Rozhovor s technickým šéfem Lotusu Jamesem Allisonem

Rozhovor s technickým šéfem Lotusu Jamesem Allisonem

Rozhovor s technickým ředitelem Lotusu Jamesem Allisonem o prvním závodu sezony v Austrálii a o očekávání od Malajsie z oficiálních stránek Lotusu.

Určitě jste byl potěšen, když jste viděl takový výkon od E21.

Byla to úžasná věc, kterou jsme v Albert Parku viděli. Jeden z těch dnů, který vás naplní naprostou spokojeností a ukazuje, že všechna vaše práce stála za to a jsem si jist, že to samé platí pro každého z týmu. Byli jsme trošku zaraženi po kvalifikaci, protože jsme věděli, že naše auto mělo na víc, ale každá věc v závodě, od Kimiho řízení po strategii a zastávky v boxech, se povedla a dala nám fantastický výsledek.

Byl jste překvapen, jak dlouho pneumatiky vydržely?

Byli jsme sebevědomí z dlouhých stintů, které jsme dělali v pátek, a věděli jsme, že si můžeme dovolit dvou zastávkovou strategii, ale i tak to bylo velmi potěšující vidět, jak kola ubíhají. Navzdory závěrečné fáze dlouhého stintu jsme viděli, jak Kimi vyčaroval nejrychlejší kolo a nevypadalo to, že pneumatiky odcházejí. Neztrácel, neklouzal, prostě stále jel ve stejném tempu, v jakém chtěl, což je hodně povzbuzující.

Během testů bylo neodhadnutelné, jak bude pole vypadat v Austrálii. Přiřadil by jste teď E21 k top vozům?

Myslím, že mechanicky máme silné auto. Jak jsem opakovaně říkal, nepříjemnosti během zimního testování, které jsme měli, byly opravdu jen nepříjemnosti a neměli jsme z nich strach. Jasně jsme to ukázali, když oba vozy bez problému dojeli do cíle. Kimi pěl chválu na jeho auto v neděli večer a oba piloti ukázali slušnou rychlost v různých bodech víkendu, ale myslím si, že když se kouknete na Romainovo vyjádření po závodě, je vidět, jak jsou tyto věci okrajové. Nastavení auta i řidiče tak, aby fungovali v harmonii, nelze zaručit.

Jak se výzva bude lišit v Malajsii?

Albert Park není průměrná F1 trať. Má hodně podobných, středně rychlých zatáček, ale málo rychlých a pomalých. Závod byl také chladnější, než se očekávalo. Když je chladne, životnost pneumatik je nepřímo úměrná drolení. Byli jsme schopni přimět auto fungovat v takovýchto podmínkách, ale nevíme, co s nimi udělá vysokoteplotní degradace, kterou v Malajsii jistě uvidíme. Zatím jsme neviděli nic než dobré dlouhé stinty od E21, ale budeme toho vědět mnohem víc po druhém tréninku v Malajsii. Jsme optimističtí, ale víme, že se může stát cokoli.

Bude na autě v Malajsii něco nového?

Máme experimentální kombinaci výfuků a karoserie a přivezeme i nové přední křídlo, které budeme zkoušet. Nicméně klíčovou částí budou opět pneumatiky, takže se nesmíme nechat rozptýlit jenom novinkami na úkor nalezení dobrého nastavení, abychom se přesvědčili, že pneumatiky budou fungovat dobře. Soustředíme se na udržení výkonnosti a doufáme, že budeme moci zopakovat Kimiho fantastické umístění znovu, s oběma vozy.

Sdílejte na:
Zavřít