Fan-store.cz

K čemu jsou hypersofty?

K čemu jsou hypersofty?

Hypersofty jsou nejměkčí směsí, kterou má Pirelli k dispozici a poprvé ji uvidíme v Monaku a následně v Kanadě. Pneumatiky s růžovým zbarvením vyvolávají řadu otázek. Budou to pneumatiky, které uvidíme pouze v kvalifikaci? Použijí je týmy i v závodu kvůli své životnosti?

Podle italského výrobce Pirelli bylo cílem navrhnout hypersofty tak, aby je týmy využily během závodu. Někteří šéfové stájí s tím ale nesouhlasí. Toto Wolff je nazval jako „kvalifikační pneumatiky“. Podle šéfa Mercedesu nemůžou piloti startovat na nejměkčí směsi do závodu.

Proto byl osloven sportovní ředitel Pirelli pro F1 Mario Isola, jestli se ztotožňuje s názorem šéfa Mercedesu. „Pokud jsou hypersofty nominovány na závodní víkend, je velká šance, že většina pilotů použije tuto směs v kvalifikaci. Pro nás bylo cílem vyvinout hyperosofty tak, aby byly součástí strategie týmů pro závod a ne pouze jako pneumatika pro kvalifikaci. Životnost bude záležet na několika proměnných jako je typ okruhu a umění pilota (a auta – pozn. red.) pracovat s pneumatikami. Pokud hypersofty porovnáme s ostatními pneumatikami, budou mít kratší životnost,“ řekl Mario Isola o nejměkčí sadě pneumatik.

Na rozdíl od Toto Wolffa, Pirelli očekává, že na růžově zbarvených pneumatikách budou jezdci startovat do závodu. „Je to předpokládané. Očekáváme, že minimálně prvních deset pilotů (jezdci ze třetí části kvalifikace – pozn. red.) odstartují na hypersoftech do závodu, ačkoliv je možné, že někteří piloti v druhé části kvalifikace zvolí jinou sadu kvůli strategii. To nám dělá zajímavý mix. První závod, kde uvidíme hypersofty bude Monako. Tradičně se jede pouze na jednu zastávku v boxech a očekáváme, že jezdci pojedou na hypersoftech celý první stint,“ uvedl dále sportovní ředitel Pirelli.

Nakonec Marko Isola vyjádřil svůj názor na provedení pneumatik pro rok 2018.
„Jsme stále na začátku sezóny, ale prozatím si myslím, že všichni jsou spokojení s provedením a životností pneumatik. V Austrálii jsme správně odhadli životnost pneumatik, ale asi lepším příkladem, čeho se snažíme dosáhnout, byl Bahrajn. Byl to napínavý závod až do posledního kola,“ dodal Mario Isola.

Sdílejte na: