Mercedes zasáhly problémy se spolehlivostí

Mercedes zasáhly problémy se spolehlivostí

Mercedes odkroužil během první části předsezónních testů nejvíce kol. Jak se ale zdá, nejde vše jako po másle – problémy se objevují v oblasti pohonné jednotky.

Mercedes zažil raketový start do předsezónních testů. Odkroužil největší počet kol a oproti konkurenci zajížděl velmi rychlé časy.

Zatímco stříbrné šípy začínaly v předchozích letech pomaleji (tzv. si vezly pytle s pískem), Ferrari zajíždělo jedno rychlé kolo za druhým. Letos se ale karty obrátily, rudí se trápí a dle slov šéfa týmu nejsou tak rychlí, jak se očekávalo.

Ani stříbrné šípy ale nemají na růžích ustláno. Podle informací webového portálu Motorsport.com byly elektronické problémy, které ve čtvrtek zastavily Valtteriho Bottase, mnohem komplexnější. Pohonná jednotka nešla opravit a musela být vyměněna.

Šéf motorového oddělení Mercedesu Andy Cowell přiznal, že se zimní vývoj neobešel bez dramat.

„V Brixworthu se toho děje hodně, zlepšujeme několik oblastí pohonné jednotky – např. ERS nebo spalovací motor,“ prozradil Cowell. „Jako vždy bojujeme s několika malými problémy.“

Problémy se neobjevovaly jen v továrním týmu. Nicholas Latifi byl v pátek donucen odstavit svůj williams, pohonná jednotka pak musela být vyměněna.

Mercedes a Ferrari nejsou jedinými výrobci, kteří museli vyměnit pohonnou jednotku. Výměna proběhla i u Hondy v případě Alexandera Albona. Jak se ale ukázalo, problém nebyl natolik závažný a Red Bull ji v pátek mohl nasadit znovu.

Výdrž pohonného agregátu je v současné F1 velmi důležitá. Týmy totiž mohou nasadit pouze tři za celou sezónu, která čítá (pokud budeme počítat i Čínu) 22 závodů.

Sdílejte na:
Zavřít