Alonso, Räikkönen a Schumacher, to je postavení na stupních vítězů ve Velké ceně Evropy Formule 1 na okruhu ve Valencii.
Start závodu byl zcela v režii Sebastiana Vettela, který si po skvělém startu udržel první pozici a okamžitě si začal vytvářet náskok na své soupeře. Z první trojice vypadl Pastor Maldonado, který se propadl za Romaina Grosjeana, druhé místo si držel Lewis Hamilton.
V kole desátém už tomu bylo jinak, Romain Grosjean se totiž dokázal dostat před Lewise Hamiltona na druhou pozici a jeho dalším cílem byl Sebastian Vettel. Němec jel ale neuvěřitelně bezchybně a svůj náskok neztratil.
Velmi těsné to ale bylo při soubojích v druhé polovině první desítky, kde hned několik závodníků bojovalo o co nejlepší místo a kolizí na to doplatil hlavně Bruno Senna, který musel do boxů a na závodní dráhu se poté vrátil. Za svůj prohřešek byl ovšem penalizován.
Zhruba v polovině závodu se do kolize dostal Vergne a Kovalainen, kteří o sebe škrtli pneumatikami a u obou vozů došlo k velmi závažnému poškození.
Na dráhu vyjel safety car a celé startovní pole se tak sjelo dohromady. Co se ovšem stalo po zajetí bezpečnostního vozu zpět do boxů bylo velmi překvapivé. Nejprve se totiž Fernando Alonso z třetí pozice dostal na druhé místo před Romaina Grosjeana, chvíli poté ale z ničeho nic lídr závodu Sebastian Vettel značně zpomalil a začal se propadat až na samotný chvost startovního pole, do čela se tak dostal domácí Alonso.
Ještě neuvěřitelnější bylo, že obdobná věc se o několik kol později stala do té doby druhému Romainu Grosjeanovi, Alonsovi tak během několika minut odpadli hned dva soupeři v boji o vítězství.
5 kol před cílem probíhal souboj na 6. – 9. místě mezi Perezem, Webberem, di Restou a Schumacherem, který se nakonec usadil na 6. místě. V 55. kole tvrdě bojovali Hamilton a Räikkönen o druhé místo, čehož využil Kimi Räikkönen a také Alonso, který tím pádem zvýšil svůj náskok ve vedení.
V předposledním kole došlo ke kolizi mezi Hamiltonem a Maldonadem, kteří bojovali o třetí místo. Hamiltom skončil v bariéře a Maldonado pokračoval dál bez předního křídla. Tím se na třetí místo dostal Schumacher a čtvrtý jezdil Webber.
Fernando Alonso dokázal ve Velké ceně Evropy zvítězit, druhý nakonec skončil Kimi Räikkönen a třetí byl Michael Schumacher.
P | # | Jezdec | Konstruktér | B | Čas | K | Tým | Pneu. | Model vozu | Motor | Poznámka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 5 | Fernando Alonso | Ferrari | 25 | 1:44:16.649 | 57 | ||||||
2 | 9 | Kimi Räikkönen | Lotus | 18 | + 6.4 | 57 | ||||||
3 | 7 | Michael Schumacher | Mercedes | 15 | + 12.6 | 57 | ||||||
4 | 2 | Mark Webber | Red Bull | 12 | + 13.6 | 57 | ||||||
5 | 12 | Nico Hülkenberg | Force India | 10 | + 19.9 | 57 | ||||||
6 | 8 | Nico Rosberg | Mercedes | 8 | + 21.1 | 57 | ||||||
7 | 11 | Paul di Resta | Force India | 6 | + 22.8 | 57 | ||||||
8 | 3 | Jenson Button | McLaren | 4 | + 24.6 | 57 | ||||||
9 | 15 | Sergio Pérez | Sauber | 2 | + 27.7 | 57 | ||||||
10 | 19 | Bruno Senna | Williams | 1 | + 35.9 | 57 | ||||||
11 | 16 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | 0 | + 37.0 | 57 | ||||||
12 | 18 | Pastor Maldonado | Williams | 0 | + 54.6 | 57 | ||||||
13 | 21 | Vitaly Petrov | Team Caterham | 0 | + 75.8 | 57 | ||||||
14 | 20 | Heikki Kovalainen | Team Caterham | 0 | + 94.6 | 57 | ||||||
15 | 25 | Charles Pic | Marussia | 0 | + 96.5 | 57 | ||||||
16 | 6 | Felipe Massa | Ferrari | 0 | + 1 Kolo | 56 | ||||||
17 | 22 | Pedro de la Rosa | HRT | 0 | + 1 Kolo | 56 | ||||||
18 | 23 | Narain Karthikeyan | HRT | 0 | + 1 Kolo | 56 | ||||||
19 | 4 | Lewis Hamilton | McLaren | 0 | Nehoda | 55 | ||||||
RET | 10 | Romain Grosjean | Lotus | 0 | + 17 Kol | 40 | ||||||
RET | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 0 | + 24 Kola | 33 | ||||||
RET | 14 | Kamui Kobayashi | Sauber | 0 | Nehoda | 33 | ||||||
RET | 17 | Jean–Éric Vergne | Toro Rosso | 0 | Nehoda | 26 | ||||||
DNS | 24 | Timo Glock | Marussia | 0 | DNS | 0 |