Fan-store.cz

WEC: Toyota Buemiho a Davidsona nebyla ani v Číně k poražení

WEC: Toyota Buemiho a Davidsona nebyla ani v Číně k poražení

Sebastien Buemi, Anthony Davidson a jejich Toyota TS040 jsou jednoznačně nejrychlejší kombinací letošního World Endurance Championshipu. Švýcar s angličanem vyhráli před sesterským vozem Nakajimy, Wurze a Sarrazina i v Šanghaji, podnik zcela ovládli a jsou dva závody před koncem sezony na nejlepší cestě k zisku titulu.

Výsledek kvalifikace má před šestihodinovým závodem spíše komerční než sportovní hodnotu a o pole-position si to tradičně rozdaly týmy Toyota a Porsche, zatímco se Audi decentně drželo v pozadí. Sobotní klání tentokrát skončilo nerozhodně! Po součtu časů nejrychlejších čtyř kol dosáhli jak Neel Jani s Romainem Dumasem (Porsche), tak i Sebastien Buemi s Anthonym Davidsonem (Toyota) na tisícinu totožného průměru 1m 48,300s. Z nejlepší startovní pozice ovšem směla vyrazit švýcarsko-francouzská dvojice, protože si časy zapsala dříve. Sesterské vozy Porsche a Toyota tvořily druhou startovní řadu, na oba Audi R18 zbyly jen pozice pět a šest. Švýcarské vozy Rebellion ve čtvrté řadě měly na tovární posádky již ztrátu dvou až čtyř sekund, devátý a poslední prototyp třídy LMP1, Lotus/AER posádky Kaffer/Auer byl za čtyřmi rychlejšími vozy LMP2 až třináctý. 

Na poměry WEC relativně malé pole 27 vozů vedli po bezduchém čínském Tilkedromu u Šanghaje po startu nejdříve Dumas (Porsche) a Buemi (Toyota). Značka Porsche se později na čas mohla dokonce těšit z dvojitého vedení – jednalo se ovšem jen o optický klam. Obě vynikající Toyoty závod totiž pojaly jinou taktikou než konkurence, využily hned první neutralizace k rychlému dotankování a nezadržitelně se prokousávaly polem zpět na špičku. Brzy jim znovu patřila obě vedoucí místa a realistické rozpoložení sil v letošní WEC od poloviny závodu demonstroval náskok celého kola obou japonských projektilů. Tým pod vedením zkušeného Huguese de Chaunaca znovu potvrdil, že našel i potřebnou spolehlivost a oba vozy neohroženě vybojovaly pro Toyotu dvojité vítězství.

Trošku napětí v relativně fádní šestihodinovce sliboval souboj o třetí pozici. Obě Porsche a obě Audi se ještě krátce před cílem nacházely ve stejném kole, poslední místečko na stupni vítězů ale nakonec relativně jasně připadlo Porsche 919 posádky Dumas/Jani/Lieb – Audi se tedy vracelo i z Číny jako velký poražený.

Třídu LMP2 znovu vyhrál povedený Ligier JS P2 posádky Rusinov/Pla/Canal, v hodnocení GT se po těžké nehodě favorita Bruniho prosadili Francouzi Makowiecki/Pilet na Porsche 911 RSR.

Šampionát budou uzavírat další dvě šestihodinovky, 15. listopadu v Bahrainu a 30. listopadu v Sao Paulu.

 

 

 

 

 

 

Výsledek šestihodinovky WEC v Šanghaji:

1

LMP1

A.Davidson, S.Buemi

Toyota Racing

Toyota

6h01m15.319s

2

LMP1

A.Wurz, S.Sarrazin, K.Nakajima

Toyota Racing

Toyota

1m12.564s

3

LMP1

R.Dumas, N.Jani, M.Lieb

Porsche Team

Porsche

-1 kolo

4

LMP1

M.Fassler, A.Lotterer, B.Treluyer

Audi Sport Team Joest

Audi

-1 kolo

5

LMP1

L.di Grassi, L.Duval, T.Kristensen

Audi Sport Team Joest

Audi

-1 kolo

6

LMP1

T.Bernhard, M.Webber, B.Hartley

Porsche Team

Porsche

-2 kola

7

LMP1

N.Prost, N.Heidfeld, M.Beche

Rebellion Racing

Rebellion/Toyota

 -8 kol

8

LMP1

D.Kraihamer, A.Belicchi, F.Leimer

Rebellion Racing

Rebellion/Toyota

 -8 kol

9

LMP2

R.Rusinov, O.Pla, J.Canal

G-Drive Racing

Ligier/Nissan

 -11 kol

10

LMP2

S.Sharp, R.Dalziel, R.Gonzalez

Extreme Speed Motorsports

HPD

 -11 kol

11

LMP2

S.Zlobin, N.Minassian, M.Mediani

SMP Racing

Oreca/Nissan

 -14 kol

12

LMP2

K.Ladygin, V.Shaitar, A.Ladygin

SMP Racing

Oreca/Nissan

– 14 kol

13

LMP2

E.Brown, J.van Overbeek, D.Brabham

Extreme Speed Motorsports

HPD

-15 kol

14

LMP1

P.Kaffer, L.Auer

 

Lotus/AER

 -17 kol

15

LMP2

D.Cheng, H-Pin Tung, M.Patterson

Oak Racing

Morgan/Judd

 -21 kol

16

GTE Pro

F.Makowiecki, P.Pilet

Porsche Team Manthey

Porsche

-21 kol

17

GTE Pro

J.Bergmeister, R.Lietz

Porsche Team Manthey

Porsche

 -21 kol

18

GTE Pro

D.Rigon, J.Calado

AF Corse

Ferrari

 -22 kol

19

GTE Pro

A.MacDowall, D.O’Young, F.Rees

Aston Martin Racing

Aston Martin

 -22 kol

20

GTE Am

P.D.Lana, P.Lamy, C.Nygaard

Aston Martin Racing

Aston Martin

  -23 kol

21

GTE Am

K.Poulsen, D.Hansson, R.Stanaway

Aston Martin Racing

Aston Martin

  -23 kol

22

GTE Am

G.Roda, P.Ruberti, M.Cressoni

8 Star Motorsports

Ferrari

 -24 kol

23

GTE Am

F.Perrodo, E.Collard, M.Vaxiviere

Prospeed Competition

Porsche

-25 kol

24

GTE Am

C.Ried, W.Henzler, K.Al Qubaisi

Proton Competition

Porsche

 -27 kol

GTE Pro

D.Turner, S.Mucke

Aston Martin Racing

Aston Martin

 Odpadli

LMP2

M.Howson, R.Bradley, A.Imperatori

KCMG

Oreca/Nissan

 Odpadli

GTE Pro

G.Bruni, T.Vilander

AF Corse

Ferrari

 Odpadli

Sdílejte na: