
Sebastien Buemi, Anthony Davidson a jejich Toyota TS040 jsou jednoznačně nejrychlejší kombinací letošního World Endurance Championshipu. Švýcar s angličanem vyhráli před sesterským vozem Nakajimy, Wurze a Sarrazina i v Šanghaji, podnik zcela ovládli a jsou dva závody před koncem sezony na nejlepší cestě k zisku titulu.
Výsledek kvalifikace má před šestihodinovým závodem spíše komerční než sportovní hodnotu a o pole-position si to tradičně rozdaly týmy Toyota a Porsche, zatímco se Audi decentně drželo v pozadí. Sobotní klání tentokrát skončilo nerozhodně! Po součtu časů nejrychlejších čtyř kol dosáhli jak Neel Jani s Romainem Dumasem (Porsche), tak i Sebastien Buemi s Anthonym Davidsonem (Toyota) na tisícinu totožného průměru 1m 48,300s. Z nejlepší startovní pozice ovšem směla vyrazit švýcarsko-francouzská dvojice, protože si časy zapsala dříve. Sesterské vozy Porsche a Toyota tvořily druhou startovní řadu, na oba Audi R18 zbyly jen pozice pět a šest. Švýcarské vozy Rebellion ve čtvrté řadě měly na tovární posádky již ztrátu dvou až čtyř sekund, devátý a poslední prototyp třídy LMP1, Lotus/AER posádky Kaffer/Auer byl za čtyřmi rychlejšími vozy LMP2 až třináctý.
Na poměry WEC relativně malé pole 27 vozů vedli po bezduchém čínském Tilkedromu u Šanghaje po startu nejdříve Dumas (Porsche) a Buemi (Toyota). Značka Porsche se později na čas mohla dokonce těšit z dvojitého vedení – jednalo se ovšem jen o optický klam. Obě vynikající Toyoty závod totiž pojaly jinou taktikou než konkurence, využily hned první neutralizace k rychlému dotankování a nezadržitelně se prokousávaly polem zpět na špičku. Brzy jim znovu patřila obě vedoucí místa a realistické rozpoložení sil v letošní WEC od poloviny závodu demonstroval náskok celého kola obou japonských projektilů. Tým pod vedením zkušeného Huguese de Chaunaca znovu potvrdil, že našel i potřebnou spolehlivost a oba vozy neohroženě vybojovaly pro Toyotu dvojité vítězství.
Trošku napětí v relativně fádní šestihodinovce sliboval souboj o třetí pozici. Obě Porsche a obě Audi se ještě krátce před cílem nacházely ve stejném kole, poslední místečko na stupni vítězů ale nakonec relativně jasně připadlo Porsche 919 posádky Dumas/Jani/Lieb – Audi se tedy vracelo i z Číny jako velký poražený.
Třídu LMP2 znovu vyhrál povedený Ligier JS P2 posádky Rusinov/Pla/Canal, v hodnocení GT se po těžké nehodě favorita Bruniho prosadili Francouzi Makowiecki/Pilet na Porsche 911 RSR.
Šampionát budou uzavírat další dvě šestihodinovky, 15. listopadu v Bahrainu a 30. listopadu v Sao Paulu.
Výsledek šestihodinovky WEC v Šanghaji:
1 | LMP1 | A.Davidson, S.Buemi | Toyota Racing | Toyota | 6h01m15.319s | ||||
2 | LMP1 | A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima | Toyota Racing | Toyota | 1m12.564s | ||||
3 | LMP1 | R.Dumas, N.Jani, M.Lieb | Porsche Team | Porsche | -1 kolo | ||||
4 | LMP1 | M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer | Audi Sport Team Joest | Audi | -1 kolo | ||||
5 | LMP1 | L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen | Audi Sport Team Joest | Audi | -1 kolo | ||||
6 | LMP1 | T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley | Porsche Team | Porsche | -2 kola | ||||
7 | LMP1 | N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | -8 kol | ||||
8 | LMP1 | D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer | Rebellion Racing | Rebellion/Toyota | -8 kol | ||||
9 | LMP2 | R.Rusinov, O.Pla, J.Canal | G-Drive Racing | Ligier/Nissan | -11 kol | ||||
10 | LMP2 | S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez | Extreme Speed Motorsports | HPD | -11 kol | ||||
11 | LMP2 | S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani | SMP Racing | Oreca/Nissan | -14 kol | ||||
12 | LMP2 | K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin | SMP Racing | Oreca/Nissan | – 14 kol | ||||
13 | LMP2 | E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham | Extreme Speed Motorsports | HPD | -15 kol | ||||
14 | LMP1 | P.Kaffer, L.Auer | Lotus/AER | -17 kol | |||||
15 | LMP2 | D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson | Oak Racing | Morgan/Judd | -21 kol | ||||
16 | GTE Pro | F.Makowiecki, P.Pilet | Porsche Team Manthey | Porsche | -21 kol | ||||
17 | GTE Pro | J.Bergmeister, R.Lietz | Porsche Team Manthey | Porsche | -21 kol | ||||
18 | GTE Pro | D.Rigon, J.Calado | AF Corse | Ferrari | -22 kol | ||||
19 | GTE Pro | A.MacDowall, D.O’Young, F.Rees | Aston Martin Racing | Aston Martin | -22 kol | ||||
20 | GTE Am | P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard | Aston Martin Racing | Aston Martin | -23 kol | ||||
21 | GTE Am | K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway | Aston Martin Racing | Aston Martin | -23 kol | ||||
22 | GTE Am | G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni | 8 Star Motorsports | Ferrari | -24 kol | ||||
23 | GTE Am | F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere | Prospeed Competition | Porsche | -25 kol | ||||
24 | GTE Am | C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi | Proton Competition | Porsche | -27 kol | ||||
– | GTE Pro | D.Turner, S.Mucke | Aston Martin Racing | Aston Martin | Odpadli | ||||
– | LMP2 | M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori | KCMG | Oreca/Nissan | Odpadli | ||||
– | GTE Pro | G.Bruni, T.Vilander | AF Corse | Ferrari | Odpadli |