Rozhovor s šéfem Lotusu Ericem Boullierem

Rozhovor s šéfem Lotusu Ericem Boullierem

Jaké má šéf Lotusu pocity před první velkou cenou, do které zbývá pár dní?

Jak si Lotus vede před první velkou cenou?

Po před sezonním testování jsme docela sebevědomí. Neujeli jsme tolik kol, jako jsme chtěli a měli jsme pár problémů jak technických, tak fyzických, ale navzdory tomu jsme byli schopni dokončit většinu našich naplánovaných testovacích programů. Jsme si jisti, že jsme udělali krok dopředu oproti loňskému roku.

Jak vidíte stejné jezdecké složení?

Pro mě je to klíčová věc a rozhodně to bude jedno z dalších plus. Ponechat si oba piloty, kteří jsou velice dobří, je ta nejlepší situace pro tým. Oba teď dobře znají tým. S tím můžete vytvořit dobře šlapající tým hned od začátku. Minulý rok jsme museli strávit čas poznáním se a budováním vztahu.

Když se kouknete na soupeře, jak napjatá tato sezona asi bude?

Myslím, že bude hodně napjatá. Máte tu nejméně pět týmů s potenciálem vyhrávat závody a bude to velmi těsné. Bude zajímavé pozorovat, jak budou rychlí na jedno kolo a jak během závodu. Letos bude dobré kvalifikační umístění důležitější než vloni.

Minulý rok se hodně mluvilo o pneumatikách Pirelli a letos jsou zase s jinou konstrukcí a směsí, jak myslíte, že si na nich povedete?

Chceme si zachovat naší schopnost dobře zacházet s pneumatikami z minulého roku. Porozumět jim ale bude veliká výzva. Obnošení pneumatik je větší, než minulý rok a můžeme očekávat, že počet zastávek v boxech se zvýší. Ale stále nevíme, jak se pneumatiky budou chovat v teple, do kterého byly navrženy, takže můžeme být překvapeni.

Kde si myslíte, že jsou vaše silné stránky?

Věřím, že jsme si zachovali hlavní výhodu loňského vozu, totiž šetrnost k pneumatikám a dokázali jsme, že jsme schopni předvést i slušnou rychlost na jedno kolo, což je důležité pro kvalifikaci.

Tým tlačí na to, aby byl ještě více vpředu, myslíte si, že se to povedlo?

Máme dlouhodobý plán a jasnou cestu kupředu. Minulý rok jsme ukázali velmi dobré výkony a téměř stále jsme byli blízko ostatním. Cítím, že tento rok se posuneme ještě blíže a důležité bude tempo udržet a pravidelně bodovat. Zároveň se v Enstone připravujeme na novou éru Formule 1 v roce 2014 s novými motory a dalšími velkými změnami.

Ačkoli ještě nezačalo sezona 2013, tým už se asi soustředí na velké změny roku 2014.

Ano, samozřejmě. Jak stále říkáme, příští rok bude revolucí Formule 1. V kanceláři jsem práci na nové generaci aut začali pracovat už před pár měsíci, ale to nestačí pro to, abychom byli v roce 2014 konkurenceschopní. Abychom toho dosáhli, musíme zavést nový systém organizace, který nám dovolí být více efektivní. Náš názor na to je, že týmy by měly zapomenout na to, jak fungovali doteď a měli by se restrukturalizovat.

Sdílejte na:
Zavřít