
Sebastian Vettel dokončil závod v Austinu na čtvrtém místě, věří však, že se mohl umístit i na stupních vítězů. Jeho šance však zlikvidoval virtuální safety car vyvolaný odstoupením Maxe Verstappena.
Ve snaze získat výhodu nad svými soupeři zvolil Sebastian Vettel alternativní strategii. První stint na super měkkých pneumatikách si protáhl až do patnáctého kola, aby následně nasadil gumy měkké. Pro další stint pak zvolil bílou středně tvrdou sadu, na které hodlal dojet až do cíle. Jenže v pro něj nesprávný čas byl na trať povolán virtuální safety car a šance německého závodníka byla fuč. Ten si tak spravil chuť alespoň v závěru, kdy v boxech zastavil ještě jednou a zaznamenal nejrychlejší kolo velké ceny.
„Myslím, že jsme měli celkem dobrý závod,“ rozhovořil se čtyřnásobný mistr světa. „Zůstali jsme na dráze o něco déle než soupeři, což nám dalo možnost alternativní strategie. Zkrátka jsme chtěli zkusit něco jiného. Po přechodu na střední pneumatiky Max odstoupil a bylo jasné, že co nevidět bude následovat fáze virtuálního safety caru. Nebylo to pro nás ideální načasování. Nebýt toho, mohl jsem být na stupních vítězů,“ uvedl Němec.
„Celkově byl ale závod mnohem lepší než kvalifikace. Byli jsme konkurenceschopnější. Jen je velká škoda, že závod nedokončili oba vozy našeho týmu,“ dodal Vettel, který narážel na problémy Kimiho Räikkönena. Tomu během zastávky v boxech mechanici špatně upevnili zadní pneumatiku a finský jezdec odstavil své Ferrari na konci boxové uličky. Aby vůz nezpůsobil další prodlevu v závodě, zacouval Iceman až na samotný okraj boxové uličky. Ferrari bylo za vypuštění vozu s nepřidělaným kolem potrestáno pokutou 5000 eur.