WEC: po Le Mans se Audi prosadilo i v Texasu

WEC: po Le Mans se Audi prosadilo i v Texasu

Čtvrtý podnik mistrovství World Endurance Championship vyhráli vítězi z Le Mans. Za kritických povětrnostních podmínek se prosadila posádka Marcel Faessler, Andre Lotterer a Benoit Treluyer na voze Audi R18 e-tron. Značka z Ingolstadtu se tak znovu dokázala prosadit před konkurenty Toyota a Porsche.

Červnová čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans značila nejen vrchol sezony WEC, ale také jeho loučení s Evropou. Po tříměsíční přestávce pokračovalo měření sil tří automobilek Audi, Toyota a Porsche daleko od jejich továren, a jak se zdá, i daleko od zájmu skalního publika: kde pořadatel na okruhu Circuit of Americas napočítal 50.000 platících fandů zůstane při pohledu na prázdné tribuny kolem arizonské trati jeho tajemstvím.

To ovšem nebyla starost účastníků, kteří o mediálně důležitou pole-position bojovali stejně tak odhodlaně, jako před tím v Silverstone, Spa a Le Mans. Na prvním místě při postavení na startu  asi nejvíce záleželo týmu Toyota. Bývalý jezdec Toro Rosso F1, Sebastien Buemi na jeho typu TS040-Hybrid totiž zajel čas, na který konkurence ani zdaleka nenašla odpověď: byl o 1,2 sekundy rychlejší, než obě Porsche 919 a nejlepší Audi. „Takový náskok jsem sám nečekal. Těší mě ale už proto, že teď víme, že i v zábvodě budeme bojovat o špičku,“ radoval se Švýcal na nedělní šestihodinovku. 

S vědomím jisté převahy vyrazil Buemi i do závodu a zajistil japonské značce první pozici, ze které ještě během prvního kola udělal Alexander Wurz na druhé Toyotě TS040 dvojité vedení.  Krátce po prvním střídání, při kterém Buemi předal vůz Lapierremu, se do průběhu závodu ale vložilo počasí. Silný déšť, jaký v Arizoně asi příliš často nevidí, rozhodujícím způsobem promíchal pořadím: lídr Lapierre, ale i několik dalších vozů letělo za nečekaných přívalů vod mimo trať a ředitelství závodu nebylo dvě dlouhá chaotická kola schopno jakkoliv reagovat, protože počasí ochromilo i elektroniku kolem dráhy. Závod byl poté přerušen a po 50minutové přestávce znovu odstartován. Největší rozvahu (nebo to bylo prostě štěstí?) zachovalo v této kritické fázi vedení týmu Joest-Audi. Jeho jezdci dokázali udržet vozy na trati a později se jim poštěstilo zvolit vždy optimální obutí pro pomalu osychající trať. Značka Audi tak mohla na pro ni tak důležitém americkém trhu slavit dvojnásobné vítěztsví. Zkušené posádky Faessler/Lotterer/Treluyer a Kristensen/Duval/di Grassi se nenechaly  závěrem podniku vzrušit ani rychlými vozy Porsche 919, ani zoufalým finišem rychlých polemanů Toyoty.  

Šampionát pokračuje 12. října šestihodinovkou v japonském Fuji.  V celkové tabulce vede posádka Buemi, Davidson a Lapierre, těsně sledována oběma vítěznými sestavami Audi z Austinu.   

 

Výsledek „6 heures du Circuit des Amériques“:

1.  M.Fassler/A.Lotterer/B.Treluyer Audi R18 e-tron   6h 01m 52,122s

2. L.di Grassi/L.Duval/T.Kristensen Audi R18 e-tron

3. A.Davidson/N.Lapierre/S.Buemi Toyota TS040

4.  R.Dumas/N.Jani/M.Lieb Porsche 919

5. T.Bernhard/M.Webber/B.Hartley Porsche 919

6. A.Wurz/S.Sarrazin/M.Conway Toyota TS040

7. N.Prost/N.Heidfeld/M.Beche Rebellion-R-One-Toyota

8. M.Howson/R.Bradley/T.Matsuda KCMG-Oreca-Nissan 03R (vítez třídy LMP2)

9. S.Zlobin/N.Minassian/M.Mediani SMP-Oreca-Nissan 03R

10. S.Sharp/R.Dalziel/E.Brown Extreme-Speed-HPD-Honda ARX 03B

11. D.Turner/S.Muecke Aston Martin Vantage V8 (vítěz třídy GT)

Sdílejte na: