Mercedes stále bojuje s nastavením svého vozu

Mercedes stále bojuje s nastavením svého vozu

Mercedes se stále potýká se správným nastavením svého vozu W15. I přesto, že učinili nějaké změny, které by měly přinést lepší výsledky, neprokazují se tak, jak by podle simulací a srovnání z minulých let měly.

Mercedes zažil v sezónách 2014 až 2021 úspěšnou šňůru konstruktérských titulů, ovšem s rokem 2022, kdy přišla v platnost nová pravidla, se německá automobilka se svým monopostem nemůže dostat zpět na vrchol. Od té doby také získala pouze jediné vítězství při Velké ceně Brazílie 2022.

Přestože Mercedes v minulém roce opustil od konceptu nulových bočnic a vydal se novým směrem, i tak letos zažil nejhorší úvod sezóny od roku 2011.

Šéf Mercedesu, Toto Wolff, prozradil, že bojuje se zásadním problémem týkající se korelace údajů z aerodynamického tunelu a výkonu ve vysokých rychlostech.

I když oba monoposty skončily v Japonsku v první desítce, respektive na sedmém a devátém místě, Wolff zdůraznil, že příšerný první stint na nejtvrdší sadě pneumatik zakryl pokrok Mercedesu.

Na otázku, zda Mercedes odhalil něco, co by mohl přenést do nadcházejících podniků, Wolff poznamenal: „Dejte zadní pneumatiky dozadu a přední dopředu!“

„Myslím, že auto je pro nás tak složité, kam jsme ho postavili z hlediska chybného vyvážení a mechanického vyvážení. Tyto dvě věci spolu musí korelovat. V posledních letech sledujeme určitou trajektorii a stále se točíme kolem toho samého. Dospěli jsme do bodu, kdy jsme si řekli: ‚Dobře, musíme udělat něco jiného‘.“

„Protože měříme přítlak pomocí našich senzorů a přítlačných tabulek a říká nám to, že v určité zatáčce v Melbourne máme o 70 bodů větší přítlak než loni. Ale v čase na kolo to není o kilometr za hodinu rychlejší. Takže to nedává žádný smysl. Kde je tedy omezení?“

„Myslím, že jsme si chtěli odškrtnout pár položek. Existuje nějaké omezení, kterého jsme si všimli? A já si myslím, že ano.“

Lewis Hamilton v Austrálii prozradil, že Mercedes byl nucen ze svého vozu z roku 2022 odstranit 90 bodů přítlaku, aby zmírnil poskakování. Wolff však popřel, že by situace byla srovnatelná, s odkazem na to, že přítlak tam je, ale nepromítl se do časů na kolo, které naznačovaly simulace.

„Všechno za ty dva roky, co jsme viděli, ukazuje na to, že by tam měl být mnohem větší přítlak, než si myslíme, že je. A nyní jsme přítlak změřili a je tam. Jen z něj nejsme schopni vytěžit čas na kolo, který bychom měli a který nám ukazují simulace. A není to triviální. Vidím, že se na mě díváte jako, co to sakra? A teď si představte, co si myslíme my!“

Sdílejte na:
Zavřít