Finsko

Jezdec: Kimi Räikkönen

Jméno
Kimi Räikkönen
Datum narození
17.10.1979
Národnost
Finsko
Poslední úprava
10.2.2013 15:50

Informace

Před formulí jedna

Räikkönen, narozený ve finském Espoo, se od desíti let věnoval motokárám, ve kterých dosahoval velkých úspěchů. Jeho první závod mimo Finsko byl na trati v Monaku, kde se mu ovšem rozbil volant, což mu ale nezabránilo v tom, aby v závodě pokračoval. Další rok na téže trati boural při havárii v prvním kole a dostal se na druhou stranu bariér. Dojel na konec cesty za bariérou a vystoupil. Všichni, včetně jeho týmu si mysleli, že odstoupí, ale on svou motokáru přenesl zpátky na trať a pokračoval v závodě. Nakonec v něm skončil třetí.

V roce 1998 Räikkönen vyhrál Nordic Karting Championship v Norsku. V roce 1999 byl druhý v European Formula Super A šampionátu a také závodil ve Formula Ford Euro Cup. V témže roce vyhrál v zimním seriálu British Formula Renault. V roce 2000 vyhrál i ve Formula Renault UK Championship. Zvítězil v 56% závodů z obou těchto seriálů dohromady.

Sauber (2001)

Jeho výsledky zaujaly šéfa týmu Sauber Petera Saubera, který dal Finovi možnost testovat jejich formuli. Ačkoli Fin stěží uměl slovo anglicky a tudíž skoro nepromluvil, jeho časy Saubera ohromily a tudíž ho podepsal jako závodního pilota pro rok 2001. 

Naneštěstí někteří lidé, včetně šéfa FIA Maxe Mosleyho, mu nechtěli udělit super licenci, která je potřebná pro závodění v F1. Báli se totiž, že Fin nemá dostatečné zkušenosti. Peter Sauber je ovšem přesvědčil a Finovi byla udělena výjimka.

Už tenkrát se Fin "proslavil", když před prvním závodem v Melbourne byl pár minut před startem závodu nalezen v hlubokém spánku pod stolem v jeho "chatce".

Jeho debutový rok ve Formuli jedna nebyl vůbec špatný. Spolu s týmovým kolegou Nickem Heidfeldem zajistili Sauberu čtvrté místo.

McLaren (2002-2006)

2002

V roce 2002 hledal McLaren náhradu za odcházejícího Miku Häkkinena a tak do týmu přijali jeho krajana Kimiho, který se Ronu Dennisovi zalíbil.

Přestože McLaren trpěl mnoha poruchami, a to hlavně motoru, Räikkönen získal 24 bodů a sezonu dokončil na solidním šestém místě, hned za jeho zkušeným týmovým kolegou Davidem Coulthardem, se kterým McLarenu zajistili třetí místo v poháru konstruktérů.

Ve Franici málem získal i své první vítězství, avšak uklouzl ve vlásence na uniklém oleji a závod dokončil druhý.

2003

V tomto roce Kimi získal své první vítězství na okruhu Sepang v Malajsii, kde se ze sedmého místa na startu probojoval až do vedení. Málo mu chybělo k vítězství i v Brazílii, ovšem vítězství bylo uděleno Fisichellovi, protože kvůli červené vlajce a zastavení závodu byly výsledky uzavřeny na základě dvou kol před stopnutím závodu a v tu dobu byl zrovna ve vedení Ital.

Na rozdíl od ostatních týmů, McLaren závodil se šasi z roku 2002 a nepodařilo se mu ho dostatečně vyvíjet, avšak díky strategiím Fin ukořistil druhá místa v San Marinu, Rakousku, Monaku, Maďarsku, USA a Japonsku. Avšak trpěl i mnoha dalšími poruchami a haváriemi a nakonec sezonu zakončil na druhém místě, pouze dva body za Michaelem Schumacherem, se kterým o titul bojoval až do posledního závodu v Japonsku.

Tým skončil na celkovém třetím místě v poháru konstruktérů a sezona byla označena za jednu z nejtěsnějších za posledních pár let.

2004

Rok nezačal vůbec dobře, poněvadž McLaren stále trpěl extrémní nespolehlivostí motorů Mercedes a v prvních sedmi závodech Fin vybojoval pouze jeden jediný bod oproti Schumacherovo 60 bodům.

Jediné vítězství McLarenu se Finovi podařilo zajistit ve Velké Ceně Belgie, kdy se z desátého místa během jedenácti kol dostal do vedení a taktéž si uzmul nejrychlejší kolo.

Více vítězství se mu již nepovedlo, ať už kvůli poruchám elektroniky, motoru či selhání zadního křídla.

Sezonu s pouhými 45 body zakončil na sedmém místě s pouhými čtyřmi pódiovými umístěními. 

Navzdory neuspokojivé sezoně byl Räikkönen považován za stoupající hvězdu a spousta lidí mu předpovídala, že příští sezonu vyhraje titul.

V tomto roce se svým manažerem Stevem Robertsonem založil tým ve Formuli 3, kterou pojmenovali Räikkönen Robertson Racing, ovšem později se to změnilo na Double R Racing (dvojité R). Tým závodí dodnes.

2005

Navzdory očekáváním, start do nové sezony byl velkým zklamáním. Vůz nebyl dostatečně agresivní, aby se mu povedlo zahřát pneumatiky Michelin, což mělo za následek mizerné kvalifikační časy. V prvních šesti závodech byl nejlepší Finovo kvalifikační výsledek šesté místo.

První pódium přišlo v Bahrajnu. Téměř jisté měl vítězství na Imole v San Marinu, ovšem po problémy se řazením skončil druhý. Vytoužené vítězství přišlo až v Barceloně, kterou následovalo i Monako. Ve VC Evropy se Räikkönen těšil na další vítězství, avšak při předjíždění o kolo zpět jedoucího Villeneuvea došlo k punktuře jeho pravé přední pneumatiky, což způsobilo vibrace, které v posledním kole odrovnaly zavěšení a McLaren v plné rychlosti naboural do bariéry z pneumatik.

Toto selhání vedlo k úpravně pravidel, která umožňovala výměnu pneumatik pouze při určitém poškození, které se ovšem Kimiho bezprecedentního případu netýkala, tudíž nemohl pneumatiky vyměnit.

