Ztratila kvalifikace svůj význam?

Ztratila kvalifikace svůj význam?

Časopis Autosport se zeptal Marka Webbera a Felipeho Massy, dlouholetých závodníků F1, zda-li kvalifikace ztratila na své důležitosti, když se teď v závodech předjíždí mnohem více, než v dřívějších letech.

Tuto sezonu se zatím jenom jednou stalo, že by jezdec, který startoval z poleposition, také zvítězil. Byl to Sebastian Vettel v Malajsii. Ostatní dva výherci závodů Kimi Räikkönen a Fernando Alonso zvítězili ze sedmého, respektive ze třetího místa.

Za zvýšení předjížděcích manévrů může nejen systém DRS, ale také pneumatiky Pirelli, na které sice někteří stěžují, ale nelze jim upřít zpestření závodů.

Felipe Massa byl časopisem Autosport dotázán, jestli se díky tomu stala kvalifikace méně cennější. Na to Brazilec odpověděl, že je vždy lepší být více vpředu.

„Nejdůležitější částí je samozřejmě závod. Ale jestliže odstartujete z desátého místa, je to dost těžké bojovat o výhru. Jestliže startujete mezi prvními pěti, nebo třemi, potom je všechno možné.“

Mark Webber souhlasí s tím, že čím více vpředu startujete, tím více máte šanci na vítězství, ale uznává, že kvalifikace už není tak důležitá, jako tomu bývalo.

„Kvalifikace se stala čím dál tím méně důležitou za posledních pár let,“ řekl pilot Red Bullu. „Dříve výsledek závodu asi tak na 80% záležel na výsledku kvalifikace. Teď už to není tak důležité, ale stále to hraje roli. Vaše startovací pozice například určuje, kolik kolem sebe budete mít aut. Nechcete se zaseknout za ostatními. Zvláště když to těžce nesou pneumatiky – za autem jedoucím před vámi se opotřebovávají mnohem rychleji. To velmi zkrátí první stint, což budete muset dohánět v dalších stintech.“

Sdílejte na:
Zavřít