
Změnám pro nový ročník 2014 stále není konec. Mezinárodní automobilová federace totiž oficiálně potvrdila, že od příští sezóny se bude bojovat také o trofej, kterou obdrží jezdec s největším počtem pole positions.
Již dříve se spekulovalo o tom, jak odměňovat jezdce za jejich počiny v kvalifikačních jízdách. Spekulovalo se dokonce o možnosti, že za zisk pole position by závodník získal mistrovský bod do šampionátu jezdců i konstruktérů. To ale nakonec nevyšlo, místo toho se ale závodníci budou moci těšit na trofej, kterou získá pilot s největším počtem prvních míst v kvalifikacích.
Pokud by došlo k tomu, že budou mít na konci sezóny dva jezdci stejný počet prvních míst z kvalifikačních jízd, bude se trofej udělovat tomu, který bude mít více druhých míst. V případě, že i tak zůstane statistika mezi dvěma jezdci vyrovnaná, vyhrazuje si FIA právo vybrat vítěze dle svého uvážení.
Čtyřnásobný šampión Sebastian Vettel by se ze zisku této trofeje radoval čtyřikrát z posledních pěti let, v roce 2012 by na trofej pro nejlepšího jezdce kvalifikací dosáhl britský závodník Lewis Hamilton.
Kromě nové trofeje se jezdci musí připravit také na nová pravidla o trestných bodech. Pokud některý z jezdců získá během dvanácti měsíců 12 trestných bodů, automaticky dostává zákaz startovat v jednom závodě. Trestné body se budou jezdcům mazat vždy po jednom roce.
Pokud by byl tento pohár udělován již od samotného počátku šampionátu Formule 1, získali by jej podle statistiky uživatele Ardyx na Formule1.phorum.cz tito jezdci:
1950 – Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)
1951 – Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo)
1952 – Alberto Ascari (Ferrari)
1953 – Alberto Ascari (Ferrari)
1954 – Juan Manuel Fangio (Maserati / Mercedes)
1955 – Juan Manuel Fangio (Mercedes)
1956 – Juan Manuel Fangio (Ferrari)
1957 – Juan Manuel Fangio (Maserati)
1958 – Mike Hawthorn (Ferrari)
1959 – Stirling Moss (Cooper / BRM)
1960 – Stirling Moss (Cooper / Lotus)
1961 – Phil Hill (Ferrari)
1962 – Jim Clark (Lotus)
1963 – Jim Clark (Lotus)
1964 – Jim Clark (Lotus)
1965 – Jim Clark (Lotus)
1966 – Jack Brabham (Brabham)
1967 – Jim Clark (Lotus)
1968 – Chris Amon (Ferrari)
1969 – Jochen Rindt (Lotus)
1970 – Jackie Stewart (March / Tyrrell)
1971 – Jackie Stewart (Tyrrell)
1972 – Jacky Ickx (Ferrari)
1973 – Ronnie Peterson (Lotus)
1974 – Niki Lauda (Ferrari)
1975 – Niki Lauda (Ferrari)
1976 – James Hunt (McLaren)
1977 – Mario Andretti (Lotus)
1978 – Mario Andretti (Lotus)
1979 – Jean-Pierre Jabouille (Renault)
1980 – René Arnoux (Renault)
1981 – René Arnoux (Renault)
1982 – Alain Prost (Renault)
1983 – Patrick Tambay (Ferrari)
1984 – Nelson Piquet (Brabham)
1985 – Ayrton Senna (Lotus)
1986 – Ayrton Senna (Lotus)
1987 – Nigel Mansell (Williams)
1988 – Ayrton Senna (McLaren)
1989 – Ayrton Senna (McLaren)
1990 – Ayrton Senna (McLaren)
1991 – Ayrton Senna (McLaren)
1992 – Nigel Mansell (Williams)
1993 – Alain Prost (Williams)
1994 – Michael Schumacher (Benetton)
1995 – Damon Hill (Williams)
1996 – Damon Hill (Williams)
1997 – Jacques Villeneuve (Williams)
1998 – Mika Häkkinen (McLaren)
1999 – Mika Häkkinen (McLaren)
2000 – Michael Schumacher (Ferrari)
2001 – Michael Schumacher (Ferrari)
2002 – Michael Schumacher (Ferrari)
2003 – Michael Schumacher (Ferrari)
2004 – Michael Schumacher (Ferrari)
2005 – Fernando Alonso (Renault)
2006 – Fernando Alonso (Renault)
2007 – Lewis Hamilton (McLaren)
2008 – Lewis Hamilton (McLaren)
2009 – Sebastian Vettel (Red Bull)
2010 – Sebastian Vettel (Red Bull)
2011 – Sebastian Vettel (Red Bull)
2012 – Lewis Hamilton (McLaren)
2013 – Sebastian Vettel (Red Bull)