Autodrom Most přežije. Musí, zní z představenstva okruhu

Autodrom Most přežije. Musí, zní z představenstva okruhu

Autodrom Most balancuje na pokraji ekonomické krize. Jen za březen a za duben vyčíslil peněžní ztráty způsobené pandemií koronaviru na 14,5 milionů korun. Podle předsedy představenstva Autodromu Most Josefa Zajíčka je ale vidět světlo na konci tunelu. Klíčové je v tuto chvíli otevření hranic.

Na středeční dopoledne byla svolána online tisková konference, které se zúčastnili předseda představenstva autodromu Josef Zajíček, ředitelka pro obchod a marketing Jana Svobodová a partner Autodromu Most Michal Froněk.

Autodrom Most před několika dny adresoval premiéru Andreji Babišovi (ANO) otevřený dopis, ve kterém jej požádal o možnost obnovení činnosti na okruhu.

„Fungujeme na obrovském území (75 hektarů – pozn. red.). Sportovní a výukové aktivity proto dokážeme zabezpečit individuální a bezkontaktní formou,“ upřesnila před necelými dvěma týdny Jana Svobodová.

Okruhu se nelíbilo zejména zařazení do restrikčních skupin. Autodrom musí dodržovat stejná pravidla jako například uzavřená fitness centra.

„Nechápeme, proč se na nás vztahují stejná pravidla jako například na fitness centra. Disponujeme obrovským areálem, umíme zabezpečit akce v bezkontaktním režimu. Nicméně nechceme být negativní,“ uvedl Zajíček.

Rozvolňování zavedených restrikcí na území České republiky nakonec autodromu umožní obnovit provoz. Ne však v plném rozsahu, závodit se zde bude nejdříve na konci srpna. Od 20. dubna autodrom nabízí své služby profesionálním jezdcům a týmům. Možnosti ihned využil tým Buggyra Racing, pro který závodí jediný český účastník závodů F1 Tomáš Enge.

Postupně se bude život vracet na polygon mosteckého okruhu. V malých počtech se budou moci na trénink hlásit motocykloví či motokároví jezdci. První termín je vypsán na 7. května. Tréninky budou přizpůsobeny tak, aby vyhovovaly nařízeným hygienickým pravidlům, budou individuální a komunikaci mezi instruktorem a řidičem zprostředkuje vysílačka.

„Součástí výukových aktivit budou i dotované kurzy, jež jsou pro zájemce zcela zdarma,“ oznámil předseda představenstva Autodromu Most Josef Zajíček. „Patří k nim už tradiční projekt pro seniory nad 65 let Jedu s dobou, letošní novinkou je pak kurz pro mladé začínající řidiče ve věku 18 až 24 let Start Driving. Stačí se tedy přihlásit a dorazit k nám. Nikdo určitě nebude zklamaný.“

Autodrom se snaží o zachování původně naplánovaných akcí, výjimkou nejsou ani závodní víkendy. Spoustu závodů musel okruh odložit, hledá pro ně ale vhodný termín. Jak se nakonec ukázalo, není to vůbec jednoduché.

„Pandemie postihla všechny, nevyjímaje ani ostatní evropské okruhy. Dohodnout proto nové termíny prestižních šampionátů za situace, kdy jsme všichni přišli minimálně o dva až tři měsíce, je oříšek. Pokud se podaří některé závody letos odjet, nebude to dříve než v září. Ekonomickou stabilizaci očekáváme na konci roku,“ doplnil Zajíček.

Na otázku, zda okruh nejedná s případnými investory, odpověděl Zajíček: „Snažíme se z toho dostat, jednáme s bankou, řešíme akcionářské půjčky. Autodrom Most přežije, musí přežít.“

Stejně jako ostatní evropské okruhy se staví mostecký autodrom i k otázce přítomnosti fanoušků. „Pokud to bude nutné, odjedeme závody bez přítomnosti fanoušků.“

Hlavními lákadly mosteckého autodromu zůstává šampionát supersportovních vozů ADAC GT Masters, OMV MaxxMotion NASCAR Show a Czech Truck Prix. Všechny tři akce by se letos měly konat, první dvě jmenované ale v jiném než původním termínu.

ADAC GT Masters se nejspíše přesune na přelom října a listopadu, ve stejném termínu by se mohl odjet i naplánovaný závod evropského šampionátu NASCAR. Potenciálně se hovoří i o termínu 13. až 15. listopadu.

„V platnosti zatím zůstává původní termín našeho nejnavštěvovanějšího podniku Czech Truck Prix, tedy evropského šampionátu okruhových tahačů, a to 28. až 30. srpna,“ uvádí předseda představenstva.

Letmý start závodu NASCAR na okruhu v Mostě

Okruh měl letos naplánované položení nového asfaltu a stavbu modernizované restaurace. To ale v danou chvíli nepřipadá v úvahu.

Klíčovým je pro fungování okruhu otevření hranic. Na testy do Mostu totiž jezdí klienti z Německa a němečtí fanoušci pravidelně v hojném počtu navštěvují závody.

„Pokud se vůbec nic nepojede a my zavřeme vrata, bude krize. O tom ale my nepřemýšlíme,“ uvádí Zajíček. „Snažíme se postarat o německé týmy, na kterých jsme hodně závislí. Snažíme se získat povolení od úřadů, aby zde mohli testovat.“

Stále sílící Esport během pandemie covidu-19 prosperuje. Evropský šampionát NASCAR uspořádal virtuální šampionát, kterého se zúčastnili také partneři mosteckého okruhu. Jeden z místních simulátorů byl zpřístupněn Michalu Froňkovi, designérovi ze studia Olgoj Chorchoj.

„Je to velmi reálná záležitost. Byl jsem překvapený, jak moc mě atmosféra závodu vtáhla a zároveň mě překvapila sledovanost závodů, která se blíží k 25 tisícům diváků,“ uvedl Michal Froněk.

Autodromu pomáhá také celá řada partnerů, mezi které se řadí například VW Financial Services, automobilka Seat, výrobce luxusních hodinek BOHEMATIC, za kterým stojí výše zmiňované designerské studio Olgoj Chorchoj. Dále sem patří společnost OMV a automobilka KIA.

ADAC GT Masters je jeden z nejoblíbenějších šampionátů, který mostecký autodrom navštěvuje

Zdroje článku:

Autodrom Most
Sdílejte na:
Zavřít