
Oba tovární vozy Porsche neměly v zásadě konkurence ani při americkém podniku WEC v Austinu. Dvojitému triumfu zuffenhausenských zabránil jen defekt elektroniky vedoucí posádky Dumas, Jani, Lieb těsně před koncem.
Zatímco všechny ostatní velké světové šampionáty „finišují“, vstoupil World Endurance Championship se svým US-Americkým podnikem teprve do druhé poloviny kalendáře. Tři velké tovární týmy Audi, Porsche a Toyota vyslaly na nákladnou cestu přes Atlantik jen po dvou vozech. Parádní třídu LMP1 doplnily dva švýcarské vozy Rebellion a osamocený prototyp doktora Kollese. Třída LMP2 byla zastoupena osmkrát a zbytek pěkného pole 31 posádek tvořily vozy GT.
Jak je letos již téměř zvykem, patřila kvalifikace a prestižní první řada na startu značce z Zuffenhausenu. O pole-position se přetahovaly dvojice Jani/Lieb s Hartleyem/Bernardem v sesterském Porsche 919, nakonec se o dvě desetinky prosadila švýcarsko-německá posádka. Pohled na zbytek startovního roštu byl velmi přehledný: ve druhé řadě stály svorně obě Audiny e-tron, ve třetí páreček Toyoty a čtvrtá patřila Rebellion Racingu, přičemž švýcarští „soukromníci“ na pole-position ztráceli již přes osm sekund na kolo. S pokroky své malé stáje mohl být spokojen i Colin Kolles, jehož dvojice Kaffer/Trummer dokázala porazit nejrychlejší vůz třídy LMP2. Tím byl KCMG-Oreca s Bradleyem a Howsonem v kokpitu. Nejrychlejší ze skupiny vozů GT byl jezdec GP2, Richie Stanaway na Astonu Martin.
Startovní povel do šestihodinového závodu v Austinu nepřevzal nikdo jiný, než legendární Jim Hall, na jehož znamení nejlépe reagoval Mark Webber. Australan svůj Porsche 919 posunul na špičku před polemana Janiho. Ani angažmá legendárního zakladatele značky Chaparral ale z podniku na této sterilní trati neudělal klasika. Oba Švábské vozy dominovaly fádní podnik téměř po celých 6 hodin a jejich jediným problémem až do závěrečné fáze bylo, že si Webberova posádka vysloužila za přestupek při zastávce v boxech penalizaci stop-and-go. „Betonovány“ na pozicích tři a čtyři byly oba vozy Audi, které zpočátku dokázaly celkem dobře držet tempo vedoucích Porsche. Se západem slunce a klesající teplotou vozovky ovšem mizela i konkurenceschopnost prototypů z Ingolstadtu.
Konkurenceschopnost chyběla již od příjezdu do USA oběma vozům Toyota. Dalšímu slabému přestavení Japonců nasadil korunu Mike Conway, když při předjíždění opozdilců demoloval jeden z obou TS040.
Málo vzrušující závod byl rozhodnut půl hodiny před koncem, když jasně vedoucí Dumas zastavil v boxech k rutinnímu poslednímu doplnění paliva. Vedoucí vůz se poté nedokázal znovu rozjet! Technici Porsche mohli jen přiznat „problém s elektronikou“ a Francouz nakonec zachraňoval co se dalo pomalým kolem na závěr závodu. Druhé vítězství za sebou (po srpnovém triumfu na Nürburgringu) tedy padlo do klína posádce Mark Webber/Brendon Hartley/Timo Bernhard a i v táboře poražených Audi se mohlo slavit: Lotterer, Fässler a Treluyer udrželi druhým místem v cíli vedení v celkovém hodnocení jezdců.
Z vítězství ve třídě LMP2 a zároveň z výborné páté příčky v celkovém hodnocení se mohl radovat ruský tým G-Drive-Ligier posádky Sam Bird/Roman Rusinov/Julien Canal. Co si Porsche nechalo ujít v královské třídě LMP1, to si zajistilo v hodnocení GT: dvojnásobné vítězství továrních 911RSR posádek Lietz/Christensen a Pilet/Makowiecki.
Šampionát pokračuje 11. října na Speedwayi ve Fuji a pořadatelům se dá jen přát zajímavější průběh podniku.
Výsledek 5. závodu WEC v Austinu:
1 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | 6h00m12.228s |
2 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | 1m06.840s |
3 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, O.Jarvis | Audi Sport Team Joest | Audi | -1 kolo |
4 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | -2 kola |
5 | LMP2 | R.Rusinov, J.Canal, S.Bird | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | -15 kol |
6 | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, N.Lapierre | KCMG | ORECA/Nissan | -15 kol |
7 | LMP2 | G.Yacaman, L.Derani, R.Gonzalez | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | -16 kol |
8 | LMP1 | S.Trummer, P.Kaffer | Team ByKolles | CLM/AER | -16 kol |
9 | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, D.Hansson | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | -16 kol |
10 | LMP2 | P.Ragues, O.Webb, A.Hamilton | Team SARD Morand | Morgan/SARD | -16 kol |
11 | LMP2 | N.Panciatici, P-L.Chatin, V.Capillaire | Signatech Alpine | Alpine/Nissan | -16 kol |
12 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | -17 kol |
13 | LMP2 | N.Leventis, D.Watts, J.Kane | Strakka Racing | Gibson/Nissan | -19 kol |
14 | GTE Pro | R.Lietz, M.Christensen | Porsche Team Manthey | Porsche | -23 kol |
15 | GTE Pro | P.Pilet, F.Makowiecki | Porsche Team Manthey | Porsche | -23 kol |
16 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | -23 kol |
17 | GTE Pro | F.Rees, A.MacDowall, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | -24 kol |
18 | GTE Pro | M.Sorensen, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | -25 kol |
19 | GTE Pro | D.Turner, J.Adam | Aston Martin Racing | Aston Martin | -25 kol |
20 | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | -25 kol |
21 | GTE Am | V.Shaitar, A.Bertolini, A.Basov | SMP Racing | Ferrari | -26 kol |
22 | GTE Am | C.Ried, K.Al Qubaisi, E.Bamber | Abu Dhabi-Proton Racing | Porsche | -26 kol |
23 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, R.Aguas | AF Corse | Ferrari | -27 kol |
24 | GTE Am | P.Dempsey, P.Long, M.Seefried | Dempsey Racing – Proton | Porsche | -27 kol |
25 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, M.Lauda | Aston Martin Racing | Aston Martin | -27 kol |
26 | GTE Am | F.Castellacci, B.Simonsen, S.Hall | Aston Martin Racing | Aston Martin | -27 kol |
27 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, K.Poulsen | Larbre Competition | Chevrolet | -28 kol |
28 | LMP1 | A.Imperatori, D.Kraihamer, D.Abt | Rebellion Racing | Rebellion/AER | -38 kol |
29 | LMP1 | N.Prost, M.Beche, N.Heidfeld | Rebellion Racing | Rebellion/AER | -38 kol |
– | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, M.Conway | Toyota Racing | Toyota | Odpadli |
– | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, J.Fogarty | Extreme Speed Motorsports | Ligier/HPD | Odpadli |