Nový monopost Red Bullu údajně neprošel nárazovým testem

Nový monopost Red Bullu údajně neprošel nárazovým testem

Red Bull údajně před Vánoci podrobil monopost na sezónu 2024 čelnímu nárazovému testu, ale přední část dostatečně neabsorbovala energii, což mělo za následek poškození konstrukce. Další test bude proveden s přídavnou karbonovou vrstvou.

Nejlepší tým sezóny 2023 prý neuspěl v nárazovém testu s první verzí nového monopostu. Nový vůz má být evolucí monopostu RB19, s nímž Max Verstappen získal svůj třetí titul mistra světa a Red Bullu získal dvacet jedna vítězství z dvaceti dvou velkých cen.

V Milton Keynes pracovali na odlehčení vozu RB20, aby nepřesáhl maximální limit hmotnosti, ale kvůli neúspěchu v testech tým od FIA nedostal schvalovací razítko potřebné k projití vozu. Neúspěch může mít za následek zpomalení plánů rudých býků a odhalení nového monopostu tak může být oddáleno.

Red Bull není v těchto problémech nováčkem. Filozofií týmu je jít do extrémů a riskovat, že neprojde čelním nárazovým testem, aby měl co nejlehčí příď a šasi, a často stačí přidat karbonovou vrstvu, aby se vešla do bezpečnostních limitů FIA, které jsou stanoveny pro pohlcování energie v případě prudkého čelního nárazu.

Podle spekulací je možné, že kvůli snížení hmotnosti bude mít RB20 kratší nebo vydutou přední část, protože minulý vůz překračoval limit 798 kg a Adrian Newey se s novým designem snaží dostat pod limit. Tým samozřejmě přijal protiopatření, ale zastavení činnosti v továrnách, kdy mají zaměstnanci povinnou dovolenou, bude mít pravděpodobně dopad pouze na time management a sezóna 2024 tak nebude ovlivněna.

Sdílejte na:
Zavřít