Problémy s novou elektrickou jednotkou pokračují

Problémy s novou elektrickou jednotkou pokračují

Při před sezonních testech se projevily chyby v nové ECU a problémy pokračují i v Austrálii.

Letos vozy jezdí s novou elektrickou jednotkou (ECU) v autě, ta se stará o data zasílaná na zídku, získávání dat ze senzorů na autě a mnoho dalšího.

Tuto jednotku dodává již několik let McLaren. Letos bylo nutné udělat novou jednotku připravenou na velké změny v pravidlech pro rok 2014. Bohužel obsahuje několik důležitých chyb, které ztěžují práci jak řidičům, tak inženýrům.

Při testech si týmy stěžovaly, že se jim ztrácí úplně všechno data. Na boxovou zídku zkrátka nedocházelo vůbec nic. GPS poloha, telemetrie a podobně. V Austrálii se objevily další problémy.

V sobotu totiž ředitelství závodu přestalo obdržovat telemetrii vozů, právě kvůli ECU. Tím ovšem přišlo i o možnost deaktivovat DRS, když potřebuje – při mokrých podmínkách, první třech kolech závodu, žlutých vlajkách a podobně. Tudíž se musí spoléhat na piloty, že DRS nebudou používat, jinak jim hrozí penalizace.

Tu dnes málem obdržel Adrian Sutil, když během kvalifikace DRS otevřel, když na poslední chvíli vyjel na trať pneumatikách do sucha. Komisaři si to ovšem rozmysleli po vyslechnutí Force Indie.

Problémy s přenosem telemetrie také znamenají, že ředitelství nemůže piloty upozornit na žluté, modré, nebo jiné vlajky pomocí LED diod na jejich volantu. Piloti jsou tudíž odkázání na týmové rádio a na vlající vlajky podél trati. 

Aby toho nebylo málo, piloti také musí manuálně přenastavit auto do Safety Car módu, kdyby během závodu k vyjetí Safety Caru došlo.

Takto vypadá standardizovaná jednotka ECU od McLarenu (Foto: McLaren Electronic Systems)

Sdílejte na:
Zavřít