Pneumatiky byly velkou starostí všech týmů, dnes se ukázalo, kdo jim jak porozuměl.
Správně porozuměli pneumatikám u Lotusu, který Kimimu Räikkönenovi naordinovali pouze dvě zastávky v boxech, díky čemuž zvítězil. Lotus se obecně ukazuje jako velmi rychlé auto, které je zároveň šetrné k pneumatikám. Ani ke konci jejich životnosti Lotus nezpomaloval, ani neklouzal, což se dělo třeba u Ferrari a Red Bullu.
Dále už se na stejnou strategii odvážili pouze čtyři piloti (nepočítáme-li piloty, kteří odstoupili). Konkrétně obě Force Indie, Sauber Estebana Gutierreze a Caterham Charlese Pica. Nejdéle na jedněch tvrdších pneumatikách vydržel Esteban Gutierrez na Sauberu, který je šetrností k pneumatikám známý. Jeho stint trval 30 kol. Na super měkkých pneumatikách nejdéle vydržel Nico Rosberg v Mercedesu, který se velmi zlepšil, co se pneumatik týká. Minulý rok byl považován za nejnešetrnější auto v poli. Na této nejměkčí specifikaci, jakou Pirelli nabízí, vydržel 14 kol.
Co se týče samotných pitstopů, týmy zaznamenaly velká zlepšení. Například Ferrari všech šest svých pitstopů zvládlo rychleji, než byl loňský rekord. Dnes nejrychleji boxovou uličkou projel Felipe Massa – za 21,509 sekund. Na druhé straně nejpomalejší box předvedla Marussi s Maxem Chiltonem za 36,564 sekundy.
Přehled použitých pneumatik:
1 stint | 2. stint | 3. stint | 4.stint | |
Räikkönen | SS (9) | M (25) | M (24) | / |
Alonso | SS (9) | M (11) | M (19) | M (19) |
Vettel | SS (7) | M (14) | M (16) | M (21) |
Massa | SS (8) | M (15) | M (13) | M (22) |
Hamilton | SS (13) | M (18) | M (11) | M (16) |
Webber | SS (5) | M (13) | M (20) | M (20) |
Sutil | M (21) | M (25) | SS (12) | / |
di Resta | SS (8) | M (25) | M (25) | / |
Button | SS (4) | M (16) | M (17) | M (21) |
Grosjean | SS (5) | M (14) | M (18) | M (21) |
Perez | M (16) | SS (7) | M (18) | M (17) |
Vergne | SS (9) | M (15) | M (20) | M (14) |
Gutierrez | SS (5) | M (22) | M (30) | / |
Bottas | SS (6) | M (18) | M (16) | M (17) |
Bianchi | SS (9) | M (18) | M (23) | SS (7) |
Pic | SS (8) | M (25) | M (23) | / |
Chilton | SS (6) | M (13) | M (15) | M (22) |
van der Garde | SS (7) | M (9) | M (18) | M (22) |
Ricciardo | M (15) | M (15) | SS (9) | x |
Rosberg | SS (14) | M (12) | x | x |
Maldonado | M (10) | M (14) | x | x |
Hülkenberg | x | x | x | x |
SS – Superměkké pneu (Super Soft)
M – Středně tvrdé pneu (Medium)
(#) – Ujetá kola
/ – Dvouzastávková strategie
x – Nedokončil