Od úterý do pátka se na bahrajnském okruhu konaly třídenní předsezónní testy formule 1. Hlavním cílem všech deseti týmů a jejich pilotů bylo najet co nejvíce kilometrů a získat co nejvíce informací.
Nové monoposty se poprvé představily na trati a pro všechny týmy byly tři dny testování velmi důležité. Jak na tom doopravdy týmy jsou, je z výsledků těžko čitelné, jelikož každý tým má svůj vlastní plán v podobě množství paliva, v různých nastaveních vozu a dalším. Hlavním cílem pro každou stáj je potvrdit si, že vše funguje jak má, a že je jejich vůz spolehlivý.
Pojďme si tedy krátce shrnout, co se z výsledků předsezónního testování dalo vyčíst.
Od amerického týmu Haas se očekává, že sezónu zahájí na chvostu startovního pole. Kde se ale umístil na první příčce, bylo v celkovém počtu odjetých kol. Haas si dal především za úkol získat co nejvíce informací o svém upraveném voze a absolvoval celkem 439 kol.
Po celý čas se nevyskytly žádné výrazné problémy se spolehlivostí, ovšem Williams se potýkal s několika problémy, které je stály cenný čas, a na závodní dráze strávili nejméně času. Alexander Albon a Logan Sargeant odjeli ve svém monopostu FW46 jen 298 kol.
Tým | Počet kol pilota | Počet kol pilota | Celkový počet kol týmu |
Haas | Magnussen – 239 | Hülkenberg – 200 | 439 |
Ferrari | Sainz – 224 | Leclerc – 192 | 416 |
Red Bull | Verstappen – 208 | Pérez – 182 | 390 |
Aston Martin | Stroll – 196 | Alonso – 182 | 378 |
Sauber | Bottas – 193 | Čou – 185 | 378 |
RB | Ricciardo – 210 | Cunoda – 156 | 366 |
Mercedes | Russell – 189 | Hamilton – 172 | 361 |
Alpine | Ocon – 193 | Gasly – 141 | 334 |
McLaren | Piastri – 182 | Norris – 145 | 327 |
Williams | Albon – 160 | Sargeant – 138 | 298 |
Čím více kol týmy ujedou, tím více dat získají a lépe porozumí svému vozu. Pokud jde ale o časy na jedno kolo, je mnohem těžší rozklíčovat, jak na tom který tým doopravdy je. Sezóna začíná až příští týden a žádný z týmů nechce odkrýt své karty příliš brzo.
Max Verstappen stanovil měřítko první den, když zajel kolo o sekundu lepší než jeho konkurence. V následujících dnech se ale prosadili i oba piloti Ferrari – Charles Leclerc a Carlos Sainz.
O dobrém tempu mistrovského Red Bullu nikdo nepochybuje a je jasné, že do nové sezóny vstoupí úspěšně. Ovšem prvenství v závěrečných dvou dnech testování dodalo naději i fanouškům Ferrari. Sainz i Leclerc zajeli nejrychlejší časy na pneumatice C4 – jedná se o druhou nejměkčí směs dodavatele Pirelli. Tato směs ale nebude součástí nadcházejícího závodního víkendu. Nejměkčí dostupnou sadou pro následující velkou cenu bude směs C3.
Jezdec | Tým | Sada pneumatik | Nejlepší čas | Kdy byl zajet | Den testování |
Sainz | Ferrari | C4 | 1:29.921 | 16:39 | 2 |
Leclerc | Ferrari | C4 | 1:30.322 | 16:54 | 3 |
Russell | Mercedes | C4 | 1:30.368 | 18:52 | 3 |
Čou | Sauber | C4 | 1:30.647 | 18:54 | 3 |
Pérez | Red Bull | C3 | 1:30.679 | 18:50 | 2 |
Verstappen | Red Bull | C3 | 1:30.755 | 16:27 | 3 |
Cunoda | RB | C4 | 1:30.775 | 18:37 | 3 |
Albon | Williams | C4 | 1:30.984 | 18:40 | 3 |
Piastri | McLaren | C3 | 1:31.030 | 17:08 | 3 |
Hamilton | Mercedes | C3 | 1:31.066 | 18:12 | 2 |
Alonso | Aston Martin | C3 | 1:31.159 | 16:55 | 3 |
Norris | McLaren | C3 | 1:31.256 | 16:23 | 2 |
Ricciardo | RB | C4 | 1:31.361 | 18:37 | 2 |
Hülkenberg | Haas | C3 | 1:31.686 | 16:22 | 3 |
Stroll | Aston Martin | C3 | 1:32.029 | 16:04 | 2 |
Ocon | Alpine | C3 | 1:32.061 | 18:30 | 2 |
Gasly | Alpine | C3 | 1:32.149 | 18:23 | 3 |
Bottas | Sauber | C3 | 1:32.227 | 15:39 | 2 |
Sargeant | Williams | C4 | 1:32.578 | 11:20 | 2 |
Magnussen | Haas | C3 | 1:33.053 | 12:14 | 3 |