Monako by mělo zamaskovat jednu ze slabin Mercedesu

Monako by mělo zamaskovat jednu ze slabin Mercedesu

Pilot německé stáje, George Russell, se domnívá, že konzistentní rychlost v zatáčkách by mohla při Velké ceně Monaka zakrýt zásadní problém, se kterým se Mercedes v letošní sezóně velmi trápí.

Mercedes v letošní sezóně zatím nedokázal navázat na úspěchy z předchozích let a ani jeden z pilotů letos ještě nestál na pódiu. Po sedmi velkých cenách se v Poháru konstruktérů nachází sice na čtvrtém místě, ale na třetí McLaren ztrácí 75 bodů.

Od změny pravidel Mercedes se svým vozem bojuje a jeho koncept již několikrát předělal, ovšem stále to není tak ideální, jak by si německý tým představoval.

George Russell však doufá, že trať v Monaku, která obsahuje mnoho pomalých zatáček, pomůže Mercedesu vyhnout se problému s vyvážením vozu, se kterým stáj letos bojuje.

„Celou sezónu víme, že máme problémy s vyvážením vysoké a nízké rychlosti. Buď se nám daří být docela konkurenceschopní v nízké rychlosti a ve vysoké rychlosti máme problémy, nebo naopak.“

„Takže doufáme, že s relativně konzistentními rychlostmi v zatáčkách na tomto okruhu bychom měli být o něco konkurenceschopnější.“

Britský závodník je ale přesvědčen, že vylepšení, která přinesli v posledních dvou závodních víkendech v Miami a Imole, zlepšily monopost a snížily odstup od týmů před nimi.

„Vůz je nyní rozhodně vyváženější po celé kolo. Na začátku jsme hodně bojovali s vyvážením zatáček z vysoké do nízké rychlosti a myslím, že jsme udělali pokrok.“

„Když se podíváte na odstup od Red Bullu, na odstup od zbytku středu pole, posunuli jsme se kupředu. Ale myslím, že je fér říct, že Ferrari a McLaren se posunuly vpřed stejným tempem. Takže musíme pokračovat v práci a přinášet tato vylepšení. Celý tým teď pracuje naplno, aby tato vylepšení přinesl co nejrychleji.“

Russell však upozornil, že Mercedes musí být v Monaku pořád v pozoru, aby byl připraven na postupně se vyvíjející trať.

„Monako je velmi náročné, během celého víkendu je tam tolik poruch a vy prostě musíte najít ten správný bod. Trať se tolik vyvíjí, je stále rychlejší a rychlejší, často je v kvalifikaci až o tři sekundy rychlejší než v prvním tréninku. Takže i když máte dobrý pátek, musíte být připraveni přizpůsobit se přesunu do soboty.“

„Viděli jsme to dnes, byl jsem na technické poradě a svítilo jasně modré slunce, vyšel jsem ven a lilo jako z konve. Takže to může situaci trochu okořenit.“

Sdílejte na:
Zavřít