Di Grassi seřval Frijnse za společnou kolizi a ještě dostal pokutu

Di Grassi seřval Frijnse za společnou kolizi a ještě dostal pokutu

Kontaktní  – je slovo, které se čím dál častěji používá v souvislosti s Formulí E. Elektrický šampionát totiž závodí na čistě městských tratích a tak není divu, že na úzkých tratích se dost často závodníci potkají a otloukávají své vozy o sebe a bariéry. Závody jsou tak dost často divoké.

A čas od času tu někomu ulítnou nervy. V minulém závodě v Hong Kongu se nejvíce zlobil André Lotterer, který vezl svůj vůz na čele a v závěru závodu mu druhý Sam Bird prodřel nosem vozu zadní pneumatiku a Lotterer měl po nadějích na premiérové vítězství. Bird po právu o vítězství přišel dodatečnou penalizací. Lotterer si s ním podal ruku symbolicky až o tomto víkendu v čínské Sanye a to možná i protože už vloni Bird zničil nadějný výsledek Lottererovi na konci závodu v Paříži, kdy o něj svůj vůz rozbil a sám o třech kolech projel cílem. Nutno dodat, že Lottererovi došla kapacita baterií.

O tomto víkendu jsme měli v Sanya ePrix jiný kontroverzní moment. Robin Frijns s Envision Virgin Racingem zničil závod na samotném závěru Lucasi di Grassimu (Audi Sport Abt Schaeffler), když bojoval se Sébastienem Buemim (Nissan eDAMS), který se v závěru závodu chtěl před Holanďana Frijnse dostat.

Potíž byla v tom, že Frijns bránil pozici před Buemim, který se však za každou cenu snažil dostat na vnitřní stranu tratě a v brzdném bodě nabral Frijnse, který pak zafungoval jako torpédo na di Grassiho. Ten jel v tu chvíli na šestém místě za týmovým kolegou Abtem.

Di Grassi tak cíl neviděl a na Frijnse se pak vztekal a za společnou kolizi mu vynadal. Nevěděl, že kolizi způsobil Sébastien Buemi, který také po závodě dostal penalizaci průjezd boxy. Di Grassi navíc dostal pokutu 5.000 eur, za to že opustil svůj vůz dřív, než mu bylo umožněno bezpečně vystoupit z vozu a utéct za nejbližší bariéru.

„Bál jsem se, protože jsem byl přesně v místě, kde kluci v posledním kole úplně blázní, jedou po dlouhé rovince, takže to byl prostě instinkt,“ řekl už uklidněný di Grassi.

Jezdci musí totiž vyčkat ve voze, dokud jim závodní ředitel Scot Elkins přes vysílačku nedá povel k bezpečnému opuštění vozu.

Na celý víkend tak bude nejspíš brazilský jezdec Audi zle vzpomínat.

Sdílejte na:
Zavřít