Po dlouho době velmi napínavý závod skončil nejlépe pro Fernanda Alonsa, který zvítězil ve Velké ceně Malajsie. Druhé místo senzačně obsadil Sergio Pérez s vozem Sauber.
Ačkoli na startu druhého závodu letošního ročníku vyloženě nepršelo, několik kamer kolem okruhu bylo poseto kapkami deště, závodníci tudíž startovali na přechodných pneumatikách. Start se velmi povedl oběma vozům McLaren, kteří si bez problémů udržely první dvě pozice, zatímco třetí startující Michael Schumacher se v prvních zatáčkách měl co ohánět, aby se udržel v nejlepší pětce. Následně se ale německá legenda dostala do hodin a propadla se až na samotný chvost startovního pole.
Na trať se začalo snášet čím dál více kapek deště a hodně jezdců se tak rozhodlo zajet do boxů pro příznivější pneumatiky. Mezitím v jedné ze zatáček vylétl mimo trať Romain Grosjean a dostal se do štěrkové zóny, takže se do závodu již vrátit nemohl.
Po ani ne sedmi kolech Velké ceny Malajsie vyjel na trať safety car. Ne však kvůli nějakému incidentu, ale protože tak rozhodlo vedení závodu kvůli podmínkám na trati. V devátém kole byl závod úplně zastaven a rozběhl se prakticky až po hodině stání na startovní rovince, samozřejmě byl odstartován za safety carem. Na konci třináctého kola však již zamířil do boxů a závod se tak opět plně rozběhl.
Okamžitě po restartování Velké ceny většina závodníků zamířila do boxů a do čela závodu se tak dostal Sergio Pérez. Mnohem větší starosti však měl Jenson Button, který při předjíždění jednoho ze soupeře o kolo pomalejšího přišel o část předního přítlačného křídla a britský pilot tak musel do boxů.
Velmi se restart vyvedl zejména Kimimu, který se nejprve držel jezdců bojujících o první pětku, následně se před Webbera i Rosberga dokázal vypracovat a zhruba v polovině závodu tak kroužil na páté pozici.
Neuvěřitelnou formu prokázal Sergio Pérez, který se dokázal udržet na čele startovního pole a mílovými kroky stahoval španělského pilota Fernanda Alonsa, který se po restartu dostal s velkým náskokem do čela. Ve čtyřicátém kole zamířil Fernando Alonso do boxů a mexický pilot se tak ujal vedení v závodě. Jenže tímto manévrem Pérez ztratil hodně času a opět se za Alonsa propadlo. Mrzet jej to ale nemuselo, protože stále byl o hodně rychlejší než-li Španěl a brzy jej opět dohnal.
Smůla potkala necelých 10 kol před koncem Sebastiana Vettela, který se při předjíždění jednoho z vozů HRT velmi rychle zařadil do závodní stopy a poškodil si tak levou zadní pneumatiku, musel do boxů a okamžitě spadl z bodovaných pozic.
V závodě nakonec vyhrál Fernando Alonso, který po chybičce Sergia Péreze nemusel svou pozici nijak výrazně bránit. Na druhém místě senzačně dokončil Sergio Pérez s vozem Sauber. Třetí skončil Lewis Hamilton následovaný Markem Webberem. Pětici nejlepších uzavřel Kimi Räikkönen s vozem Lotus Renault.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 25 | 2:44:51.812 | 56 | ||||||
2 | 15 | Sergio Pérez | Sauber | 18 | + 2.2 | 56 | ||||||
3 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren | 15 | + 14.5 | 56 | ||||||
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 12 | + 17.6 | 56 | ||||||
5 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus | 10 | + 29.4 | 56 | ||||||
6 | 19 | Bruno Senna | Williams | 8 | + 37.6 | 56 | ||||||
7 | 11 | Paul di Resta | Force India | 6 | + 44.4 | 56 | ||||||
8 | 17 | Jean–Éric Vergne | Toro Rosso | 4 | + 46.9 | 56 | ||||||
9 | 12 | Nico Hülkenberg | Force India | 2 | + 47.8 | 56 | ||||||
10 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 1 | + 49.9 | 56 | ||||||
11 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 0 | + 75.5 | 56 | ||||||
12 | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 0 | + 76.8 | 56 | ||||||
13 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 0 | + 78.5 | 56 | ||||||
14 | 3 | Jenson Button | McLaren | 0 | + 79.7 | 56 | ||||||
15 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 0 | + 97.3 | 56 | ||||||
16 | 21 | Vitaly Petrov | Team Caterham | 0 | + 1 Kolo | 55 | ||||||
17 | 24 | Timo Glock | Marussia | 0 | + 1 Kolo | 55 | ||||||
18 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Caterham | 0 | + 1 Kolo | 55 | ||||||
19 | 18 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | Motor | 54 | ||||||
20 | 25 | Charles Pic | Marussia | 0 | + 2 Kola | 54 | ||||||
21 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT | 0 | + 2 Kola | 54 | ||||||
22 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | + 2 Kola | 54 | ||||||
RET | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | Brzdy | 46 | ||||||
RET | 10 | Romain Grosjean | Lotus | 0 | Hodiny | 3 |