Předjíždění vozů o kolo zpět už není takový problém

Předjíždění vozů o kolo zpět už není takový problém

Kimi Räikkönen tvrdí, že předjíždění vozů o kolo zpět je menší problém, než minulý rok.

„Minulý rok tu byly vozy, které nebylo lehké předjet, když jste je dojeli, ale alespoň v první závodu to vypadalo mnohem lépe, takže zatím není na co si stěžovat. Všichni ví, co mají dělat. Samozřejmě chápete, že nechtějí ztratit moc času pouštěním vás a není vždy jednoduché vůz pustit, ale ví, že váš závod je důležitější, než jejich. Můžou ovlivnit i vítěze závodu.“ řekl Räikkönen během tiskové konference ve čtvrtek před začátkem závodního víkendu v Malajsii.

Max Chilton rozdávající podpisy v Austrálii (foto: Marussia F1 Team)

Max Chilton, kterého Räikkönen v Melbourne předjel dvakrát, říká, že mu tým poradil, jak se s takovými situacemi vypořádat. „Během zimních testů mi tým dal několik tipů, jak to nejlépe provést a minimalizovat ztrátu. Řekli mi, že udělat to bezchybně je umění a zabere mi pár závodů, než se to naučit profesionálně provést. V Melbourne jsem modré vlajky viděl brzy, kvůli výměně předního přítlačného křídla, takže jsem byl trošku překvapen. Závody plánujeme tak, že jedeme tak rychle, jak jen to jde a poté, co se objeví modré vlajky, tak zpomalíte a dojedete závod v pohodlném tempu, v jakém nebudete narušovat závod těch vepředu. V Melbourne se tak stalo dříve, než jsme mysleli, ale po dvaceti kolech už jsem věděl jako vozy pouštět a kde je k tomu ideální místo a ušetřil jsem tak spoustu času. Očividně nechcete narušit závod vedoucích vozů, protože jejich závod je důležitější, než náš, ale náš závod je také stále důležitý, takže nesmíte při pouštění ztrácet moc čas. Myslím, že po pár závodech si na to zvyknu a budu to dělat automaticky,“ rozpovídal se mladý Brit.

Sdílejte na:
Zavřít