
Historická rallye Ennstal Classic byla na podnět rakouského žurnalisty Helmuta Zwickla poprvé pořádána roku 1993. Podnik se od té doby vyvinul v jeden z nejdůležitějších eventů svého žánru v Evropě. Letos odstartovalo do třídenní jízdy vyrovnanosti 197 týmů 18 národností na vozech nepředstavitelných hodnot.
Před několika lety zavedl Zwicklův organizační tým vedle hlavní rallye i takzvanou Racecar Trophy. Zvláštní soutež pro ryzí závoďáky, která si své hodnocení hledá při jízdách na uzavřených okruzích, mimo jiné i na Red Bull Ringu. Racecar Trophy nabízí fandům dalších 49 skvostů závodních drah.
Letos se zdála být listina VIPů v kokpitech obou souteží ještě delší, než v minulosti. Na jejím čele byl tradičně Sir Stirling Moss s chotí. Anglická legenda si Ennstal Classic přímo zamilovala a projžďku při „Grand Prix of Gröbming“ ve Ferrari 860 si Stirling nenechal ani roku 2015 vzít.
Za volanty dalších skvostů silnic a závodních drah se objevily i rallyeové legendy Walter Röhrl, Rauno Aaltonen a Rudi Stohl. Alexander Wurz měl nastoupit společně s otcem Franzem, jejich Lancia Stratos ale nebyla včas hotova. Startovali i německá ikóna Le Mans a DTM Klaus Ludwig, Ferrariho geniální konstruktér Mauro Forghieri, kouzelník motorů Mario Illien, rakouský závodní evergreen Dieter Quester, charismatický manažer F1 Mexičan Jo Ramirez, Dr. Wolfgang Porsche a další osobnosti automobilového průmyslu. Korunu celému „hype“ samozřejmě nasadilo angažmá herce/závodníka Patricky Dempseye. Tak jako mnohé ostatní „přilákal“ Američana do Štýrska mimo krásného podniku především hlavní sponzor Porsche.