Naštvaný Kimi poté vyhrál v Kanadě a snad by vyhrál i v USA, kdyby všechny týmy, používající pneumatiky Michelin (včetně McLarenu), nemuseli odstoupit kvůli bezpečnostním důvodům.

Ve Francii po penalizaci deseti míst za výměnu motoru po nevídaném kvalifikačním kole s téměř plnou nádrží se Fin kvalifikoval třináctý, závod dokončil druhý za Alonsem. Podobný případ se stal i ve Velké Británii, kde taktéž měnil motor, dostal penalizaci a závod dokončil třetí. V Německu mu zase odešla hydraulika. 

V Maďarsku Räikkönen prohlásil, že jestli-že McLaren nevyřeší jejich věčné problémy se spolehlivostí vozu, tak na konci roku 2006, kdy mu měla skončit smlouva opustí tým, načež Velkou Cenu Maďarska vyhrál, poněvadž jeho týmový kolega odstoupil z důvodu poruchy převodovky.

Příští závod se Kimi stal prvním pilotem F1, který vyhrál Velkou Cenu Turecka. Dva týdny později se znovu opakovala historie s motorem. Vypověděl službu, následovala výměna, deset míst dolů na startu, závod dokončil čtvrtý po problémy s pneumatikou a jedním roztočením při pronásledování Fisichelly.

Poté vyhrál VC Belgie, kde získal jediné vítězství pro McLaren v minulé sezoně, VC Brazílie a VC Japonska, kde startoval 17. po další výměně vadného motoru a dešti, a kde v posledním kole předjel Fisichellu, což bylo mnohými považováno za nejlepší předjetí sezony.

Fin dokončil sezonu na dalším druhém místa za Fernandem Alonsem.

2006

Rok 2006 byl podobný roku 2004. Mnoho odstoupení způsobených selháním techniky. V půlce sezony Michael Schumacher oznámil odchod z Formule 1 a krátce na to Ferrari oznámilo podepsání tříleté smlouvy právě s Räikkönenem.

Kimi se celkově umístil pátý v šampionátu jezdců a McLaren třetí u konstruktérů.

Räikkönenův F3 tým Double R Racing zaznamenal první a zatím jediný větší úspěch, když jejich řidič Mike Conway vyhrál titul.

Ferrari (2007-2009)

2007

Räikkönen se upsal Ferrari na tři roky a stal se týmovým kolegou Felipeho Massy. Kimiho plat byl odhadován na 51 milionů amerických dolarů, což by z něj dělalo nejlépe placeného pilota F1.

Hned první závod v Melbourne byl úspěch. Kimi získal pole position, nejrychlejší kolo závodu a nakonec i vítězství, čímž si poprvé v jeho kariéře zajistil "hattrick."  

V Malajsii byl předjet nováčkem Lewis Hamiltonem, který přišel společně s Fernandem Alonsem do McLarenu. A za ním zůstal i zbytek závodu, aby si dojel pro třetí místo.

V Bahrajnu získal třetí místo po souboji s Alonsem. V Barceloně Kimi odstoupil po poruše elektriky, čímž sestoupil na čtvrté místo v šampionátu za svého týmového kolegu. V Monaku Kimi naboural v kvalifikaci a poškodil si zavěšení. Startoval šestnáctý a dokončil osmý. V Kanadě dokončil pátý, v USA čtvrtý. S 10 zbývajícími závody Räikkönen ztrácel 26 bodů na prvního Lewise Hamiltona.

Ve Francii se Kimi kvalifikoval třetí, ale předjel Hamiltona i Massu a vzal si své druhé vítězství sezony. Na Silverstonu ve Velké Británii se kvůli chybě v kvalifikaci kvalifikoval druhý za Hamiltona, ale toho předjel pomocí strategie v boxech. Třetí vítězství bylo doma.

VC Evropy pro něj znamenala odstoupení kvůli problému s hydraulikou během těžkého deště. V Maďarsku dokončil 2 po startu ze třetího místa, pouhých 7 desetin sekundy za Hamiltonem. Během závodu stanovil nový závodní rekord, což okomentoval slovy "Byl jsem za Hamiltonem tak znuděn, že jsem zkoušel jak rychlý můžu být."

V Turecku se kvalifikoval třetí, v první zatáčce předjel Hamiltona a na druhém místě setrval až do konce.

Na Spa v Belgii, Kimiho oblíbené trati, získal pole position a zajistil si čtvrté vítězství v sezoně. Stal se jedním ze šesti pilotů, kteří ve Spa dokázali získat 3+ vítězství.

Ve Fuji v Japonsku bylo Ferrari překvapeno prudkým deštěm a Kimi se zasekl na třetím místě za jeho krajanem Heikkim Kovalainenem v Renaultu.

V Číně zase kvůli dešti a strategii Kimi zvítězil a Hamilton odstoupil po té, co se sklouzl do štěrku v nájezdu do boxové uličky. Kimi tak obnovil své šance na titul. Zároveň toto bylo 200. vítězství a 600. pódiové umístění pro Ferrari v historii F1. Kimi byl šest bodů za Hamiltonem a tři za Alonsem v šampionátu před posledním závodem v Brazílii, měl šanci.

Massa v Brazílii stanul na poleposition, za ním Hamilton, Räikkönen a Alonso. V první zatáčce Kimi předjel Hamiltona a zařadil se za Massu, poté Hamiltona předjel i Alonso a Kimi Massu, čímž se dostal na první pozici. Alonso dál padal pořadím kvůli menšímu problému se řazením, až dokončil sedmý. Alonso dokončil třetí za Massou a Räikkönenem, který si vzal vítězství a titul o jeden bod před oběma řidiči McLarenu.

Jeho první místo ovšem bylo ohroženo, když stewardi začali vyšetřovat palivo v nádržích Nica Rosberga, Roberta Kubici a Nicka Heidfelda. Kdyby tito byli vyřazeni, Hamilton by se posunul na čtvrté místo a titul by vyhrál on. Avšak stewardi se rozhodli nedat žádné penalize, takže výsledky se nezměnili. McLaren podal odvolání k motosportovému soudu FIA, který ovšem obratem jejich odvolání zamítl a potvrdil Kimiho Räikkönena jako mistra světa ve Formuli 1 2007.

