Zabrání Robert Kubica nudě ve WEC?

Zabrání Robert Kubica nudě ve WEC?

Největší senzací právě představené startovní listiny světového šampionátu vytrvalostních závodů je návrat vítěze velké ceny Kanady roku 2008 Roberta Kubici na závodní okruhy.

Světový svaz FIA neměl ani po odchodu značky Audi na vybranou: beznadějně přetechnizovanou a předraženou třídu LMP1 musel vypsat i letos. Továrny Porsche a Toyota do vývoje svých nových hybridů již investovaly tolik, že by bylo neférové, jim jejich použití zakázat. A tak letos uvidíme závody WEC, ve kterých o celkové vítězství pojedou výlučně dvě Porsche 919 a dvě Toyoty TS050. Po odchodu Marka Webbera ztratili zuffenhausenští své jediné „velké jméno“. Německé posádky budou tvořit Neel Jani, Nick Tandy s bývalým pilotem Audi André Lottererem a vedle nich Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber. Za Japonce pravidelně nastoupí týmy v obsazení Mike Conway, Kamui Kobajaši, Jose-Maria Lopez a Sebastian Buemi, Anthony Davidson, Kazuki Nakajima. Pro Le Mans plánuje Toyota přihlášku třetího vozu.

Po stažení švýcarské stáje Rebellion zbyl ve třídě LMP1 jen jediný soukromník, tým statečného všudybyla doktora Colina Kollese z německého Groedingu. Kollesovi se ovšem podařil z jezdecké stránky asi nejzajímavější „coup“ sezony: do kopitu svého doposud chronicky pomalého a nespolehlivého vozu CLM P1 zlákal bývalou hvězdu Formule 1 a rallye, Roberta Kubicu!  Polák již minulý rok Kollesův prototyp testoval a co s ním zažil, se mu zjevně líbilo: „Už se těším na prolog v Monze, na první závod v Silverstone a hlavně ne Le Mans, kde pojedu poprvé. ByKolles je velmi profesionální tým a bude se během sezony jistě zlepšovat,“ vyhlíží do roku 2017 Kubica. Jedním z pozitivních faktorů kolem jeho angažmá je, že ByKolles letos do svého vozu zabuduje místo agregátu AER mnohem slibnější Nismo-Nissan. Druhým jezdcem stáje zůstává dřívější britská formulová naděje Oliver Webb.

Střízlivě viděno nemá Kollesův vůz za normálních okolností  ani tu nejmenší naději pozlobit kvarteto továrních strojů – snad bude tentokrát alespoň pravidelně porážet vozy LMP2.

Tím bychom byly u druhé kategorie sportovních prototypů, která je co do počtu také slabší, než minulý rok. Přihlásilo se deset posádek. Francouzský výrobce Alpine nasadí dvě vlastní konstrukce, zbytek třídy se promění v „pohárovou soutěž“ značky ORECA. Rebellion. Manor, Jackie Chan a TDS přihlásili po dvou vozech. Několik zajímavých jmen se objeví mezi jezdci. O body LMP2 pojedou například Nelsinho Piquet, Nicolas Prost (oba Rebellion), Roman Rusinov (TDS), Nicolas Lapierre a Stephane Richelmi (oba Alpine). 

V Le Mans nastoupí, jako je zvykem, více vozů. Mezi nimi se do slavného závodu přihlásil i ACR-Bratislava Mira Konopky.

Křoví budou v závodech WEC dělat prototypům vozy GT. Ve stínu LMP1 a LMP2 zde pojedou o světový titul polotovárně nasazené vozy Porsche, Ford, Ferrari a Aston Martin. Každý z těchto výrobců nasadí dva speciály.

Ohledně kalendáře podniků WEC se FIA opět příliš nevyznamenala. Zlatý hřeb sezony bude samozřejmě opět tvořit červnový klasik v Le Mans, fandové ze střední Evropy ovšem budou moci tuto sérii navštívit jen ve Spa a na Nurburgringu. Druhou polovinu kalendáře tvoří výhradně závody „na jiném konci světa“, kde se pojede opět  před prázdnými tribunami a výhradně kvůli marketingovým zájmům obou velký automobilek LMP1…

Kalendář WEC roku 2017

16.04. – 6h v Silverstone
06.05. – 6h ve Spa
18.06. – 24h v Le Mans
16.07. – 6h na Nurburgringu
03.09. – 6h v Mexico City
16.09. – 6h v Austinu
15.10. – 6h ve Fuji
05.11. – 6h v Šanghaji
18.11. – 6h v Bahrajnu    

Sdílejte na:
Zavřít