý šéf McLarenu a nynější šéf týmu Sauber, nyní se však musí rozhodnout, kdo pozici šéfa týmu v roce 2026 zastoupí. Tým má spoustu kandidátů, mluví se o Alunnim Bravim nebo Allanu McNishovi
Pokud jde o momentální prioritu, která Audi zaneprazdňuje, je to hledání pilotů. V současné době se snaží, aby jezdci pro rok 2026 byli na palubě týmu již v roce 2025.
Potenciální kandidáti
Na seznamu je poměrně vysoko Nico Hülkenberg, který závodí za tým Haas. Němec si v dosavadních sezónách vede dobře a přináší bohaté zkušenosti. Je známý tím, že je velmi nápomocný pro inženýry, co se týče vyvíjení vozu. Hülkenbergova zpětná vazba je skutečně vynikající a na jejím základě mohou inženýři stavět, přičemž je dobrým příkladem vůz Haas pro rok 2024, jehož Achillova pata v podobě opotřebení pneumatik již není takovým problémem, a to i díky pilotově přispění.
Další dost vysoko postaveným na seznamu potenciálních pilotů je Carlos Sainz. Španěl po letošní sezóně hledá nové zázemí, protože do Ferrari nastoupí do další sezóny Lewis Hamilton z Mercedesu.
Pro Sainze, který v době svého působení ve Ferrari téměř vždy dokázat bojovat s Charlesem Leclercem, je to velké zklamání. Sainz by stejně jako Hülkenberg by mohl do týmu donést mnoho zkušeností a velké množství zpětné vazby, která je pro tým velmi důležitá.
Seidl prozradil, že už díky těmto zkušenostem by udělal cokoliv, aby Sainze přivedl. Němec se Sainzem dříve pracoval v McLarenu, takže ví, co od nyní již trojnásobného vítěze závodu očekávat. Audi také letos s jeho otcem Carlosem Sainzem starším vyhrálo Rallye Dakar, takže Sainzova rodina není pro německou automobilku neznámá a dosahuje s nimi úspěšné spolupráce, v které by chtěli pokračovat také ve F1.
Seidl však nechce na Sainze čekat věčně, spekuluje se, že mu dal ultimátum. To spočívá v tom, že Sainz musí podepsat smlouvu s Audi nejpozději do konce dubna. Není zaručeno, že se tento scénář stane a vyplní.
Mercedes má po Hamiltonově odchodu volné místo a Fernando Alonso nemá podepsanou novou smlouvu s Aston Martinem. Oba týmy se zajímají o Sainze, který se také zajímá o situaci v šampionském Red Bullu.
Španěl si na rozhodnutí o své budoucnosti však bere dostatek času. Správná volba pro rok 2026 je nesmírně důležitá, protože vstupují v platnost nejnovější změny technických předpisů. Sainz si musí vybrat projekt, který mu může pomoci bojovat o titul mistra světa. Jeho volba nebude ovlivněna financemi, takže vzhledem k věku, kdy mu v roce 2026 bude 32, si chce vybrat co nejlepší projekt už teď, aby mu zaručil úspěch a vyhrávání.
A co současní jezdci?
V současné době jsou oba jezdci Stake F1 také stále ve hře o místo v roce 2025. Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou dělají v týmu dobrý dojem a zdá se, že dobře chápou, jak vůz posunout vpřed, ačkoli v novém stroji zatím body nezískali kvůli různým problémům, jako například problém s uvolněnou maticí kol při zastávce v boxech.
Zatímco Bottas přináší obrovské zkušenosti, které nasbíral za své dlouhé působení v Mercedesu, Čou má výhodu ve svém věku a národnosti. Čínský pilot podával v posledních dvou sezónách velmi konzistentní výkony a díky tomu se stává známějším v domovské Číně. Právě čínský trh je pro Audi velmi zajímavý, protože odtud přeci jenom pochází přibližně 10 % ročního prodeje. Vzhledem k Čouovým výsledkům a zázemí je pro tým stále v kurzu.
Bottas i Čou tedy udělají vše pro to, aby v roce 2024 podali co nejlepší výkon. Čou během mediálního dne v Saúdské Arábii také naznačil, že si je dobře vědom toho, že pokud bude v této sezóně podávat dobré výkony, může mu to vynést dlouhodobou smlouvu s některým z továrních týmů v F1.
Zdá se, že ostatní jezdci nejsou v tuto chvíli pro Audi lukrativní. Piloti kontaktují Seidla a nadále budou, přičemž například Esteban Ocon a Pierre Gasly již vyslali své manažery, aby jednali s automobilkou, avšak jejich jednání úspěšné nebylo.