Klopené zatáčky představují výzvu, říká Verstappen

Klopené zatáčky představují výzvu, říká Verstappen

Podle Maxe Verstappena nabízí Zandvoort různé varianty závodních stop. Mohou za to klopené zatáčky, které budou představovat novou výzvu pro všechny závodníky.

Max Verstappen byl prvním jezdcem, který se na nové verzi okruhu Zandvoort svezl v monopostu formule 1. Na své domácí trati se proháněl ve voze Red Bull RB8, s kterým získal v roce 2012 Sebastian Vettel mistrovský titul.

Po jízdě se Max Verstappen nechal slyšet, že okruh bude představovat výzvu pro všechny jezdce. Na náročnosti přidávají dvě klopené zatáčky.

„Vždycky jsem tento okruh shledával super zábavným, klopené zatáčky mu však dodávají úplně jiný šmrnc,“ prozradil po první zkušenosti na renovovaném Zandvoortu vítěz 8 Grand Prix.

„Myslím si, že v klopených zatáčkách můžete využít různé závodní stopy, což je rozhodně dobrá věc. Má to co do činění s pneumatikami. Na nových pneumatikách se budete snažit zatáčku projet co nejníže; jakmile budou opotřebované, budete potřebovat dobrý výjezd, takže ji projedete výše.“

Zatáčka Arii Luyendyka nebude podle mnohých expertů pro současnou specifikaci monopostů F1 žádný oříšek. Max Verstappen s těmito názory nesouhlasí.

„Je to zajímavá zatáčka,“ myslí si o klopené zatáčce Verstappen. „Všichni si říkají ‚jo, to projedu na plný plyn, takže to nic nebude‘, jenže k tomu musíte připočítat DRS a všechny ostatní síly, které na vás během jízdy po naklopené zatáčce působí. Takže si myslím, že to bude docela výzva.“

Holandská Grand Prix je už nějakou dobu vyprodaná. Největším lákadlem bude samozřejmě domácí Max Verstappen. 22letý Holanďan nehodlá domácí Grand Prix považovat za výjimečnou událost.

„Snažím se o tom nepřemýšlet jako o domácí Grand Prix,“ prozradil Verstappen. „Nepřemýšlím tak z jednoduchého důvodu – nechci na sebe vyvíjet zbytečný tlak. Snažím se zůstat v klidu.“

Sdílejte na:
Zavřít