Vítězem Velké ceny Abú Dhabí se stal Kimi Räikkönen s vozem Lotus. Druhé místo obsadil Fernando Alonso, třetí skončil po skvělé stíhací jízdě Sebastian Vettel.
Závod na okruhu Yas Marina sliboval skvělou podívanou, lídr šampionátu Sebastian Vettel startoval z boxové uličky, jeho hlavní soupeř v boji o titul Fernando Alonso odstartoval do Velké ceny Abú Dhabí z šesté příčky. Start závodu byl velmi napínavý, první pozici si udržel Lewis Hamilton, velmi špatně odstartoval Mark Webber, před kterého se propracoval Kimi Räikkönen. Polepšil si i Fernando Alonso, který se propracoval na čtvrtou pozici za Pastora Maldonada.
Sebastian Vettel si lehce poškodil přední přítlačné křídlo, pro výměnu se ale nerozhodl okamžitě, nechal německého závodníka kroužit dál po trati. Do problémů se dostal i Romain Grosjean, který poškodil pravdou přední pneumatiku a musel ke svým mechanikům. Do kontaktu se hned po startu dostal také Bruno Senna a Nico Hülkenberg.
Do kolize se v devátém kole dostal Nico Rosberg s Narainem Karthikeyanem, oba jezdci byli naštěstí po nehodě v pořádku. Na trať však vyjel safety car, který po okruhu kroužil několik kol. Pár jezdců se tedy rozhodlo pro zastávku v boxech, mezi nimi byl i Sebastian Vettel s Red Bullem. Restart závodu se zcela nepovedl Alonsovi, který měl stíhat Pastora Maldonada, namísto toho se ale musel bránit útokům ze strany Marka Webbera.
Ze závodu po dvaceti kolech překvapivě odstoupil lídr závodu Lewis Hamilton, vedení ve Velké ceně tak překvapivě převzal Kimi Räikkönen, na druhé místo se posunul Pastor Maldonado a třetí kroužil Fernando Alonso. Netrvalo dlouho a španělský pilot se před Williams posunul, po dvaadvaceti kolech tak již byl na druhé pozici. Předjet venezuelského pilota se pokusil i Mark Webber, mezi oběma piloty došlo ke kontaktu a Australan se roztočil, z boje o druhé místo tak byla až sedmá pozice, před Maldonada se ale o pár sekund později probojoval Button, tentokrát bez kolize.
Sebastian Vettel využil svého pit stopu při safety caru a s přehledem se probojoval na druhou pozici. Díky poměrně malé degradaci gum na okruhu Yas Marina to navíc znamenalo, že by pilot stáje Red Bull již nemusel do boxů.
Lídr šampionátu ale neriskoval a své obutí měnil ještě jednou, vrátil se na čtvrté pozici a mohla začít jeho stíhací jízda za Fernandem Alonsem. Ze závodu po kolizi odstoupil Romain Grosjean i Mark Webber, na trať mířil znovu safety car a Sebastian Vettel se tak zcela zdarma posunul hned za své soupeře. Po restartu si Kimi Räikkönen s přehledem udržel první pozici, následovaný Fernandem Alonsem, Jensonem Buttonem, Sebastianem Vettel a Pastorem Maldonadem.
Za předchozí kolizi byl potrestán 10 sekundami stop/go Sergio Pérez. Na trati byl nejzajímavějším soubojem ten o druhé místo mezi Fernandem Alonsem, Jensonem Buttonem a Sebastianem Vettelem. Němec nemohl dlouhou dobu najít recept na McLaren britského pilota.
Neuvěřitelné tempo nasadil v průběhu posledních kol Fernando Alonso, Kimi Räikkönen na čele závodu začal být o něco pomalejší a španělský pilot se toho snažil využít, pět kol před koncem závodu byl rozdíl mezi prvními dvěma závodníky necelé dvě vteřiny. Fernando Alonso sice svého soka dohnal, předjet jej už ale nedokázal, finský pilot se tak mohl radovat z prvního vítězství po svém návratu do Formule 1. Druhé místo obsadil Fernando Alonso, který stáhl ztrátu na lídra šampionátu Sebastiana Vettela na deset bodů, právě Vettel v závodě skončil třetí. Pětici nejlepších uzavřel čtvrtý Jenson Button a pátý Pastor Maldonado.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus | 25 | Vítěz | 55 | ||||||
2 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 18 | + 0.8 | 55 | ||||||
3 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 15 | + 4.1 | 55 | ||||||
4 | 3 | Jenson Button | McLaren | 12 | + 7.7 | 55 | ||||||
5 | 18 | Pastor Maldonado | Williams | 10 | + 13.0 | 55 | ||||||
6 | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber | 8 | + 20.0 | 55 | ||||||
7 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 6 | + 22.8 | 55 | ||||||
8 | 19 | Bruno Senna | Williams | 4 | + 23.5 | 55 | ||||||
9 | 11 | Paul di Resta | Force India | 2 | + 24.1 | 55 | ||||||
10 | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 1 | + 27.4 | 55 | ||||||
11 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 0 | + 28.0 | 55 | ||||||
12 | 17 | Jean–Éric Vergne | Toro Rosso | 0 | + 34.9 | 55 | ||||||
13 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Caterham | 0 | + 47.7 | 55 | ||||||
14 | 24 | Timo Glock | Marussia | 0 | + 56.4 | 55 | ||||||
15 | 15 | Sergio Pérez | Sauber | 0 | + 56.7 | 55 | ||||||
16 | 21 | Vitaly Petrov | Team Caterham | 0 | + 64.5 | 55 | ||||||
17 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT | 0 | + 71.7 | 55 | ||||||
RET | 25 | Charles Pic | Marussia | 0 | + 14 Kola | 41 | ||||||
RET | 10 | Romain Grosjean | Lotus | 0 | Nehoda | 37 | ||||||
RET | 2 | Mark Webber | Red Bull | 0 | Nehoda | 37 | ||||||
RET | 4 | Lewis Hamilton | McLaren | 0 | + 36 Kol | 19 | ||||||
RET | 23 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | Nehoda | 7 | ||||||
RET | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 0 | Nehoda | 7 | ||||||
RET | 12 | Nico Hülkenberg | Force India | 0 | Nehoda | 0 |