Příští rok budou moci jezdci využít pouze tři motory na celou sezónu, která bude mít dvacet jedna závodů. Christian Horner toto rozhodnutí hodně kritizuje. Paddy Lowe v tom vidí určité výhody.
Není žádným tajemstvím, že šéf Red Bullu Christian Horner hodně kritizuje rozhodnutí snížení počtu motorů na sezónu ze čtyř na tři.
Technický šéf Williamsu Paddy Lowe si ale myslí, že Red Bull může mít výhodu, protože je zákazník. Dodavatelé motorů totiž musí přijít na to, jak zvýšit spolehlivost. Další výhodou mají být nižší náklady.
„Od roku 2015 se snižují náklady na výrobu motorů. Zároveň se snižuje i cena jednoho motoru pro zákaznické týmy. Nyní musí továrny zvýšit spolehlivost svých motorů, aby vydržely co nejvíce závodů a jejich týmy nebo zákazníci nedostávali penalizace. Pokud se jim to nepovede, bude to pro ně negativní reklama. Pokud se jim to povede, zákazníci nebudou muset kupovat tolik motorů,“ řekl Lowe pro Crash.net
„My jsme zákazníci, takže v tom vidíme určitou výhodu, jak mít nižší náklady. Pokud bychom mohli využívat čtyři motory na sezónu, měli bychom vyšší náklady.“
Paddy Lowe je rád, že jeho tým používá motory od Mercedesu, protože jsou velmi spolehlivé. Co se týče ostatních motorů, budou se muset jejich odběratelé smířit s penalizacemi.
„Neznám ostatní motory. Myslím si ale, že když nebudeme naší pohonnou jednotku od Mercedesu využívat na maximální výkon, tak si se třemi motory na sezónu vystačíme,“ uzavřel Lowe.