Ecclestone: Interlagos se musí přizpůsobit

Ecclestone: Interlagos se musí přizpůsobit

Promotér F1 a šéf FOM Bernie Ecclestone se v pátek před VC Bahrajnu rozpovídal o problémech s tratí v Sao Paulu, o potencionálních nových okruzích, o pneumatikách Pirelli i o motorech V6 pro sezonu 2014.

Bernie Ecclestone tvrdí, že Velká cena Brazílie na Interlagosu zůstane, dokud se trať bude dále vyvíjet a zlepšovat.

Trať v Interlagosu už leccos pamatuje a tak není asfalt ani zázemí v okolí tratě v nejlepším stavu. Major Sao Paula Fernando Haddad ale zaručil, že se okruh a jeho zázemí postupně zlepší.

„Už jsme čekali dlouho,“ řekl Ecclestone. „Jestli se okruh v Sao Paulu bude stále vylepšovat, jak říkají, nemáme potřebu za něj hledat náhradu. Ví, co se musí zlepšit a ví do kdy. Pokud to však nesplní, budeme muset najít náhradu.“

Na současné podobě okruhu se jezdí už od roku 1990, avšak předchozí verze okruhu se jezdily Velké ceny Brazílie už od roku 1972. Až na pár výjimek je to tradičně závěrečný závod sezony, při kterém svůj titul získalo mnoho mistrů.

Bernie dále hovořil o vyjednávání o dalších závodech. Na řeč prý přišlo hned několik zemí, například Mexiko, Thajsko, nebo Turecko.

Ecclestone také znovu zdůraznil své obavy z motorů V6, přicházejících příští sezonu. Tentokrát krom zvuku vyzdvihl také pravděpodobnost, že náklady na vývoj nových motorů zvětší rozdíly mezi velkými a malými týmy. Také naznačil, že Formule 1 se s těmito motory změní na show o ekonomickém ježdění.

„Stále výrobcům motorů říkám, že jestli se s novými motory něco pokazí, což se pokazí, tak budou muset strávit neskutečně mnoho času a peněz, aby to napravili. To, co máme k dispozici dnes je výborné. Není s tím nic špatně.“

Dotkl se také tématu pneumatik Pirelli. Nesouhlasí s názory Red Bullu, že se pneumatiky ničí moc rychle a že se závody mění na partii šachů.

„Pirelli odvedlo naprosto prvotřídní práci. Udělali přesně to, co jsme po nich chtěli – ujistit se, aby pneumatiky nevydržely ani polovinu závodu. Kdyby se teď Red Bullu povedlo s pneumatikami zacházet, jsem si jistý, že by o nich říkali, že jsou to ty nejlepší pneumatiky na světě. Doteď se jim to ale moc nedaří, a tak jsou špatné.“

Sdílejte na:
Zavřít