Vítězem dramatického závodu na novém okruhu v Koreji se stal španělský pilot Fernando Alonso. Druhé místo obsadil Hamilton a třetí Massa, ani jeden vůz Red Bull závod nedokončil.
Tolikrát zmiňovaná Velká cena Koreje, u které ani nebylo jasné, zda-li se opravdu odjede, slíbila před začátkem závodu skvělou podívanou, protože na okruh celou noc pršelo. Start závodu byl pro déšť odsunut o deset minut, ale černá mračna byla podle všeho na ústupu. I tak ale ředitelství závodu rozhodlo, že závod bude odstartován za safety carem.
To se také opravdu stalo, jenže po třech kolech odjetých za bezpečnostním vozidlem bylo rozhodnuto o červené vlajce a tedy přerušení rozjetého závodu. Jezdci týmů tak museli čekat na další rozhodnutí vedení závodu. To přicházelo průběžné, oficiálním stanovením ale bylo, že závod začne v 9:05 SEČ.
Za safety carem bylo odkrouženo celkem sedmnáct kol, závod začal s téměř dvouhodinovým zpožděním, ale přeci se fanoušci královny motorismu dočkali. Ihned po startu závodu si začal náskok na čele vytvářet německý pilot Sebastian Vettel. Ve dvacátém kole se do obrovských problémů dostal Mark Webber, jeho Red Bull se dostal na umělou trávu, následně šel do hodin a narazil do bariéry. Jeho monopost se ještě odrazil zpět na závodní dráhu a vyhnout se mu nestihl ani německý pilot Nico Rosberg, pro kterého díky této kolizi závod také skončil.
Do křížku se dostal také Bruno Senna s Jarnem Trullim, čili souboj dvou nováčkovských stájí. Odneslo to především přední přítlačné křídlo italského závodníka, což pilota Lotusu stálo velké množství ztraceného času u svých mechaniků.
Pětadvacet kol před koncem se dostal do hodin Heikki Kovalainen i Adrian Sutil, oba v tom samém místě na závodní dráze. Ještě před tím se ale do problémů dostal Lucas di Grassi a skončil v bariéře. Ve vedení se i nadále držel Sebastian Vettel druhý pokračoval Fernando Alonso a třetí místo náleželo Lewisi Hamiltonovi. Do problémů se dostal také Sebastian Buemi jež ve smyku kolidoval s Timem Glockem a závod pro něj skončil.
Po zastávkách v boxech se ale britský pilot Hamilton dostal na druhé místo, které si ale Fernando Alonso po restartu v závodě vzal opět zpět a mohl tak pokračovat ve stíhání Sebastiana Vettela, jež si stále držel první příčku v závodě. Že je okruh v Koreji zrádný potvrdil i Vitaly Petrov, jež se dostal do smyku a tvrdě narazil do bariéry. Ze závodu odstoupil ze sedmé pozice, což by pro letos zatím nevýrazného ruského závodníka bylo skvělé počínání.
Do velkých problémů se necelých deset kol před koncem závodu dostal Sebastian Vettel, jehož motor pravděpodobně nevydržel nápor závodu a německý pilot tak musel ze závodu odstoupit, což otevřelo cestu na první místo Fernandu Alonsovi. O něco později způsobil nehodu také Adrian Sutil s Kamuiem Kobayashim, což byl souboj na hranici bodovaných příček.
Závod nakonec s velkým překvapením vyhrál Španěl Fernando Alonso, který se tímto vítězstvím opět přiblížil boji o mistrovský titul. Na druhém místě dojel Lewis Hamilton, třetí příčku obsadil Brazilec Felipe Massa. Je jasné, že boj o mistrovský titul bude v posledních dvou závodech letošního ročníku velmi napínavý a netroufáme si tipovat, kdo se nakonec stane šampiónem pro letošní ročník.
P | # | Jezdec | Tým | B | Čas | K | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 25 | 2:48:20.8 | 55 | ||
2 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 18 | +14.9 | 55 | ||
3 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 15 | +30.8 | 55 | ||
4 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 12 | +39.6 | 55 | ||
5 | 11 | Robert Kubica | Renault | 10 | +47.7 | 55 | ||
6 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 8 | +53.5 | 55 | ||
7 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 6 | +1:9.2 | 55 | ||
8 | 23 | Kamui Kobayashi | Sauber | 4 | +1:17.8 | 55 | ||
9 | 22 | Nick Heidfeld | Sauber | 2 | +1:20.0 | 55 | ||
10 | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 1 | +1:20.8 | 55 | ||
11 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 0 | +1:24.1 | 55 | ||
12 | 1 | Jenson Button | McLaren | 0 | +1:29.9 | 55 | ||
13 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus Racing | 0 | +1 kolo | 54 | ||
14 | 21 | Bruno Senna | HRT | 0 | +2 kola | 53 | ||
15 | 20 | Sakon Yamamoto | HRT | 0 | +2 kola | 53 | ||
RET | 14 | Adrian Sutil | Force India | 0 | +9 kol | 46 | ||
RET | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 0 | +10 kol | 45 | ||
RET | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 0 | +16 kol | 39 | ||
RET | 24 | Timo Glock | Virgin | 0 | +24 kol | 31 | ||
RET | 16 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 0 | +25 kol | 30 | ||
RET | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 0 | +30 kol | 25 | ||
RET | 18 | Jarno Trulli | Lotus Racing | 0 | +30 kol | 25 | ||
RET | 6 | Mark Webber | Red Bull | 0 | +37 kol | 18 | ||
RET | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 0 | +37 kol | 18 |