Co jsme se dozvěděli z předsezónních testů?

Co jsme se dozvěděli z předsezónních testů?

Od úterý do pátka se na bahrajnském okruhu konaly třídenní předsezónní testy formule 1. Hlavním cílem všech deseti týmů a jejich pilotů bylo najet co nejvíce kilometrů a získat co nejvíce informací.

Nové monoposty se poprvé představily na trati a pro všechny týmy byly tři dny testování velmi důležité. Jak na tom doopravdy týmy jsou, je z výsledků těžko čitelné, jelikož každý tým má svůj vlastní plán v podobě množství paliva, v různých nastaveních vozu a dalším. Hlavním cílem pro každou stáj je potvrdit si, že vše funguje jak má, a že je jejich vůz spolehlivý.

Pojďme si tedy krátce shrnout, co se z výsledků předsezónního testování dalo vyčíst.

Od amerického týmu Haas se očekává, že sezónu zahájí na chvostu startovního pole. Kde se ale umístil na první příčce, bylo v celkovém počtu odjetých kol. Haas si dal především za úkol získat co nejvíce informací o svém upraveném voze a absolvoval celkem 439 kol.

Po celý čas se nevyskytly žádné výrazné problémy se spolehlivostí, ovšem Williams se potýkal s několika problémy, které je stály cenný čas, a na závodní dráze strávili nejméně času. Alexander Albon a Logan Sargeant odjeli ve svém monopostu FW46 jen 298 kol.

Tým Počet kol pilota Počet kol pilota Celkový počet kol týmu
Haas Magnussen – 239 Hülkenberg – 200 439
Ferrari Sainz – 224 Leclerc – 192 416
Red Bull Verstappen – 208 Pérez – 182 390
Aston Martin Stroll – 196 Alonso – 182 378
Sauber Bottas – 193 Čou – 185 378
RB Ricciardo – 210 Cunoda – 156 366
Mercedes Russell – 189 Hamilton – 172 361
Alpine Ocon – 193 Gasly – 141 334
McLaren Piastri – 182 Norris – 145 327
Williams Albon – 160 Sargeant – 138 298

Čím více kol týmy ujedou, tím více dat získají a lépe porozumí svému vozu. Pokud jde ale o časy na jedno kolo, je mnohem těžší rozklíčovat, jak na tom který tým doopravdy je. Sezóna začíná až příští týden a žádný z týmů nechce odkrýt své karty příliš brzo.

Max Verstappen stanovil měřítko první den, když zajel kolo o sekundu lepší než jeho konkurence. V následujících dnech se ale prosadili i oba piloti Ferrari – Charles Leclerc a Carlos Sainz.

O dobrém tempu mistrovského Red Bullu nikdo nepochybuje a je jasné, že do nové sezóny vstoupí úspěšně. Ovšem prvenství v závěrečných dvou dnech testování dodalo naději i fanouškům Ferrari. Sainz i Leclerc zajeli nejrychlejší časy na pneumatice C4 – jedná se o druhou nejměkčí směs dodavatele Pirelli. Tato směs ale nebude součástí nadcházejícího závodního víkendu. Nejměkčí dostupnou sadou pro následující velkou cenu bude směs C3.

Jezdec Tým Sada pneumatik Nejlepší čas Kdy byl zajet Den testování
Sainz Ferrari C4 1:29.921 16:39 2
Leclerc Ferrari C4 1:30.322 16:54 3
Russell Mercedes C4 1:30.368 18:52 3
Čou Sauber C4 1:30.647 18:54 3
Pérez Red Bull C3 1:30.679 18:50 2
Verstappen Red Bull C3 1:30.755 16:27 3
Cunoda RB C4 1:30.775 18:37 3
Albon Williams C4 1:30.984 18:40 3
Piastri McLaren C3 1:31.030 17:08 3
Hamilton Mercedes C3 1:31.066 18:12 2
Alonso Aston Martin C3 1:31.159 16:55 3
Norris McLaren C3 1:31.256 16:23 2
Ricciardo RB C4 1:31.361 18:37 2
Hülkenberg Haas C3 1:31.686 16:22 3
Stroll Aston Martin C3 1:32.029 16:04 2
Ocon Alpine C3 1:32.061 18:30 2
Gasly Alpine C3 1:32.149 18:23 3
Bottas Sauber C3 1:32.227 15:39 2
Sargeant Williams C4 1:32.578 11:20 2
Magnussen Haas C3 1:33.053 12:14 3
Sdílejte na:
Zavřít

Autor článku:

Formuli 1 začala pravidelně sledovat v roce 2020. V únoru 2022 se připojila k redakci SvětFormule.cz a kromě psaní článků se stará i o sociální sítě. Nevěnuje se jen F1, ale i nižším sériím.

Další články autora →