GP2 v Monaku: znovu neporazilelný Vandoorne

GP2 v Monaku: znovu neporazilelný Vandoorne

Junior McLarenu, Stoffel Vandoorne i v Monaku dokázal demoralizovat konkurenci. V pátek získal plný počet bodů za vítězství v hlavním závodě a i když zůstal v sobotu poněkud bledý, odvezl si i z Jihu Francie tučný bodový náskok.

Kvalifikace: druhá pole-position pro Rossiho

Trénink a kvalifikace se kvůli „volnému pátku“ v Monaku tradičně konaly již ve čtvrtek. Ze 26 vozů, které za chladného a zataženého počasí přesně v poledne vyrazily na trať k „neměřenému“ tréninku, byl nejrychlejší Campos-Dallara zvláště silně motivovaného Arthura Pica. Za ním se umístili Alexander Rossi (Arden), Pierre Gasly (DAMS) a dominátor ročníku Vandoorne (ART). Všichni jezdci se pilně učili nástrahám městského okruhu a vesměs ujali hodně nad dvacet kol.

Odpolední kvalifikaci rozdělil pořadatel na dvě skupiny. Každá z nich měla jen 16 minut času, položit dobrým místem na startu základní kámen k úspěšným závodům v pátek a v sobotu. Proměnlivé počasí v knížectví tento úkol právě nezlehčilo. Pršet začalo právě,když se vozy se sudými startovními čísly rozjely na trať. Let ocelovým kanálem na pneumatikách se vzorkem vyšel v jeho posledním rychlém kole nejlépe junioru Ferrari, Raffaele Marciellovi (Trident). Bylo tedy jasné, že Ital přerušil Vandoornovu sérii pěti pole-positions za sebou: nadaný Belgičan se musel spokojit se druhým místem skupiny A před Lealem, Kingem a De Jongem, který koncem kvalifikace havaroval.

O pole-position ovšem beztak směli bojovat jen jezdci ze skupiny B. Do své části kvalifikace se sice také rozjeli za deště, přeháňka ale ustala a koncem jejich session začala trať osychat. Nejlépe toho využil Alexander Rossi (Racing Engineering). Američan, který musel v Monaku vydatně bodovat, aby se bodově udržel za Vandoornem, byl schopen kroužit trpasličím státem o 3 sekundy rychleji, než Marciello. O další lichá místa na startu se podělili Pic, zlepšený Sirotkin, Yelloly a vždy nevypočítatelný Canamasas.

 

Postavení na startu:

1

Alexander Rossi

Racing Engineering

1m37.019s

2

Raffaele Marciello

Trident

1m40.357s

3

Arthur Pic

Campos Racing

1m37.617s

4

Stoffel Vandoorne

ART Grand Prix

1m41.124s

5

Sergey Sirotkin

Rapax

1m38.391s

6

Julian Leal

Carlin

1m41.655s

7

Nick Yelloly

Hilmer Motorsport

1m38.618s

8

Jordan King

Racing Engineering

1m41.895s

9

Sergio Canamasas

MP Motorsport

1m38.691s

10

Daniel de Jong

MP Motorsport

1m42.150s

11

Nobuharu Matsushita

ART Grand Prix

1m39.020s

12

Pierre Gasly

DAMS

1m42.248s

13

Artem Markelov

RUSSIAN TIME

1m39.073s

14

Richie Stanaway

Status Grand Prix

1m42.425s

15

Andre Negrao

Arden International

1m39.142s

16

Zoel Amberg

Lazarus

1m42.539s

17

Alex Lynn

DAMS

1m39.186s

18

Mitchell Evans

RUSSIAN TIME

1m42.804s

19

Marco Sorensen

Carlin

1m39.532s

20

Rio Haryanto

Campos Racing

1m42.913s

21

Rene Binder

Trident

1m39.539s

22

Johnny Cecotto Jr.

