Amerika z pohledu Renaultu

Amerika z pohledu Renaultu

Dlouhých pět let američtí fanouškové neměli šanci vidět závody Formule 1 na živo. Až sezóna 2012 a postavení nové trati ve městě Austin vrátí nejznámější automobilové závody zpátky do Ameriky.

Velká cena Spojených Států je navíc předposledním závodem letošní sezóny a tak se není co divit, že všichni jsou napjatí, jak závod dopadne.

Formule 1 se opět vrácí do USA. Nová trať v Austinu je dlouhá něco málo přes pět a půl kilometrů a je položená v texaské krajině. Závodníci budou soutěžit na okraji Austinu a jsou na ně připraveny nejzáludnější prvky, kterými si prošli na letošních tratích.

Zejména první část tratě bude velice náročná. Jak nejlépe porozumět novému prostředí bude nelehký úkol nejen pro piloty, ale také pro výrobce motorů, jak říká Renault, který dodává motor pro Red Bull, Lotus, Williams a Caterham.

Jelikož na trati v Austinu se pojede poprvé, nejen závodníci, ale také Renault se bude muset na trať připravit, jak jen to půjde. K tomu výrobce motorů využívá všechny možné dostupné prostředky, aby připravili motory pro své stáje tak nejlépe, jak jen to půjde. Renault tak stráví přípravou minimálně dvakrát tolik času, co by strávil oproti tratím, které už zná.

„Začít na nové trati je vždy nelehký úkol. Proto používáme všemožné simulace a hodně se spoléháme na různé počítačové softwary, které nám pomáhají motory připravit tak, jak by pak měly fungovat,“ prozradil Rami Taffin, šéf Ranaultu pro Formuli 1. Taffin také prohlásil, že Austinský okruh má tak nějak vše, co jsme mohli vidět v minulých závodech a tak nápor na motory bude vysoký.

Fanoušci můžou využívat online sázení k tipům, jak se závodníci a jejich týmy s novou tratí vyrovnají.

Eva Liba

Sdílejte na:
Zavřít