HRT: Zázraky neočekáváme

HRT: Zázraky neočekáváme

Loni nováčkovský tým HRT patří i v letošním ročníku na chvost startovního pole. Ani v Maďarsku by tomu nemělo být jinak, nicméně závodníci se na tento závodní víkend již těší.

Vitantonio Liuzzi (loni 13.): „Bude dobré vrátit se do vozu hned po frustrujícím závěru závodu v Německu, takže okamžitě mohu přejít na jiné myšlenky, navíc se nám tam nedařilo zcela podle představ, takže doufám, že na Hungaroringu to bude jen a jen lepší. Okruh se mi líbí, dost se podobá motokárové dráze, je zde neuvěřitelně těsno, navíc mám na tento okruh skvělé vzpomínky z minulých let, v roce 2004 jsem zde získal vítězství ve F3000. Fanoušci jsou zde vždy přátelští a vytváří skvělou kulisu, je opravdu zážitek tu závodit. Závod je tu vždy fyzicky náročný, zejména kvůli jeho délce a častým vysokým teplotám, nicméně před tímto závodním víkendem se cítím opravdu dobře a na závodní víkend se již těším.“

Daniel Ricciardo (loni nezávodil): „Minulý víkend byl pro mou zemi opravdu úspěšný, Mark Webber získal v Německu pole position a následně se umístil na stupních vítězů, k tomu všemu ještě Cadel Evans převzal žlutý trikot na Tour de France a stal se vůbec prvním australským vítězem. Věřím, že brzy jej budu moci pozvat na jednu z Velkých cen. Jsem nadšený, že nyní míříme právě do Maďarska, město a okolí se mi velice líbí a trať by mi mohla sedět. Závodil jsem zde celkem třikrát a z toho vytěžil dvě vítězství. Pro piloty je tato trať neuvěřitelně náročná, nemáte zde prakticky žádnou možnost odpočinku, neustále si musíte dávat pozor. Je to náročné fyzicky i psychicky, ale i s takovými podmínkami se závodníci musí vypořádat. Výrazné cíle si pro tento závod nevytyčuji, chci především zaznamenat další pokroky v kvalifikaci a získat další zkušenosti v průběhu závodu, nejlépe tak, že budu držet krok s konkurencí.“

Colin Kolles (šéf stáje): „Závod po závodě není to nejlepší, co vás v průběhu sezóny může potkat, ale i tak se musíme vypořádat s tím, že závod v Maďarsku je zde jen sedm dní po Velké ceně Německa. Často je na tomto okruhu neuvěřitelné horko a je to jeden z primárních problémů. Jedná se také o dráhu, kde je potřeba mít vysoký přítlak, který se ale postupem závodního víkendu o něco sníží. Závod je neuvěřitelně fyzicky náročný, protože teplota v kokpitu se často může vyšplhat i k 60°C. Je to složité především kvůli úzké a nevyzpytatelné trati, kde je jen velmi málo prostoru pro odpočinutí. Výsledek z kvalifikace je zde velmi důležitý, navíc se jedná o poslední závod před letní přestávkou. Troufám si tvrdit, že jsme na Maďarsko dobře připraveni, a protože se snažíme zaznamenat pokrok v každém závodě letošní sezóny, proč by se nám to nemohlo podařit právě zde?“

Sdílejte na:
Zavřít