VC Japonska: V prvním tréninku Vettel před Hamiltonem, Sainz havaroval

VC Japonska: V prvním tréninku Vettel před Hamiltonem, Sainz havaroval

Celý první trénink byly nad Suzukou dešťové mraky, pršet ale začalo těsně před koncem. My jsme tak měli možnost vidět trénink s malými rozestupy na čele, velkým množstvím ježdění a červenou vlajkou.

Od začátku tréninku bylo na trati rušno, po sedmi minutách měl každý jezdec na svém kontě alespoň jedno kolo. Po 28 minutách měl každý měřené kolo.

Mercedes měl nasazené aerodynamické vylepšení, které přivezl už do Malajsie, kde s nimi jezdil jen Valtteri Bottas. Problémy, které měl s rychlostí, byly prý způsobené něčím jiným než novými prvky.

Honda uvažovala o tom, že nasadí na poslední domácí ceně s McLarenem vylepšení motoru. Nakonec se s McLarenem shodli, že chtějí přd fanoušky získat body, a to bude jednodušší dosáhnout bez penalizace na startu. Penalizaci se možná nevyhne Carlos Sain, kvůli nasazení pátého motoru a šestého MGU-H.

Po 40 minutách zaznamenal na měkkých pneumatikách Vettel jen o 42 tisícin horší čas než nejrychlejší Hamilton na super-měkké sadě. Kimi Räikkönen se na měkké sadě zařadil na čtvrté místo, za Hamiltona, svého týmového kolegu a Ricciarda a před Valtteriho Bottase.

Do zatáčky Spoon se nevešel Max Verstappen či Stoffel Vandoorna a po 50 minutách byla vyvěšená červená vlajka. Svoje Toro Rosso rozbil Carlos Sainz. Na výjezdu ze zatáčky Harpin dostal jezdec smyk na obrubníku, ztratil nad autem kontrolu a vletěl do bariéry na protější straně. Odrazil se a zůstal stát ve střetu trati.

Několik týmů a jezdců mluvilo o tom, že začíná pršet. Je možné, že Sainz přejel po části obrubníku, který byl mokrý a to způsobilo ztrátu kontroly nad monopostem. Po havárii bylo jasné, že se Sainz penalizaci za výměnu motoru nevyhne a na startu klesne o 20 míst. Trénink byl restartovaný po 17 minutách.

Ferrari přezulo na super-měkkou sadu, Räikkönen si pozici nezlepšil, čas samozřejmě ano, ale Vettel se posunul na první místo. Na svém Ferrari překonal Hamiltona o dvě desetiny sekundy. Čtrnáct minut před koncem jsme měli od každého jezdce čas na super-měkké směsi. Kevin Manussen byl posledním přezouvajícím, posunul se ze čtrnáctého místa na jedenácté.

V následujícím kole Magnussenovi tým oznámil, aby nechal zařazený vysoký převod a zpomalil s tím, že mají stejný problém jako předtím. Čtyři minuty před koncem tréninku bylo Massovi oznámeno, že déšť dost sílí. Všichni jezdci přerušili své jízdy a na trať se už nevrátil nikdo.

Sdílejte na:
Zavřít