Reinkarnace Österreichringu nese jméno RedBull-Ring

Reinkarnace Österreichringu nese jméno RedBull-Ring

Pro české fandy byl tak nějak bránou do světa formule 1: monumentální Österreichring u Štýrského Hradce. Televizní přenosy velké ceny odtud nabízela státní socialistická televize již v sedmdesátých letech a pro mnohého českého fandu byl tento okruh o několik let později dějištěm prvního „živého“ setkání s nejkapitalističtějším všech kapitalistických sportů.

Původní okruh, který vznikl v dobách rakouské Jochen-Rind-Manie roku 1969 ovšem koncem osmdesátých let ztratil nejen Eccletonovu přízeň, ale i svou Grand Prix a tím brzy i důvod své existence vůbec. Koncem sezony 1994 zde Interserie uzavřela historii někdejší nejrychlejší dráhy kalendáře F1.

Již tři roky později se ale Bernieho cirkus mezi obce Zeltweg a Knittelfeld vrátil: rakouský stát a společnost A1 zaplatily za stavbu nové trati pod jménem A1-Ring, která ovšem ztělesňovala jen jakousi amputovanou a zmenšenou verzi staré tratě. Až do roku 2003 se Eccletonovi dařilo dojit rakouské organizátory, než se raději obrátil směrem nových pramenů peněz v Asii.

Dráha znovu osiřela, zájem o areál ovšem projevil podnikatel Dietrich Mateschitz, majitel firmy Red Bull. S objektem měl ohromné plány a chtěl na úpatí pohoří Tauern vybudovat senzační tréninkové středisko pro všechny sportovce, které jeho podnik podporuje. A1-Ring srovnal se zemí, jen aby se záhy dozvěděl, že jeho velkolepé plány nedostanou z ekologických důvodů povolení.

 

 

 

 

 

Tam, kde se kdysi proháněli Fittipaldi, Stewart, Lauda a Senna se léta nacházela jen smutná měsíční krajina, než se Mateschitz rozhodl, že projekt provede v menším měřítku.

Výsledek, nový Red Bull-Ring, byl před dvěma týdny prezentován světu. Kdo čekal mnoho nového, byl zklamán. Red Bull má ale dosti zvučné jméno, aby do Štýrska přilákal světové prominenty. A tak se tu k příležitosti slavnostního otevření znovu ukázali Ecclestone, Lauda a kompletní stáje Red Bull a Toro Rosso.

Mateschitz ovšem nemá žádné plány směrem formule 1. Infrastruktůra okruhu a jeho tribuny jsou koncipovány jen pro menší podniky. O ostrý začátek se tento víkend postará německá DTM a evropské mistrovství formule 3.

 

 

 

 

 

Foto: Roman Klemm

Sdílejte na:
Zavřít