2008

V roce 2008 Räikkönen překonal svého krajan Miku Häkkinena v počtu nejrychlejších kol a pódiových umístění a stal se tak nejvýše postaveným Finem v těchto statistikách. Během sezony stanovil 10 nejrychlejších kol.

Vyhrál dva závody, dvě pole position a devětkrát stanul na bedně. Taková konzistentnost mu vynesla 3. místo  šampionátu, hned za jeho týmovým kolegou Felipem Massou a Lewisem Hamiltonem.

2009 

V roce se Kimi opět cítil jako v McLarenu. Auto bylo nekonkurenceschopné a nemělo šanci proti Brawnům a Red Bullům. Návrh auta nebyl vhodný pro zabudování dvojitého difuzoru, novinku od Brawna, a tak Ferrari brzo zastavilo vývoj vozu a soustředilo se na rok 2010.

Se zastaralým a pomalým vozem však Kimi dokázal opět zvítězit na okruhu ve Spa. Bylo to jeho první vítězství po 25 závodech. Ve Spa dokázal zvítězit ve čtyřech z pěti posledních závodů a Kimi si tak vysloužil přezdívku "King Of Spa" - Král Spa. Bylo to ovšem jediné vítězství Ferrari v roce 2009.

Ke konci sezony Ferrari oznámilo, že navzdory tomu, že Fin měl platnou smlouvu i na příští rok, opustí tým a jeho místo nahradí Fernando Alonso. Do týmu totiž přišel silný sponzor - španělská banka Santander - která stála za Alonsem. Kimi dostal velmi slušné odstupné a odešel z Formule 1.

Mimo F1 (2010-2011)

2010

Räikkönen, otráven showbuissinesem F1, odešel do Rally, kterou už si zkoušel v roce 2009 a jako Finovi mu byla velice blízká.

Podepsal smlouvu jako plnohodnotný řidič týmu Citroën Junior Team, sponzorovanému Red Bullem. Jeho ko-pilotem se stal Kaj Lindström a zúčastnili se 12 ze 13 závodů.

Své první body v Rally posbíral v Jodánské rally osmým místem. Po Carlosu Reutemannovi se stal druhým řidičem, který získal body jak v F1, tak v Mistrovství Světa Rally (WRC). V následující rally Turecka Kimi ještě zlepšil svůj výsledek na páté místo, čímž porazil už zkušené řidiče rally a vysloužil si respekt a dokázal, že na Rally má.

V Německu Fin dokončil celkově sedmý, ale poprvé v kariéře vyhrál jednu část (stage) rally. V listopadu 2010 získal své první rally vítězství, když vyhrál Rallye Vosgien 2010 ve Francii. Vyhrál všech šest částí a jelo se na asfaltu.

2011

Do roku 2011 se Kimi přihlásil do Mistrovství Světa Rally znovu, tentokrát s vlastním týmem ICE 1 Racing. Ve Švédsku dokončil osmý a v Portugalsku sedmý.

V březnu se do světa rozšířila zpráva, že Kimimu trošku chybí závodit proti ostatním přímo a bok po boku, takže zkusí americkou populární sérii NASCAR. Podepsal dohodu s Kyle Busch Motorsports na odjetí několika závodů. Jeho nejlepším výsledkem bylo patnácté místo na Charlotte Motore Speedway.

29. října bylo oznámeno, že ICEMAN se vrací do Formule 1 s týmem Lotus F1 Team, transformovaného z Renaultu. Smlouva byla jednoletá s opcí na další rok, pokud Kimi podá odpovídající výsledky.

Lotus F1 Team (2012-nyní)

Kimi sezonu určitě nenastartoval nejlépe, když se kvalifikoval až 17. do Velké Ceny Austrálie po tom, co udělal chybu v kvalifikaci. Nakonec ovšem předvedl krásnou jízdu v závodě, kdy v posledním kole předjel tři vozy a dokončil na sedmém místě.

V Malajsii, kde v roce 2003 získal své první vítězství dokončil pátý navzdory tomu, že musel poprvé použít mokré pneumatiky Pirelli, na kterých ještě nikdy nejel.

Velká Cena Číny pro něj vypadala nadějně poté, co se strategií dostal až na druhé místo. Avšak stratégové udělali chybu a Kimimu kolo před koncem odešly pneumatiky a z druhého místa se propadl až na čtrnácté.

V Bahrajnu stanul po svém comebacku na bedně na druhém místo, přičemž měl šanci i na první, ale Vettel si pohlídal jedinou šanci, kterou Kimi měl, velmi dobře. Kimi sám dal na pozávodní tiskové konferenci vědět, že s druhým místem není spokojený, ale není to špatné místo.

Ve Španělsku dostal další pódiové umístění, tentokrát ještě o stupínek níže. V Monaku se Lotus trápil a po startu z osmého místa dokončil ještě hůře na devátém. V Kanadě pokračovala špatná kvalifikační forma a po startu z dvanáctého místa dokončil závod osmý.

Ve Valencii se zase trošku vzchopil a zase dojel na bedně na druhém místě za Fernandem Alonsem. Ve Velké Británii dokončil pátý.

Na německém Hockenheimu byl Lotus velmi rychlý na tvrdé směsi pneumatik, ovšem kvalifikaci narušil déšť, čímž Kimi o výhodu přišel. Kvalifikoval se na 10. místě, avšak závod byl opět suchý, takže se Kimi dokázal prokousat až na čtvrté místo a po penalizaci Sebastiana Vettela za ilegální předjetí Jensona Buttona se posunul na třetí místo.

V Maďarsku dokončil druhý po dobré strategii i přes problémy s KERSem. V Belgii, na jeho oblíbené trati, se kvalifikoval čtvrtý a dokončil třetí. V Itálii dojel pátý, v Singapuru šestý a v Japonsku také šestý.

V Korei Lotus představil nový Coanda výfukový systém a Kimi dojel do cíle pátý po dlouhém souboji s Hamiltonem, který nakonec Kimi vyhrál.