Hilmer Motorsport

1m43.386s

23

Nathanael Berthon

Lazarus

1m40.101s

24

Norman Nato

Arden International

1m44.286s

25

Marlon Stockinger

Status Grand Prix

1m41.503s

26

Robert Visoiu

Rapax

1m44.475s

 

Hlavní závod: neporazitelný Vandoorne

O pátek hlavního závodu se Cote d´Azur prezentovala jaksepatří, tedy zalitá sluncem. Tribuny bohužel zůstaly prázdné… Start musel být kvůli ….. o 20 minut odložen, což jistě vystupňovalo nervozitu v kokpitech. Chladný zůstal především dlouhán Marciello (využil jistě i výhody měkkých pneumatik), který se do St. Devote vecpal jako první a vyjel si během prvního kola náskok dvou sekund na pronásledovatele v pořadí Rossi, Pic a Vandoorne. Američan ovšem rychle vyžehlil zaváhání na startu a od 5. kola se nacházel v závětří lídra, přičemž mu Pic s Vandoornem „dýchali na záda“. Po osmi kolech měnili Marciello s Picem na tvrdší pneumatiky, zatímco Rossi a Vandoorne zůstali „venku“ – následovaly tedy strategické hrátky, které jsme již viděli v prvních dvou podnicích roku: kdo tentokrát zvolil lepší taktiku? Ti, kteří startovali na tvrdší směsi!

Ve 20. kole havarovali Mitch Evans a Nick Yelloly, čemuž následovala virtuální neutralizace. Rossi a Vandoorne toho pohotově využili k jejich zastávkám v boxech, geniální Belgičan byl odbaven týmem ART rychleji a posunul se do vedení. Vandoorne si poté suverénním způsobem dojel pro třetí vítězství ve třetím hlavním závodě roku. Julian Leal a Sergio Canamasas těžili ze stejné strategie a také se posunuli před Pica. Kolumbijec byl ovšem později penalizován za přestupek při opouštění vlastního boxu, což Canamasase vyneslo na třetí pozici v cíli. Rus Sirotkin potvrdil dobrou víkendovou formu pátým místem v cíli za Lealem, zatímco zpočátku vedoucí Marciello skončil za dobrým Stanawayem jen osmý. Takto získaná pole position pro sobotní sprint mu ovšem přihrála další možnost sáhnout na monacké vavříny.

 

Výsledek hlavního závodu – pátek:

1

Stoffel Vandoorne

ART Grand Prix

40

58m12.368s

2

Alexander Rossi

Racing Engineering

40

6.292s

3

Sergio Canamasas

MP Motorsport

40

16.726s

4

Arthur Pic

Campos Racing

40

17.813s

5

Sergey Sirotkin

Rapax

40

20.691s

6

Julian Leal

Carlin

40

25.164s

7

Richie Stanaway

Status Grand Prix

40

25.470s

8

Raffaele Marciello

Trident

40

26.803s

9

Jordan King

Racing Engineering

40

31.339s

10

Nick Yelloly

Hilmer Motorsport

40

42.915s

11

Rene Binder

Trident

40

43.837s

12

Daniel de Jong

MP Motorsport

40

45.528s

13

Alex Lynn

DAMS

40

46.824s

14

Pierre Gasly

DAMS

40

47.666s

15

Robert Visoiu

Rapax

40

49.290s

16

Rio Haryanto

Campos Racing

40

51.085s

17

Nathanael Berthon

Lazarus

40

52.135s

18

Norman Nato

Arden International

40

1m02.735s

19

Marlon Stockinger

Status Grand Prix

40

1m07.600s

20

Johnny Cecotto Jr.

