Paul Hembery z Pirelli tvrdí, že za všechna nedělní selhání pneumatik mohou úlomky karbonu na trati.
Pirelli věří, že za obě punktury pravých zadních pneumatik Felipeho Massy během VC Bahrajnu mohly úlomky karbonu.
Felipe Massa byl nucen udělat dvě extra zastávky, aby vyměnil poškozené pravé zadní pneumatiky. Další problémy s pneumatikou měl i ve třetím tréninku Lewis Hamilton.
Ačkoli si Massa nebyl jistý důvodem poškození pneumatik, Hembery říká, že úvodní vyšetřování Pirelli odhalilo, že na vině byly úlomky na trati, spíše než strukturní problémy pneumatiky.
„V jedné Massovo pneumatice máme velký řez skrz pneumatiky a v druhé je menší díra ve straně pneumatiky. Plus jedna z pneumatiky přišla s několika úlomky karbonu z jiného auta, s velkými úlomky karbonu. Na trati muselo být opravdu hodně úlomků.“
Massa nemá pochyb o druhé pneumatice, která selhala kvůli punktuře, ale už si je méně jistý tou první.
„Myslím, že za to mohly dva rozdílné důvody,“ vysvětlil. „Myslím, že ta první byla delaminace [samovolné postupné selhání pneumatiky] a ta druhá byla punktura [poškození pneumatiky vnějším předmětem]. Nikoho jsem se ale nedotkl, takže to musely být úlomky. V prvním případě začalo auto tak vibrovat, že jsem na rovince musel sundat nohu z plynu. Druhá byla prostě punktura, dostal jsem se do poslední zatáčky a najednou pneumatika odešla. To se mi nikdy předtím nestalo, dvě selhání během jednoho závodu.“
Hembery řekl, že Pirelli si ještě sedne s inženýry Ferrari, aby společně zjistili pravé důvody.
„Lidé pochybují o tom, že to byly úlomky, říkají, že se jenom vymlouváme. Ale jak jsem řekl, faktem je, že s jednou pneumatikou se vrátilo mnoho úlomků karbonu.“