V Indii dokončil sedmý, tam kde začal, protože kvůli novému výfukovému systému vůz přišel o něco ze své maximální rychlosti, takže se Kimi zasekl za Massou po většinu závodu.

Po tomto závodě Lotus s Kimim prodloužil smlouvu i na rok 2013, protože Kimi splnil požadované výsledky.

Jako odpověď na prodloužení smlouvy Kimi získal první vítězství po svém comebacku v Abu Dhabi, což je okruh, na kterém jel naposledy, než opustil F1 a rád o něm říkal, že je nudný.

"Prvních pár zatáček je docela dobrých, ale zbytek stojí za ho*no," prohlásil sám Iceman.

Toto zároveň bylo první vítězství pro jméno Lotus od roku 1987, kdy Ayrton Senna vyhrál Detroit Grand Prix.

Kimi zároveň pobavil svou radiovou komunikací s týmem, když mu řekl, aby ho nechali na pokoji, že ví, co má dělat.

V posledním závodě v Brazílii se Räikkönenovi povedl vskutku výjimečný kousek, kdy nedobrzdil do předposlední zatáčky okruhu a zajel do boxů, které se používali pro závody cestovních vozů, které obvykle závodili před Velkou cenou. Chtěl onu boxovou uličkou projet a vyjet na cílové rovince okruhu, ale bohužel výjezdová brána byla zavřená, takže se Iceman musel otočit, projet se zpátky a vyjet tudy, kudy se dostal mimo trať. Vyjel až za Caterhamy a Marussiami, ale dokázal se probít zpět na desáté místo.

Vzhledem k faktu, že se do Formule 1 vrátil po dvou letech, nasbíral výborné statistiky. 7x se umístil na pódiu, jednou vyhrál, dokončil jako jediný jezdec všechny závody, bodoval ve všech závodech až na Velkou Cenu Číny, zajel dvě nejrychlejší kola, nasbíral 207 bodů a díky tomu se v celkovém šampionátu umístila na velmi slušném třetím místě. 

Kariéra

2013 - F1: Lotus F1 Team
2012 - F1: Lotus F1 Team, 3. místo, 207 bodů (1 vítězství, 7 stupňů vítězů, 2 nejrychlejší kola)
2011 - FIA World Rally Championship: Ice 1 Racing
2011 - NASCAR: Camping World Truck Series: 1 závod
2011 - NASCAR: Nationwide Series: 1 závod
2010 - FIA World Rally Championship: Citroën Junior Team,
2009 - F1: Scuderia Ferrari Marlboro, 6.místo, 48 bodů (1 vítězství, 5 stupňů vítězů)
2009 - FIA World Rally: 1 závod
2008 - F1: Scuderia Ferrari Marlboro, 3.místo, 75 bodů (2 vítězství, 9 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice, 10 nejrychlejších kol)
2007 - F1: Scuderia Ferrari Marlboro, Mistr světa, 110 bodů (6 vítězství, 12 stupňů vítězů, 3 nejlepší startovní pozice, 6 nejrychlejších kol)
2006 - F1: Team McLaren Mercedes, 5.místo, 65 bodů (6 stupňů vítězů, 3 nejlepší startovní pozice, 3 nejrychlejší kola)
2005 - F1: West McLaren Mercedes, Team McLaren Mercedes, 2.místo, 112 bodů (7 vítězství, 12 stupňů vítězů, 5 nejlepších startovních pozic, 10 nejrychlejších kol)
2004 - F1: West McLaren Mercedes, 7.místo, 45 bodů (1 vítězství, 4 stupňů vítězů, 1 nejlepší startovní pozice, 2 nejrychlejší kola)
2003 - F1: West McLaren Mercedes, 2.místo, 91 bodů (1 vítězství, 10 stupňů vítězů, 2 nejlepší startovní pozice, 3 nejrychlejší kola)
2002 - F1: West McLaren Mercedes, 6.místo, 24 bodů (4 stupně vítězů, 1 nejrychlejší kolo)
2001 - F1: Red Bull Sauber Petronas, 10.místo, 9 bodů
2000 - F1 Tests: Red Bull Sauber Petronas
2000 - F.Renault 2.0 Euro: Manor Motorsport, 7.místo, 62 bodů (2 vítězství, 2 nejlepší startovní pozice)
2000 - F.Renault 2.0 UK: Manor Motorsport, Mistr světa, 316 bodů (7 vítězství, 10 stupňů vítězů, 6 nejlepších startovních pozic, 7 nejrychlejších kol)