Hilmer Motorsport

40

1m07.999s

21

Andre Negrao

Arden International

39

-1 kolo

22

Zoel Amberg

Lazarus

39

-1 kolo

Mitchell Evans

RUSSIAN TIME

18

Nedojel

Artem Markelov

RUSSIAN TIME

12

Nedojel

Marco Sorensen

Carlin

10

Nedojel

Nobuharu Matsushita

ART Grand Prix

7

Nedojel

 

 

Sobotní sprint: první triumf „dědiců Theodore Racingu“

V sobotu se Marciellovi zdaleka nepodařil tak dobrý start, jako v pátek. Do šikany se jako první dostal zelený vůz Status-Dallara Richieho Stanawaye. Špička se poté seřadila v pořadí Stanaway, Marciello, Sirotkin, Leal, Canamasas, Pic , Rossi a Vandoorne. Několik šarvátek a jejich důsledky v hloubce pole ještě během prvního kola vyvolalo neutralizaci a odstoupení Amberga, Haryanta, a Cecotta. Monačtí maršálci ovšem opět ukázali jejich kvality a brzy se mohlo znovu jet naostro. Stanaway při tom šikovně dokázal využít své pozice a lehce se od ostatních odpoutal.

Během prvních deseti kol se toto pořadí změnilo jen jednou, když rozjetý Canamasas předjel pomalého Leala. Po polovině závodu stále vedl vůz Teddyho Yipa juniora a Davida Kennedyho, přičemž Stanaway dokázal svůj náskok na Marcialla zvýšit na 3 sekundy. Kdo si očekával od Vandoorneho velký tah kupředu, byl v sobotu zklamán. Belgický talent zůstal jaksi defenzivně bledý a nikdy vážně nazaútočil na Rossiho před sebou. Ani ostatní vozy na bodovaných místech nedokázaly bojovat o pozice a tak      byla jedinou dramatickou situací závěru závodu nehoda mezi Kingem a Gaslym v šikaně u Yachting Clubu.

Novozélanďan Richie Stanaway, který jel svůj teprve šestý závod GP2 a v polovině června nastoupí i do 24h v Le Mans, po bezchybné jízdě slavil své první vítězství v GP2. Jednalo se zároveň i o první vítězství týmu Status, nováčka GP2. Tým patří synovi nezapomenutelného Teddy Yipa, který se v sedmdesátých a osmdesátých letech marně snažil o úspěch coby sponzor a majitel týmů F1. Na výsledek synovy organizace v Monaku by jistě byl hrdý…

Facit: Také události monackého víkendu hrály Stoffelovi Vandoornovi do karet. Belgičan dokázal zvýšit  svůj celkový náskok na 44 bodů na Rossiho a neohroženě kráčí směrem titulu. 

 

Výsledek nedělního sprintu:

1

Richie Stanaway

Status Grand Prix

30

42m45.918s

2

Raffaele Marciello

Trident

30

2.038s

3

Sergey Sirotkin

Rapax

30

3.207s

4

Sergio Canamasas

MP Motorsport

30

5.698s

5

Julian Leal

Carlin

30

13.479s

6

Arthur Pic

Campos Racing

30

20.637s

7

Alexander Rossi

Racing Engineering

30

22.119s

8

Stoffel Vandoorne

ART Grand Prix

30

23.103s

9

Nick Yelloly

Hilmer Motorsport

30

33.361s

10

Pierre Gasly

DAMS

30

45.367s

11

Alex Lynn

DAMS

30

46.007s

12

Daniel de Jong

MP Motorsport

30

47.018s

13

Robert Visoiu

Rapax

30

47.331s

14

Artem Markelov

RUSSIAN TIME

30

47.697s

15

Nathanael Berthon

Lazarus

30

50.015s

16

Rene Binder

Trident

30

58.315s

17

Andre Negrao

Arden International

30

58.464s

18

Marlon Stockinger

Status Grand Prix

30

59.823s

19

Nobuharu Matsushita

ART Grand Prix

30

1m00.570s

20

Marco Sorensen

Carlin

30

1m08.579s

21

Norman Nato

Arden International

30

1m10.989s

Jordan King

Racing Engineering

24

Nedojel

Mitchell Evans

RUSSIAN TIME

0

Nestartoval

Rio Haryanto

Campos Racing

0

Nedojel

Johnny Cecotto Jr.

Hilmer Motorsport

0

Nedojel

Zoel Amberg

Lazarus

0

Nedojel

Sdílejte na:
Zavřít