GP2 – Chilton a Gutierrez se v Maďarsku radovali, Královi zůstala smůla věrná

GP2 – Chilton a Gutierrez se v Maďarsku radovali, Královi zůstala smůla věrná

Na rozpáleném maďarském slunci se mohli usmívat především Max Chilton a Esteban Gutierrez. Brit vyhrál hlavní závod, Mexičan sprint. Josef Král začal slibně, zůstal ale znovu bez bodů. Ohledně celkového hodnocení zkrátil Valsecchi svůj odstup na Raziu na pouhých sedm bodů.

Trénink a kvalifikace – pátek

V pátek dopoledne vystoupil za lehkého vánku a urputného vedra z kokpitu jeho Addax-Dallary nadmíru spokojený Josef Král. „Jsem první! A při tom jsme šetřili gumy. Červené super-soft jsem vůbec nepoužil. Auto sedí výborně – nic nebudeme pro kvalifikaci měnit,“ zářil zpocený Josef se sluncem o závod. Úleva se dala vyčíst na obličeji mladého 4echa, který byl o desetinu před druhým Leimerem a sedm desetin před týmovým kolegou, vítězem z Hockenheimu, Cecottem. „Měkké gumy zde vydrží jen tak dvě až tři kola,“ těšil se Král na odpolední kvalifikaci.

O vlásek ovšem musel přeci jen nastavení vozu přeměnit: odpoledne totiž začalo pršet! Maďarské vedru ale dráho včas vysušilo a Král mohl ve svém dobrém představení pokračovat. Na tvrdší směsi zajel slibný šestý čas. Pro velké finále kvalifikace pak celé pole přezulo na měkkou směs a časy se začaly razantně zlepšovat. V každém smyslu „horkém finiši“ se prosadil Brit Max Chilton z týmu Carli před Chladem, Valsecchim, Palmerem a Raziou. Josef Král byl veden na zdrcující jedenácté pozici, jedno místo za Cecottem. „je to tu úzké, jako v Monaku. Při mých pokusech o rychlý čas se mi vždy někdo připletl do cesty, nebo vyvěsili žlutou vlajku,“ bědoval Král – neztrácel ale sebedůvěru: „Zítra v závodě musím bezpodmínečně mezi první osmičku!“

Také poleman Chilton potvrdil, že kvalifikace byla do jisté míry loterií. „Krátce před koncem jsem byl jen třiadvacátý. Šlo o to, vydat se na poslední kolo co nejpozději a „chytit“ volnou trať,“ komentoval Max svou první pole-position v GP2.

Fotogalerie ZDE

Hlavní závod –  sobota

Za třicetistupňového vedra, tedy za „Králových podmínek“ se pole seřadilo za Chiltonem na Ecclestoneově Ringu. Překvapivě dobře zaplněné tribuny (fandové z Čech?) viděly dobrý Chiltonův start a ještě lepší odpychy Razii („Minulý víkend jsme starty trénovali.“) a Cecotta.  Krále zbrzdil stojící Ericsson. Z prvního kola se pole vrátilo v pořadí Chilton, Valsecchi, Razia, Calado a Gutierrez. Král byl dvanáctý za pomalým Canamasasem.

Po čtyřech kolech vletěl Josefův kolega Cecotto nebržděn do bariéry a urval si špičku vozu s levým kolem. „Absolutně selhaly brzdy!“ zhrozil se Johnny a jeho defekt byl bohužel i předzvěstí osudu Krále. Josef jezdil ve vláčku deseti vozů, který takticky správně brzy opustil, aby vyměnil na tvrdší směs pneumatik. Tento taktický tah mu vynesl tři pozice a jezdil na jistém sedmém místě.

Na špičce se před Chiltona usadil pomalejší Leal a zbrzdil Brita tak, že jej dotáhli soupeři Valsecchi, razia a Balado. Když i Leal konečně zastavil pro čerstvé pneumatiky, začal závod jakoby nanovo. Chilton byl ovšem ve výborné formě a nikdy nedal Valsecchimu příležitost k předjetí.

Král dobře kontroloval Berthona a Gutierreze za sebou, šest kol před koncem ovšem začal zpomalovat a později vzdal. „Ne, nebyly to gumy. Něco se vzadu zlomilo,“ komentoval trpce. Znovu nula na jeho kontě!