Výsledky a tabulková data

Sezóna # Konstruktér Pořadí Body celkem
2001 17 Sauber 10. 9
2002 4 McLaren 6. 24
2003 6 McLaren 2. 91
2004 6 McLaren 7. 45
2005 9 McLaren 2. 112
2006 3 McLaren 5. 65
2007 6 Ferrari 1. 110
2008 1 Ferrari 3. 75
2009 4 Ferrari 6. 48
2012 9 Lotus 3. 204
2013 7 Lotus 5. 183
2014 7 Ferrari 11. 55
2015 7 Ferrari 4. 150
2016 7 Ferrari 6. 186
2017 7 Ferrari 4. 205
Název   Okruh # Konstruktér P B
Velká cena Austrálie 2001 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 17 Sauber 6. 1
Velká cena Malajsie 2001 Malajsie Sepang 17 Sauber RET 0
Velká cena Brazílie 2001 Brazílie Interlagos 17 Sauber RET 0
Velká cena San Marina 2001 San Marino Imola 17 Sauber RET 0
Velká cena Španělska 2001 Španělsko Circuit de Catalunya 17 Sauber 8. 0
Velká cena Rakouska 2001 Rakousko A1-Ring 17 Sauber 4. 3
Velká cena Monaka 2001 Monako Circuit de Monaco 17 Sauber 10. 0
Velká cena Kanady 2001 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 17 Sauber 4. 3
Velká cena Evropy 2001 Německo Nürburgring 17 Sauber 10. 0
Velká cena Francie 2001 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 17 Sauber 7. 0
Velká cena Velké Británie 2001 Velká Británie Silverstone 17 Sauber 5. 2
Velká cena Německa 2001 Německo Hockenheim 17 Sauber RET 0
Velká cena Maďarska 2001 Maďarsko Hungaroring 17 Sauber 7. 0
Velká cena Belgie 2001 Belgie Spa-Francorchamps 17 Sauber RET 0
Velká cena Itálie 2001 Itálie Monza 17 Sauber 7. 0
Velká cena Spojených států 2001 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 17 Sauber RET 0
Velká cena Japonska 2001 Japonsko Suzuka 17 Sauber RET 0
Velká cena Austrálie 2002 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 4 McLaren 3. 4
Velká cena Malajsie 2002 Malajsie Sepang 4 McLaren RET 0
Velká cena Brazílie 2002 Brazílie Interlagos 4 McLaren 12. 0
Velká cena San Marina 2002 San Marino Imola 4 McLaren RET 0
Velká cena Španělska 2002 Španělsko Circuit de Catalunya 4 McLaren RET 0
Velká cena Rakouska 2002 Rakousko A1-Ring 4 McLaren RET 0
Velká cena Monaka 2002 Monako Circuit de Monaco 4 McLaren RET 0
Velká cena Kanady 2002 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 4 McLaren 4. 3
Velká cena Evropy 2002 Německo Nürburgring 4 McLaren 3. 4
Velká cena Velké Británie 2002 Velká Británie Silverstone 4 McLaren RET 0
Velká cena Francie 2002 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 4 McLaren 2. 6
Velká cena Německa 2002 Německo Hockenheim 4 McLaren RET 0
Velká cena Maďarska 2002 Maďarsko Hungaroring 4 McLaren 4. 3
Velká cena Belgie 2002 Belgie Spa-Francorchamps 4 McLaren RET 0
Velká cena Itálie 2002 Itálie Monza 4 McLaren RET 0
Velká cena Spojených států 2002 4 McLaren RET 0
Velká cena Japonska 2002 Japonsko Suzuka 4 McLaren 3. 4
Velká cena Austrálie 2003 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 6 McLaren 3. 6
Velká cena Malajsie 2003 Malajsie Sepang 6 McLaren 1. 10
Velká cena Brazílie 2003 Brazílie Interlagos 6 McLaren 2. 8
Velká cena San Marina 2003 San Marino Imola 6 McLaren 2. 8
Velká cena Španělska 2003 Španělsko Circuit de Catalunya 6 McLaren RET 0
Velká cena Rakouska 2003 Rakousko A1-Ring 6 McLaren 2. 8
Velká cena Monaka 2003 Monako Circuit de Monaco 6 McLaren 2. 8
Velká cena Kanady 2003 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 6 McLaren 6. 3
Velká cena Evropy 2003 Německo Nürburgring 6 McLaren RET 0
Velká cena Francie 2003 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 6 McLaren 4. 5
Velká cena Velké Británie 2003 Velká Británie Silverstone 6 McLaren 3. 6
Velká cena Německa 2003 Německo Hockenheim 6 McLaren RET 0
Velká cena Maďarska 2003 Maďarsko Hungaroring 6 McLaren 2. 8
Velká cena Itálie 2003 Itálie Monza 6 McLaren 4. 5
Velká cena Spojených států 2003 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 6 McLaren 2. 8
Velká cena Japonska 2003 Japonsko Suzuka 6 McLaren 2. 8
Velká cena Austrálie 2004 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 6 McLaren RET 0
Velká cena Malajsie 2004 Malajsie Sepang 6 McLaren RET 0
Velká cena Bahrajnu 2004 Bahrajn Bahrain International Circuit 6 McLaren RET 0
Velká cena San Marina 2004 San Marino Imola 6 McLaren 8. 1
Velká cena Španělska 2004 Španělsko Circuit de Catalunya 6 McLaren 11. 0
Velká cena Monaca 2004 Monako Circuit de Monaco 6 McLaren RET 0
Velká cena Evropy 2004 Německo Nürburgring 6 McLaren RET 0
Velká cena Kanady 2004 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 6 McLaren 5. 4
Velká cena USA 2004 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 6 McLaren 6. 3
Velká cena Francie 2004 Francie Paul Ricard 6 McLaren 7. 2
Velká cena Velké Británie 2004 Velká Británie Silverstone 6 McLaren 2. 8
Velká cena Německa 2004 Německo Hockenheim 6 McLaren RET 0
Velká cena Maďarska 2004 Maďarsko Hungaroring 6 McLaren RET 0
Velká cena Belgie 2004 Belgie Spa-Francorchamps 6 McLaren 1. 10
Velká cena Itálie 2004 Itálie Monza 6 McLaren RET 0
Velká cena Číny 2004 Čína Shanghai International Circuit 6 McLaren 3. 6
Velká cena Japonska 2004 Japonsko Suzuka 6 McLaren 6. 3
Velká cena Brazílie 2004 Brazílie Interlagos 6 McLaren 2. 8
Velká cena Austrálie 2005 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 9 McLaren 8. 1
Velká cena Malajsie 2005 Malajsie Sepang 9 McLaren 9. 0
Velká cena Bahrajnu 2005 Bahrajn Bahrain International Circuit 9 McLaren 3. 6
Velká cena San Marina 2005 San Marino Imola 9 McLaren RET 0
Velká cena Španělska 2005 Španělsko Circuit de Catalunya 9 McLaren 1. 10
Velká cena Monaca 2005 Monako Circuit de Monaco 9 McLaren 1. 10
Velká cena Evropy 2005 Německo Nürburgring 9 McLaren 11. 0
Velká cena Kanady 2005 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 9 McLaren 1. 10
Velká cena USA 2005 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 9 McLaren RET 0
Velká cena Francie 2005 Francie Paul Ricard 9 McLaren 2. 8
Velká cena Velké Británie 2005 Velká Británie Silverstone 9 McLaren 3. 6
Velká cena Německa 2005 Německo Hockenheim 9 McLaren RET 0
Velká cena Maďarska 2005 Maďarsko Hungaroring 9 McLaren 1. 10
Velká cena Turecka 2005 Turecko Istanbul 9 McLaren 1. 10
Velká cena Itálie 2005 Itálie Monza 9 McLaren 4. 5
Velká cena Belgie 2005 Belgie Spa-Francorchamps 9 McLaren 1. 10
Velká cena Brazílie 2005 Brazílie Interlagos 9 McLaren 2. 8
Velká cena Japonska 2005 Japonsko Suzuka 9 McLaren 1. 10
Velká cena Číny 2005 Čína Shanghai International Circuit 9 McLaren 2. 8
Velká cena Bahrajnu 2006 Bahrajn Bahrain International Circuit 3 McLaren 3. 6
Velká cena Malajsie 2006 Malajsie Sepang 3 McLaren RET 0
Velká cena Austrálie 2006 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 3 McLaren 2. 8
Velká cena San Marina 2006 San Marino Imola 3 McLaren 5. 4
