Allison: Ferrari má potenciál snižovat ztrátu na čelo

Allison: Ferrari má potenciál snižovat ztrátu na čelo

Technický ředitel Ferrari James Allison byl hodně zklamaný po VC Kanady, ve které se italský tým nedokázal připojit ke strhující a vyrovnané bitvě o vítězství mezi čtyřmi nejrychlejšími týmy. Věří však, že propast není nepřekonatelná.

Ferrari v letošní sezóně získalo jen jedno pódiové umístění a to by bylo pro tento slavný tým málo v každé sezóně, od letoška navíc Italové očekávali, že konečně přijde průlom a tým se dostane před Red Bull a získá tak první titul od roku 2007, ale už nyní můžeme téměř s jistotou říct, že se k tomuto cíli ani nepřiblíží.

Allison připouští, že jeho tým si letos hraje na honěnou se slabšími týmy jako je Force India, nebo McLaren, ale tvrdí, že Ferrari má potenciál se z této hry dostat a propracovat se tam kam patří – na čelo.

„Každou sezónu rozhoduje práce v továrně. Pokud jste na čele, tak se jednoduše snažíte na něm udržet a i kvůli tomu musíte pracovat hodně tvrdě. Pokud na čele nejste, a to je náš případ, musíte se jednoduše snažit probít si cestu směrem vzhůru. My nyní děláme vše, co je v našich silách, abychom zlepšili každý aspekt našeho vozu. Vše musí být nastaveno co nejchytřeji,“ tvrdí Allison.

„Na minulé závody jsme si přivezli více novinek než je obvyklé a přesto to naší pozici zlepšilo naprosto nepatrně. Musíme pokračovat v našem úsilí a bojovat stále znovu ty samé bitvy. Pokud to vydržíme a zároveň budeme postupovat chytře, přijde odměna. Můžeme stabilizovat své výkony v porovnání s konkurencí a zajíždět výsledky, které nebudou tolik k smíchu, ale nebude to lehká bitva.“

Allison neví, co má očekávat od závodu v Rakousku, kde se závod F1 nejel už jedenáct let: „Moc nevím, co od Rakouska očekávat, chybí nám aktuální zkušenosti s touto tratí, ale je jasné, že stejně jako při všech letošních závodech bude extrémně důležité nastavení vozu v kvalifikaci. Musíte si být jistí, že dokážete dostat z pneumatiky maximum ve druhé části kvalifikace, ale zároveň zůstane v takovém stavu, aby se pak ještě dala použít v závodě a to je těžké,“ upozorňuje na hledání střední cesty inženýr nejslavnějšího týmu F1.

Sdílejte na:
Zavřít