
Sebastien Buemi, Anthony Davidson a jejich Toyota TS040 jsou jednoznačně nejrychlejší kombinací letošního World Endurance Championshipu. Švýcar s angličanem vyhráli před sesterským vozem Nakajimy, Wurze a Sarrazina i v Šanghaji, podnik zcela ovládli a jsou dva závody před koncem sezony na nejlepší cestě k zisku titulu.
Výsledek kvalifikace má před šestihodinovým závodem spíše komerční než sportovní hodnotu a o pole-position si to tradičně rozdaly týmy Toyota a Porsche, zatímco se Audi decentně drželo v pozadí. Sobotní klání tentokrát skončilo nerozhodně! Po součtu časů nejrychlejších čtyř kol dosáhli jak Neel Jani s Romainem Dumasem (Porsche), tak i Sebastien Buemi s Anthonym Davidsonem (Toyota) na tisícinu totožného průměru 1m 48,300s. Z nejlepší startovní pozice ovšem směla vyrazit švýcarsko-francouzská dvojice, protože si časy zapsala dříve. Sesterské vozy Porsche a Toyota tvořily druhou startovní řadu, na oba Audi R18 zbyly jen pozice pět a šest. Švýcarské vozy Rebellion ve čtvrté řadě měly na tovární posádky již ztrátu dvou až čtyř sekund, devátý a poslední prototyp třídy LMP1, Lotus/AER posádky Kaffer/Auer byl za čtyřmi rychlejšími vozy LMP2 až třináctý.
Na poměry WEC relativně malé pole 27 vozů vedli po bezduchém čínském Tilkedromu u Šanghaje po startu nejdříve Dumas (Porsche) a Buemi (Toyota). Značka Porsche se později na čas mohla dokonce těšit z dvojitého vedení – jednalo se ovšem jen o optický klam. Obě vynikající Toyoty závod totiž pojaly jinou taktikou než konkurence, využily hned první neutralizace k rychlému dotankování a nezadržitelně se prokousávaly polem zpět na špičku. Brzy jim znovu patřila obě vedoucí místa a realistické rozpoložení sil v letošní WEC od poloviny závodu demonstroval náskok celého kola obou japonských projektilů. Tým pod vedením zkušeného Huguese de Chaunaca znovu potvrdil, že našel i potřebnou spolehlivost a oba vozy neohroženě vybojovaly pro Toyotu dvojité vítězství.
Trošku napětí v relativně fádní šestihodinovce sliboval souboj o třetí pozici. Obě Porsche a obě Audi se ještě krátce před cílem nacházely ve stejném kole, poslední místečko na stupni vítězů ale nakonec relativně jasně připadlo Porsche 919 posádky Dumas/Jani/Lieb – Audi se tedy vracelo i z Číny jako velký poražený.
Třídu LMP2 znovu vyhrál povedený Ligier JS P2 posádky Rusinov/Pla/Canal, v hodnocení GT se po těžké nehodě favorita Bruniho prosadili Francouzi Makowiecki/Pilet na Porsche 911 RSR.
Šampionát budou uzavírat další dvě šestihodinovky, 15. listopadu v Bahrainu a 30. listopadu v Sao Paulu.
Výsledek šestihodinovky WEC v Šanghaji:
1 |
LMP1 |
A.Davidson, S.Buemi |
Toyota Racing |
Toyota |
6h01m15.319s |
||||
2 |
LMP1 |
A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima |
Toyota Racing |
Toyota |
1m12.564s |
||||
3 |
LMP1 |
R.Dumas, N.Jani, M.Lieb |
Porsche Team |
Porsche |
-1 kolo |
||||
4 |
LMP1 |
M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
-1 kolo |
||||
5 |
LMP1 |
L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen |
Audi Sport Team Joest |
Audi |
-1 kolo |
||||
6 |
LMP1 |
T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley |
Porsche Team |
Porsche |
-2 kola |
||||
7 |
LMP1 |
N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche |
Rebellion Racing |
Rebellion/Toyota |
-8 kol |
||||
8 |
LMP1 |
D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer |
Rebellion Racing |
Rebellion/Toyota |
-8 kol |
||||
9 |
LMP2 |
R.Rusinov, O.Pla, J.Canal |
G-Drive Racing |
Ligier/Nissan |
-11 kol |
||||
10 |
LMP2 |
S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez |
Extreme Speed Motorsports |
HPD |
-11 kol |
||||
11 |
LMP2 |
S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani |
SMP Racing |
Oreca/Nissan |
-14 kol |
||||
12 |
LMP2 |
K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin |
SMP Racing |
Oreca/Nissan |
– 14 kol |
||||
13 |
LMP2 |
E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham |
Extreme Speed Motorsports |
HPD |
-15 kol |
||||
14 |
LMP1 |
P.Kaffer, L.Auer |
|
Lotus/AER |
-17 kol |
||||
15 |
LMP2 |
D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson |
Oak Racing |
Morgan/Judd |
-21 kol |
||||
16 |
GTE Pro |
F.Makowiecki, P.Pilet |
Porsche Team Manthey |
Porsche |
-21 kol |
||||
17 |
GTE Pro |
J.Bergmeister, R.Lietz |
Porsche Team Manthey |
Porsche |
-21 kol |
||||
18 |
GTE Pro |
D.Rigon, J.Calado |
AF Corse |
Ferrari |
-22 kol |
||||
19 |
GTE Pro |
A.MacDowall, D.O’Young, F.Rees |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
-22 kol |
||||
20 |
GTE Am |
P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
-23 kol |
||||
21 |
GTE Am |
K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
-23 kol |
||||
22 |
GTE Am |
G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni |
8 Star Motorsports |
Ferrari |
-24 kol |
||||
23 |
GTE Am |
F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere |
Prospeed Competition |
Porsche |
-25 kol |
||||
24 |
GTE Am |
C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi |
Proton Competition |
Porsche |
-27 kol |
||||
– |
GTE Pro |
D.Turner, S.Mucke |
Aston Martin Racing |
Aston Martin |
Odpadli |
||||
– |
LMP2 |
M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori |
KCMG |
Oreca/Nissan |
Odpadli |
||||
– |
GTE Pro |
G.Bruni, T.Vilander |
AF Corse |
Ferrari |
Odpadli |