Velká cena Evropy 2006 Německo Nürburgring 3 McLaren 4. 5
Velká cena Španělska 2006 Španělsko Circuit de Catalunya 3 McLaren 5. 4
Velká cena Monaka 2006 Monako Circuit de Monaco 3 McLaren RET 0
Velká cena Velké Británie 2006 Velká Británie Silverstone 3 McLaren 3. 6
Velká cena Kanady 2006 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 3 McLaren 3. 6
Velká cena Spojených států 2006 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 3 McLaren RET 0
Velká cena Francie 2006 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 3 McLaren 5. 4
Velká cena Německa 2006 Německo Hockenheim 3 McLaren 3. 6
Velká cena Maďarska 2006 Maďarsko Hungaroring 3 McLaren RET 0
Velká cena Turecka 2006 Turecko Istanbul 3 McLaren RET 0
Velká cena Itálie 2006 Itálie Monza 3 McLaren 2. 8
Velká cena Číny 2006 Čína Shanghai International Circuit 3 McLaren RET 0
Velká cena Japonska 2006 Japonsko Suzuka 3 McLaren 5. 4
Velká cena Brazílie 2006 Brazílie Interlagos 3 McLaren 5. 4
Velká cena Austrálie 2007 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 6 Ferrari 1. 10
Velká cena Malajsie 2007 Malajsie Sepang 6 Ferrari 3. 6
Velká cena Bahrajnu 2007 Bahrajn Bahrain International Circuit 6 Ferrari 3. 6
Velká cena Španělska 2007 Španělsko Circuit de Catalunya 6 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 2007 Monako Circuit de Monaco 6 Ferrari 8. 1
Velká cena Kanady 2007 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 6 Ferrari 5. 4
Velká cena USA 2007 Spojené státy Indianapolis Motor Speedway 6 Ferrari 4. 5
Velká cena Francie 2007 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 6 Ferrari 1. 10
Velká cena Velké Británie 2007 Velká Británie Silverstone 6 Ferrari 1. 10
Velká cena Evropy 2007 Německo Nürburgring 6 Ferrari RET 0
Velká cena Maďarska 2007 Maďarsko Hungaroring 6 Ferrari 2. 8
Velká cena Turecka 2007 Turecko Istanbul 6 Ferrari 2. 8
Velká cena Itálie 2007 Itálie Monza 6 Ferrari 3. 6
Velká cena Belgie 2007 Belgie Spa-Francorchamps 6 Ferrari 1. 10
Velká cena Japonska 2007 Japonsko Fuji 6 Ferrari 3. 6
Velká cena Číny 2007 Čína Shanghai International Circuit 6 Ferrari 1. 10
Velká cena Brazílie 2007 Brazílie Interlagos 6 Ferrari 1. 10
Velká cena Austrálie 2008 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 1 Ferrari 8. 1
Velká cena Malajsie 2008 Malajsie Sepang 1 Ferrari 1. 10
Velká cena Bahrajnu 2008 Bahrajn Bahrain International Circuit 1 Ferrari 2. 8
Velká cena Španělska 2008 Španělsko Circuit de Catalunya 1 Ferrari 1. 10
Velká cena Turecka 2008 Turecko Istanbul 1 Ferrari 3. 6
Velká cena Monaka 2008 Monako Circuit de Monaco 1 Ferrari 9. 0
Velká cena Kanady 2008 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 1 Ferrari RET 0
Velká cena Francie 2008 Francie Circuit de Nevers Magny-Cours 1 Ferrari 2. 8
Velká cena Velké Británie 2008 Velká Británie Silverstone 1 Ferrari 4. 5
Velká cena Německa 2008 Německo Hockenheim 1 Ferrari 6. 3
Velká cena Maďarska 2008 Maďarsko Hungaroring 1 Ferrari 3. 6
Velká cena Evropy 2008 Španělsko Valencia street 1 Ferrari RET 0
Velká cena Belgie 2008 Belgie Spa-Francorchamps 1 Ferrari 18. 0
Velká cena Itálie 2008 Itálie Monza 1 Ferrari 9. 0
Velká cena Singapuru 2008 Singapur Marina Bay 1 Ferrari 15. 0
Velká cena Japonska 2008 Japonsko Fuji 1 Ferrari 3. 6
Velká cena Číny 2008 Čína Shanghai International Circuit 1 Ferrari 3. 6
Velká cena Brazílie 2008 Brazílie Interlagos 1 Ferrari 3. 6
Velká cena Austrálie 2009 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 4 Ferrari 15. 0
Velká cena Malajsie 2009 Malajsie Sepang 4 Ferrari 14. 0
Velká cena Číny 2009 Čína Shanghai International Circuit 4 Ferrari 10. 0
Velká cena Bahrajnu 2009 Bahrajn Bahrain International Circuit 4 Ferrari 6. 3
Velká cena Španělska 2009 Španělsko Circuit de Catalunya 4 Ferrari RET 0
Velká cena Monaka 2009 Monako Circuit de Monaco 4 Ferrari 3. 6
Velká cena Turecka 2009 Turecko Istanbul 4 Ferrari 9. 0
Velká cena Velké Británie 2009 Velká Británie Silverstone 4 Ferrari 8. 1
Velká cena Německa 2009 Německo Nürburgring 4 Ferrari RET 0
Velká cena Maďarska 2009 Maďarsko Hungaroring 4 Ferrari 2. 8
Velká cena Evropy 2009 Španělsko Valencia street 4 Ferrari 3. 6
Velká cena Belgie 2009 Belgie Spa-Francorchamps 4 Ferrari 1. 10
Velká cena Itálie 2009 Itálie Monza 4 Ferrari 3. 6
Velká cena Singapuru 2009 Singapur Marina Bay 4 Ferrari 10. 0
Velká cena Japonska 2009 Japonsko Suzuka 4 Ferrari 4. 5
Velká cena Brazílie 2009 Brazílie Interlagos 4 Ferrari 6. 3
Velká cena Abú Dhabi 2009 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 4 Ferrari 12. 0
Velká cena Austrálie 2012 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 9 Lotus 7. 6
Velká cena Malajsie 2012 Malajsie Sepang 9 Lotus 5. 10
Velká cena Číny 2012 Čína Shanghai International Circuit 9 Lotus 14. 0
Velká cena Bahrajnu 2012 Bahrajn Bahrain International Circuit 9 Lotus 2. 18
Velká cena Španělska 2012 Španělsko Circuit de Catalunya 9 Lotus 3. 15
Velká cena Monaka 2012 Monako Circuit de Monaco 9 Lotus 9. 2
Velká cena Kanady 2012 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 9 Lotus 8. 4
Velká cena Evropy 2012 Španělsko Valencia street 9 Lotus 2. 18
VC Velké Británie 2012 Velká Británie Silverstone 9 Lotus 5. 10
Velká cena Německa 2012 Německo Hockenheim 14 Lotus 4. 12
Velká cena Maďarska 2012 Maďarsko Hungaroring 9 Lotus 2. 18
Velká cena Belgie 2012 Belgie Spa-Francorchamps 9 Lotus 3. 15
Velká cena Itálie 2012 Itálie Monza 9 Lotus 5. 10
Velká cena Singapuru 2012 Singapur Marina Bay 9 Lotus 6. 8
Velká cena Japonska 2012 Japonsko Suzuka 9 Lotus 6. 8
Velká cena Koreje 2012 Jižní Korea Korea International Circuit 9 Lotus 5. 10
Velká cena Indie 2012 Indie Buddh International Circuit 9 Lotus 7. 6
Velká cena Abú Dhabi 2012 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 9 Lotus 1. 25
Velká cena USA 2012 Spojené státy Circuit Of The Americas 9 Lotus 6. 8
Velká cena Brazílie 2012 Brazílie Interlagos 9 Lotus 10. 1
Velká cena Austrálie 2013 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Lotus 1. 25
Velká cena Malajsie 2013 Malajsie Sepang 7 Lotus 7. 6
Velká cena Číny 2013 Čína Shanghai International Circuit 7 Lotus 2. 18
Velká cena Bahrajnu 2013 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Lotus 2. 18
Velká cena Španělska 2013 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Lotus 2. 18
Velká cena Monaka 2013 Monako Circuit de Monaco 7 Lotus 10. 1
Velká cena Kanady 2013 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Lotus 9. 2
VC Velké Británie 2013 Velká Británie Silverstone 7 Lotus 5. 10
Velká cena Německa 2013 Německo Nürburgring 7 Lotus 2. 18
Velká cena Maďarska 2013 Maďarsko Hungaroring 7 Lotus 2. 18