O to větší radost měl v cíli Max Chilton, který poprvé vyhrál hlavní závod GP2: „Pořád více jsme se tomu přibližovali. Taď to klaplo – jsem prostě šťastný!“ Spokojen byl i Valsecchi, který Raziu dotáhl o tři body v celkovém hodnocení: „Ano, možná jsem mohl vyhrát. Dá se tu ale předjíždět jen na konci startovní rovinky – a to pod tou podmínkou, že jezdec před tebou udělá chybu v poslední zatáčce. Když ji neudělá, tak se na Hungaroringu prostě nepředjíždí – a Max dnes žádnou neudělal.“

 

1.  Max Chilton          Carlin                59m02.965s
2.  Davide Valsecchi     DAMS                    + 0.628s
3.  Luiz Razia           Arden                   + 1.538s
4.  James Calado         Lotus                   + 4.090s
5.  Giedo van der Garde  Caterham                + 8.070s
6.  Jolyon Palmer        iSport                 + 10.805s
7.  Nathanael Berthon    Racing Engineering     + 16.236s
8.  Esteban Gutierrez    Lotus                  + 16.826s
9.  Fabio Leimer         Racing Engineering     + 17.794s
10.  Stefano Coletti      Coloni                 + 19.176s
11.  Fabio Onidi          Coloni                 + 28.116s
12.  Rio Haryanto         Carlin                 + 34.742s
13.  Simon Trummer        Arden                  + 35.069s
14.  Nigel Melker         Ocean                  + 35.458s
15.  Daniel de Jong       Rapax                  + 37.861s
16.  Julian Leal          Trident                + 44.080s
17.  Stephane Richelmi    Trident                + 44.267s
18.  Ricardo Teixeira     Rapax                  + 59.576s
19.  Marcus Ericsson      iSport               + 1m04.364s
20.  Giancarlo Serenelli  Lazarus              + 1m44.003s
21.  Victor Guerin        Ocean                    + 1 kolo
22.  Sergio Canamasas     Lazarus                  + 1 kolo
23.  Rodolfo Gonzalez     Caterham                 + 1 kolo
Odpadli:
     Johnny Cecotto Jr    Addax                    34 kol
     Josef Kral           Addax                    33 kol
  Felipe Nasr          DAMS                      4 kola

 

Sprint – neděle

Slunce a lehký vánek perfektně z trati vysušily vlhkost nočního slejváku a poleman Esteban Gutierrez se odlepil dostatečně dobře, aby mohl před první zatáčkou blokovat útok Bertona. Smolný víkend stáje Barwa-Addax korunovali Král s Cecottem lehkým střetem.

Pravděpodobný budoucí pilot Sauberu-F1 poté lehce ujel Berthonovi a neměl problém udržet své první místo až do cíle. Fandové zažili „typický závod na Hungaroringu“: dlouhý čas se nepředjíždělo. Dokonce pomalý Serenelli se dokázal držet dlouhé šňůry barevných monopostů, ve které Královi patřila devatenáctá pozice mezi Richelmim a Guerinem.

K posunům v poli došlo až v závěru závodu, díky opotřebovaným pneumatikám některých jezdců. Giedo van der Garde se propadl ze třetího až na desáté místo, Razia s Valsecchim se prodrali před Palmera a výborný Varianto se protlačil na bodovaná místa.

 

1.  Esteban Gutierrez    Lotus                 43m58.301s
2.  Nathanael Berthon    Racing Engineering      + 3.565s
3.  Luiz Razia           Arden                  + 15.733s
4.  Davide Valsecchi     DAMS                   + 29.352s
5.  Jolyon Palmer        iSport                 + 30.237s
6.  James Calado         Lotus                  + 30.493s
7.  Rio Haryanto         Carlin                 + 32.336s
8.  Felipe Nasr          DAMS                   + 33.578s
9.  Stefano Coletti      Coloni                 + 39.475s
10.  Giedo van der Garde  Caterham               + 41.928s
11.  Max Chilton          Carlin                 + 44.868s
12.  Sergio Canamasas     Lazarus                + 45.399s
13.  Simon Trummer        Arden                  + 45.417s
14.  Fabio Leimer         Racing Engineering     + 46.221s
15.  Julian Leal          Trident                + 46.937s
16.  Rodolfo Gonzalez     Caterham               + 49.087s
17.  Josef Kral           Addax                  + 50.058s
18.  Nigel Melker         Ocean                  + 51.753s
19.  Daniel de Jong       Rapax                  + 54.037s
20.  Ricardo Teixeira     Rapax                  + 54.870s
21.  Stephane Richelmi    Trident                + 55.887s
22.  Giancarlo Serenelli  Lazarus              + 1m04.537s
23.  Victor Guerin        Ocean                + 1m09.900s
24.  Fabio Onidi          Coloni                   + 1 kolo
Odpadli:
     Johnny Cecotto Jr    Addax                    10 kol
     Marcus Ericsson      iSport                     1 kolo
 

Celkový stav GP2

1. Luiz Razia                 196 b.

2. Davide Valsecchi      189 b.

3. Esteban Gutierrez    150 b.

Fotogalerie ZDE

Sdílejte na:
Zavřít