WEC: Toyota Buemiho a Davidsona nebyla ani v Číně k poražení

WEC: Toyota Buemiho a Davidsona nebyla ani v Číně k poražení

Sebastien Buemi, Anthony Davidson a jejich Toyota TS040 jsou jednoznačně nejrychlejší kombinací letošního World Endurance Championshipu. Švýcar s angličanem vyhráli před sesterským vozem Nakajimy, Wurze a Sarrazina i v Šanghaji, podnik zcela ovládli a jsou dva závody před koncem sezony na nejlepší cestě k zisku titulu.

Výsledek kvalifikace má před šestihodinovým závodem spíše komerční než sportovní hodnotu a o pole-position si to tradičně rozdaly týmy Toyota a Porsche, zatímco se Audi decentně drželo v pozadí. Sobotní klání tentokrát skončilo nerozhodně! Po součtu časů nejrychlejších čtyř kol dosáhli jak Neel Jani s Romainem Dumasem (Porsche), tak i Sebastien Buemi s Anthonym Davidsonem (Toyota) na tisícinu totožného průměru 1m 48,300s. Z nejlepší startovní pozice ovšem směla vyrazit švýcarsko-francouzská dvojice, protože si časy zapsala dříve. Sesterské vozy Porsche a Toyota tvořily druhou startovní řadu, na oba Audi R18 zbyly jen pozice pět a šest. Švýcarské vozy Rebellion ve čtvrté řadě měly na tovární posádky již ztrátu dvou až čtyř sekund, devátý a poslední prototyp třídy LMP1, Lotus/AER posádky Kaffer/Auer byl za čtyřmi rychlejšími vozy LMP2 až třináctý. 

Na poměry WEC relativně malé pole 27 vozů vedli po bezduchém čínském Tilkedromu u Šanghaje po startu nejdříve Dumas (Porsche) a Buemi (Toyota). Značka Porsche se později na čas mohla dokonce těšit z dvojitého vedení – jednalo se ovšem jen o optický klam. Obě vynikající Toyoty závod totiž pojaly jinou taktikou než konkurence, využily hned první neutralizace k rychlému dotankování a nezadržitelně se prokousávaly polem zpět na špičku. Brzy jim znovu patřila obě vedoucí místa a realistické rozpoložení sil v letošní WEC od poloviny závodu demonstroval náskok celého kola obou japonských projektilů. Tým pod vedením zkušeného Huguese de Chaunaca znovu potvrdil, že našel i potřebnou spolehlivost a oba vozy neohroženě vybojovaly pro Toyotu dvojité vítězství.

Trošku napětí v relativně fádní šestihodinovce sliboval souboj o třetí pozici. Obě Porsche a obě Audi se ještě krátce před cílem nacházely ve stejném kole, poslední místečko na stupni vítězů ale nakonec relativně jasně připadlo Porsche 919 posádky Dumas/Jani/Lieb – Audi se tedy vracelo i z Číny jako velký poražený.

Třídu LMP2 znovu vyhrál povedený Ligier JS P2 posádky Rusinov/Pla/Canal, v hodnocení GT se po těžké nehodě favorita Bruniho prosadili Francouzi Makowiecki/Pilet na Porsche 911 RSR.

Šampionát budou uzavírat další dvě šestihodinovky, 15. listopadu v Bahrainu a 30. listopadu v Sao Paulu.

 

 

 

 

 

 

Výsledek šestihodinovky WEC v Šanghaji:

1 LMP1 A.Davidson, S.Buemi Toyota Racing Toyota 6h01m15.319s
2 LMP1 A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima Toyota Racing Toyota 1m12.564s
3 LMP1 R.Dumas, N.Jani, M.Lieb Porsche Team Porsche -1 kolo
4 LMP1 M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer Audi Sport Team Joest Audi -1 kolo
5 LMP1 L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen Audi Sport Team Joest Audi -1 kolo
6 LMP1 T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley Porsche Team Porsche -2 kola
7 LMP1 N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche Rebellion Racing Rebellion/Toyota  -8 kol
8 LMP1 D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer Rebellion Racing Rebellion/Toyota  -8 kol
9 LMP2 R.Rusinov, O.Pla, J.Canal G-Drive Racing Ligier/Nissan  -11 kol
10 LMP2 S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez Extreme Speed Motorsports HPD  -11 kol
11 LMP2 S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani SMP Racing Oreca/Nissan  -14 kol
12 LMP2 K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin SMP Racing Oreca/Nissan – 14 kol
13 LMP2 E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham Extreme Speed Motorsports HPD -15 kol
14 LMP1 P.Kaffer, L.Auer   Lotus/AER  -17 kol
15 LMP2 D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson Oak Racing Morgan/Judd  -21 kol
16 GTE Pro F.Makowiecki, P.Pilet Porsche Team Manthey Porsche -21 kol
17 GTE Pro J.Bergmeister, R.Lietz Porsche Team Manthey Porsche  -21 kol
18 GTE Pro D.Rigon, J.Calado AF Corse Ferrari  -22 kol
19 GTE Pro A.MacDowall, D.O’Young, F.Rees Aston Martin Racing Aston Martin  -22 kol
20 GTE Am P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard Aston Martin Racing Aston Martin   -23 kol
21 GTE Am K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway Aston Martin Racing Aston Martin   -23 kol
22 GTE Am G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni 8 Star Motorsports Ferrari  -24 kol
23 GTE Am F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere Prospeed Competition Porsche -25 kol
24 GTE Am C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi Proton Competition Porsche  -27 kol
GTE Pro D.Turner, S.Mucke Aston Martin Racing Aston Martin  Odpadli
LMP2 M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori KCMG Oreca/Nissan  Odpadli
GTE Pro G.Bruni, T.Vilander AF Corse Ferrari  Odpadli
Sdílejte na:
Zavřít