Velká cena Belgie 2013 Belgie Spa-Francorchamps 7 Lotus RET 0
Velká cena Itálie 2013 Itálie Monza 7 Lotus 11. 0
Velká cena Singapuru 2013 Singapur Marina Bay 7 Lotus 3. 15
Velká cena Koreje 2013 Jižní Korea Korea International Circuit 7 Lotus 2. 18
Velká cena Japonska 2013 Japonsko Suzuka 7 Lotus 5. 10
Velká cena Indie 2013 Indie Buddh International Circuit 7 Lotus 7. 6
Velká cena Abú Dhabi 2013 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 7 Lotus RET 0
Velká cena Austrálie 2014 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Ferrari 7. 6
Velká cena Malajsie 2014 Malajsie Sepang 7 Ferrari 12. 0
Velká cena Bahrajnu 2014 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Ferrari 10. 1
Velká cena Číny 2014 Čína Shanghai International Circuit 7 Ferrari 8. 4
Velká cena Španělska 2014 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Ferrari 7. 6
Velká cena Monaka 2014 Monako Circuit de Monaco 7 Ferrari 12. 0
Velká cena Kanady 2014 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Ferrari 10. 1
Velká cena Rakouska 2014 Rakousko A1-Ring 7 Ferrari 10. 1
Velká cena Velké Británie 2014 Velká Británie Silverstone 7 Ferrari RET 0
Velká cena Německa 2014 Německo Hockenheim 7 Ferrari 11. 0
Velká cena Maďarska 2014 Maďarsko Hungaroring 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Belgie 2014 Belgie Spa-Francorchamps 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Itálie 2014 Itálie Monza 7 Ferrari 9. 2
Velká cena Singapuru 2014 Singapur Marina Bay 7 Ferrari 8. 4
Velká cena Japonska 2014 Japonsko Suzuka 7 Ferrari 12. 0
Velká cena Ruska 2014 Rusko Sochi Autodrom 7 Ferrari 9. 2
Velká cena USA 2014 Spojené státy Circuit Of The Americas 7 Ferrari 13. 0
Velká cena Brazílie 2014 Brazílie Interlagos 7 Ferrari 7. 6
Velká cena Abu Dhabi 2014 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 7 Ferrari 10. 2
Velká cena Austrálie 2015 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Ferrari RT 0
Velká cena Malajsie 2015 Malajsie Sepang 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Číny 2015 Čína Shanghai International Circuit 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Bahrajnu 2015 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Ferrari 2. 18
Velká cena Španělska 2015 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Monaka 2015 Monako Circuit de Monaco 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Kanady 2015 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Rakouska 2015 Rakousko A1-Ring 7 Ferrari RT 0
Velká cena Velké Británie 2015 Velká Británie Silverstone 7 Ferrari 8. 4
Velká cena Maďarska 2015 Maďarsko Hungaroring 7 Ferrari RT 0
Velká cena Belgie 2015 Belgie Spa-Francorchamps 7 Ferrari 7. 6
Velká cena Itálie 2015 Itálie Monza 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Singapuru 2015 Singapur Marina Bay 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Japonska 2015 Japonsko Suzuka 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Ruska 2015 Rusko Sochi Autodrom 7 Ferrari 8. 4
Velká cena USA 2015 Spojené státy Circuit Of The Americas 7 Ferrari NC 0
Velká cena Mexika 2015 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 7 Ferrari NC 0
Velká cena Brazílie 2015 Brazílie Interlagos 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Abú Dhabi 2015 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Austrálie 2016 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Ferrari NC 0
Velká cena Bahrajnu 2016 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Ferrari 2. 18
Velká cena Číny 2016 Čína Shanghai International Circuit 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Ruska 2016 Rusko Sochi Autodrom 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Španělska 2016 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Ferrari 2. 18
Velká cena Monaka 2016 Monako Circuit de Monaco 7 Ferrari NC 0
Velká cena Kanady 2016 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Evropy 2016 Ázerbájdžán Baku City Circuit 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Rakouska 2016 Rakousko A1-Ring 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Velké Británie 2016 Velká Británie Silverstone 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Maďarska 2016 Maďarsko Hungaroring 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Německa 2016 Německo Hockenheim 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Belgie 2016 Belgie Spa-Francorchamps 7 Ferrari 9. 2
Velká cena Itálie 2016 Itálie Monza 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Singapuru 2016 Singapur Marina Bay 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Malajsie 2016 Malajsie Sepang 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Japonska 2016 Japonsko Suzuka 7 Ferrari 5. 10
Velká cena USA 2016 Spojené státy Circuit Of The Americas 7 Ferrari NC 0
Velká cena Mexika 2016 Mexiko Autódromo Hermanos Rodríguez 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Brazílie 2016 Brazílie Interlagos 7 Ferrari NC 0
Velká cena Abú Dhabi 2016 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 7 Ferrari 6. 8
Velká cena Austrálie 2017 Austrálie Melbourne Grand Prix Circuit 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Číny 2017 Čína Shanghai International Circuit 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Bahrajnu 2017 Bahrajn Bahrain International Circuit 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Ruska 2017 Rusko Sochi Autodrom 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Španělska 2017 Španělsko Circuit de Catalunya 7 Ferrari NC 0
Velká cena Monaka 2017 Monako Circuit de Monaco 7 Ferrari 2. 18
Velká cena Kanady 2017 Kanada Circuit Gilles Villeneuve 7 Ferrari 7. 6
Velká cena Ázerbájdžánu 2017 Ázerbájdžán Baku City Circuit 7 Ferrari 14. 0
Velká cena Rakouska 2017 Rakousko A1-Ring 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Velké Británie 2017 Velká Británie Silverstone 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Maďarska 2017 Maďarsko Hungaroring 7 Ferrari 2. 18
Velká cena Belgie 2017 Belgie Spa-Francorchamps 7 Ferrari 4. 12
Velká cena Itálie 2017 Itálie Monza 7 Ferrari 5. 10
Velká cena Singapuru 2017 Singapur Marina Bay 7 Ferrari NC 0
Velká cena Malajsie 2017 Malajsie Sepang 7 Ferrari NC 0
Velká cena Japonska 2017 Japonsko Suzuka 7 Ferrari 5. 10
Velká cena USA 2017 Spojené státy Circuit Of The Americas 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Mexika 2017 Mexiko Mexico City 7 Ferrari 3. 15
Velké cena Brazílie 2017 Brazílie Interlagos 7 Ferrari 3. 15
Velká cena Abu Dhabi 2017 Spojené arabské emiráty Yas Marina Circuit 7 Ferrari 4. 12

