Bezchybný Iceman získává po devíti letech pole position, první řada pro Ferrari!

Bezchybný Iceman získává po devíti letech pole position, první řada pro Ferrari!

Opravdu těsnou kvalifikaci nakonec vyhrál Kimi Räikkönen, který tak získal svou první pole position od VC Francie 2008. Vettelovi unikl start z prvního místa o nepatrných 43 tisícin vteřiny. McLaren startuje z první desítky, zatímco Hamilton skončil až čtrnáctý.

Monacké uličky nám nabídly bezpochyby jednu z nejnapínavějších kvalifikací letošní sezóny. Podle očekávání všichni měli obutou nejměkčí, fialově označenou sadu pneumatik.

Již v první část kvalifikace naznačila, že to bude Ferrari, které bude hlavním kandidátem na zisk pole position. Ovšem ani Red Bull nezůstával pozadu, když se Verstappen dostal do čela. Hamiltonovo trápení pokračovalo i nadále. Brit se pohyboval ve druhé pětce.

Mechanici Force Indie odvedli perfektní práci, když dokázali opravit Oconův vůz ještě před koncem první části. Ačkoliv se pohyboval na postupových pozicích, tak jej na poslední chvíli odsunul do K.O. zóny Romain Grosjean. Ten se, jak se zdá, příliš nepřátelí se zatáčkou Mirabeau, ve které se opět roztočil.

Max Verstappen působí letos v Monte Carlu velmi sebejistě. Po minulém roce, kdy svůj monopost poslal do bariér rovnou třikrát, tak tento víkend je zde mimořádně rychlí a svého kolegu zatím v klidu překonává. V první dvacetiminutovce byl nejrychlejší, za ním se zařadil Vettel s Räikkönenem. Solidní kolo se podařilo zajet také šestému Vandoornovi.

Do druhé části nepostoupili Ocon, Palmer, Stroll, Wehrlein a Ericsson.

Ani ve druhém segmentu neusnuli piloti Ferrari na vavřínech a usadili se na prvních dvou pozicích. O zábavu se opět postaral Grosjean, který tancoval se svým Haasem v Sante Devolte. Ale i do třetice odjel Francouz bez poškození. Hamilton se nacházel na pozicích mimo nejlepší desítku. Jeho frustrace byla evidentní, když se do vysílačky stěžoval, že nemá přilnavost a ohlásil týmu, že se vrací do boxů. Tam ztratil další drahocenný čas při převažování vozu.

 

Mezi tím se Mad Max vmísil mezi svěřence stáje z Maranella, ale na druhém místě se příliš dlouho neohřál. Vzápětí ho totiž odsunuli na čtvrtou pozici Vettel s Bottasem. Räikkönen si s tratí rozumí na výbornou. Zaznamenal traťový rekord v hodnotě 1:12.231.

Hamilton byl po návratu z boxů blízko k postupu do třetí části kvalifikace a potencionálnímu boji o pole position. Jenže poslední Britovi šance zmařil desátý Vandoorne, který nevybral šikanu a skončil čumákem v tecpro bariéře – na naprosto identickém místě jako ráno Ocon. Brit bude do zítřejšího závodu startovat ze 14. místa. Spolu s ním se dále neprobojovali Kvyat, Hülkenberg, Magnussen a Massa.

V poslední části kvalifikačních jízd to byl boj o start z prvního místa prakticky jen mezi Vettelem a Räikkönenem. Ostatní tomu přihlíželi zpovzdálí. Třetí Bottas ztrácel okolo půl vteřiny. V samém závěru to však nabralo na intenzitě. Iceman zajel famózní kolo a rekordní čas posunul o další desetinku – 1:12.178. Vettel vylepšil svůj čas, ale na jeho parťáka mu scházelo 43 tisícin. Bottas rovněž nezůstal pozadu, ten byl totiž o pouhé dvě tisíciny pomalejší než Němec!

Ve druhé řadě doplní Bottase Verstappen. Třetí řada patří Ricciardovi se Sainzem. Dále je to Pérez s Grosjeanem a nejlepší desítku uzavírají McLareny Jensona Buttona a Stoffela Vandoorna. Nutno ale podotknout, že Button obdržel penalizaci 15 míst na startu do nedělního závodu kvůli výměně komponent pohonné jednotky. Tudíž desátou příčku přebírá Kvyat.

Legendární závod v Monaku začíná zítra ve 14:00.

 

Sdílejte na:
Zavřít