Související články

Briatore: Ferrari s Räikkönenem prodloužit nemělo

26. října 2017, 11:34 | Barbora Goldmannová | Komentáře
Ilustrační fotografie - Briatore: Ferrari s Räikkönenem prodloužit nemělo
Podle Flavia Briatoreho udělala italská stáj chybu, když prodloužila spolupráci s finským závodníkem, neboť je ve stáji slabým článkem.

Bývalý šéf Benetonu a Renaultu, pod jehož vedením získal titul Michael Schumacher a Fernando Alonso, se musel po Velké ceně Singapuru 2008 z Formule 1 stáhnout. Tehdy nařídil Nelsonu Piquetovi, aby naboural do zdi a tím zajistil vítězství právě Alonsovi. Briatore však na královnu motori

Vettel: Apolitický Räikkönen je nejlepším týmovým kolegou, jakého jsem měl

16. října 2017, 20:37 | Jaroslav Drgoňa | Komentáře
Ilustrační fotografie - Vettel: Apolitický Räikkönen je nejlepším týmovým kolegou, jakého jsem měl
Sebastian Vettel označil Kimiho Räikkönena jako nejlepšího týmového kolegu, kterého v F1 dosud měl. Připisuje to zejména faktu, že Fin neřeší žádné politické hry a soustředí se jen na závodění.

Čtyřnásobný mistr světa nevycházel se svými týmovými kolegy vždy nejlépe, přičemž zejména s Markem Webberem v Red Bulle to nebylo zdaleka ideální, ale v posledních třech letech si ve Ferrari vybudoval s Kimim Räikkönenem skvělý pracovní vztah.

Na otázku webu Motorsport.com, jak&ya

Kimi zůstane ve Ferrari i v roce 2018!

22. srpna 2017, 14:22 | Anton Krajčoviech | Komentáře
Ilustrační fotografie - Kimi zůstane ve Ferrari i v roce 2018!
Ferrari dnes potvrdilo setrvání Kimiho Räikkönena ve svých službách. Pro finského závodníka to bude pátá sezona v řadě u týmu vzpínajícího se koně.

Kimi má s Ferrari kontrakt pouze do konce této sezony a dlouho bylo velkým otazníkem, zda bude pokračovat. V krátkém vyjádření Ferrari dnes potvrdilo, že Räikkönen v týmu zůstane i v roce 2018. Prodloužení smlouvy s Räikkönenem pravděpodobně Ferrari usnadní prodloužit smlouvu s Vettelem, které

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »

Komentáře

MICHALHB | 28.11.2012 16:47
Kimi Räikkönen je nejlepší řidič F1 na světě.
Kimi Räikkönen is the best driver F1 in the world.
Kimi Räikkönen ist die beste Fahrer F1 in der Welt.