Velká cena Belgie: Vítězové a poražení

Velká cena Belgie: Vítězové a poražení

Velká cena Belgie nenabídla podívanou na dešti, i tak se ale bylo na co koukat. Bezkonkurenční výkon předvedl Sebastian Vettel, naopak velkou smůlu měl Kimi Räikkönen, který po sedmadvaceti závodech v řadě prvně nebodoval.

Hvězda závodu: Sebastian Vettel (1.)

Sebastiana Vettela i celý Red Bull jistě těšilo, že se na belgický okruh Spa v průběhu nedělního závodu nedostavil déšť. Německý závodník, který mimo jiné změnil image svého účesu, si v kvalifikaci připsal druhou příčku a jeho cílem mělo být předjetí prvního Lewise Hamiltona v nájezdu do první zatáčky, to se trojnásobnému šampiónovi sice nepovedlo, napravil to ale téměř okamžitě, po vyjetí z Eau Rouge využil drobného zaváhání Hamiltona a posunul se do čela závodu.

Od té chvíle to už byla one man show, Sebastian Vettel si jen hlídal (co si budeme povídat, spíše budoval) náskok na Fernanda Alonsa i Lewise Hamiltona. Kdyby německý závodník chtěl a mělo to nějaký smysl, určitě mohla být mezera mezi ním a druhým Alonsem v cíli ještě o něco větší.

Předjetí závodu: Kimi Räikkönen a Sergio Pérez (17. kolo)

Po špatném startu do závodu potřeboval finský závodník ve službách Lotusu rychle kupředu, po jeho první zastávce u mechaniků se ale zasekl za Sergiem Pérezem, na Mexičana dorážel, ale ten se nenechal jen tak. Tito dva se do křížku dostali již ve Velké ceně Monaka, takže by se dalo čekat, že Räikkönen bude tentokrát o něco opatrnější. Jenže to by nebyl ten Kimi, kterého známe. Fin na nic nečekal a do deváté zatáčky poslal svůj Lotus suverénně před McLaren Sergie Péreze.

Vítězové

Fernando Alonso (2.)

Španělský pilot se na rozdíl od odevzdaných výkonů v Německu a Maďarsku předvedl v dobrém světle, byť v kvalifikaci obsadil až devátou pozici, jeho start do Velké ceny Belgie byl přímo raketový a již v průběhu prvního kola se propracoval na pátou příčku. Své soupeře před sebou zvládal hravě, nestačil pouze na dominantního Sebastiana Vettela, i tak si ale Španěl zaslouží po tomto výkonu velké uznání.

Lewis Hamilton (3.)

Kompormis Mercedesu mezi nastavením vozu pro suchou a mokrou trať se podepsal hned v samotném úvodu, kdy se kolem stříbrného šípu prohnal Sebastian Vettel. Od té doby měl britský pilot starosti spíše s tím, co se se děje za ním. Po startu z pole position se musel smířit se ztrátou dvou pozic, což znamenalo konečnou třetí pozici, Brit ale předvedl velmi sympatický výkon, za který si rozhodně zaslouží pochvalu.

Nico Rosberg (4.)

Nico je přesvědčený, že šanci na dobrý výsledek v závodě ztratil již v kvalifikaci, i tak ale Mercedes může být s výkonem svých pilotů spokojený, v Belgii byly totiž stříbrné šípy nejvíce konzistentní, porovnáme-li to například s Red Bullem, kde jeden pilot vyhrál a druhý byl pátý, nebo Ferrari, kde Alonso obsadil druhé místo a Massa byl až sedmé.

Jenson Button (6.)

Výkony, na které v letošní sezóně rozhodně nejsme zvyklí, předvedl Jenson Button v neděli na okruhu Spa. Konečně patřil mezi závodníky, kteří byli konkurenceschopní, v samotném závěru Grand Prix bojoval i na hranici nejlepší pětice, pro britského závodníka v letošním roce skoro neznámý pocit.

Felipe Massa (7.)

Felipe nebyl ze sedmého místa v závodě nijak nadšený, pokud ale pomyslíme na jeho problémy se systémem KERS v úvodu závodu, je zisk několika málo bodů pro brazilského pilota potěšujícím faktem.

Romain Grosjean (8.)

Skvělý start.

Daniel Ricciardo (10.)

Nyní, když má Daniel Ricciardo téměř jisté angažmá u stáje Red Bull, by se hodilo, aby pravidelně porážel svého kolegu Jeana-Érica Vergne. To se mu povedlo, australský pilot dokonce dosáhl na bodovanou desátou pozici.

Giedo van der Garde (3. v Q1)

Giedo van der Garde předvedl v Belgii sympatické výkony, v první části kvalifikace skončil třetí, do závodu startoval ze 14. pozice a na stejném místě byl i po prvním kole Velké ceny! Dalo se očekávat, že to nebude mít dlouhého trvání, i tak ale pilot Caterhamu předvedl úctyhodný výkon.

Aktivisté Greenpeace

Naštěstí se jim nepodařilo přerušit závod, i tak se ale postarali o velký rozruch, aktivisté zaměření především proti značce Shell, která je hlavním sponzorem Velké ceny Belgie, dokázali narušit úvod ceremoniálu na stupních vítězů, to vše i za cenu nákupu VIP lístků, které nepatří mezi nejlevnější.

Poražení

Kimi Räikkönen (nedokončil)

Finský závodník měl smůlu, hledí z jeho přilby uvízlo v brzdovém potrubí a netrvalo dlouho, aby se brzdový systém na jeho Lotusu přehřál. Problémy avizoval již v úvodu závodu černý oblak dýmu, který se vždy při brzdění vznášel nad jeho levým předním kolem. Kimi přišel nejen o druhé místo v šampionátu, ale také o svou sérii 27 závodů po sobě, ve kterých se mu podařilo bodovat.

Mark Webber (5.)

Rozhovory Marka Webbera po závodech jsou s blížícím se koncem jeho kariéry stále ostřejší, nejprve označí svůj Red Bull za ďábelské auto, poté za traktor. Tým jeho přátel v rakouském týmu se zdá se hodně tenčí. Zatímco stájový kolega v závodě dominuje, on bojuje daleko za ním. Páté místo na okruhu, kde není tak těžké předjíždět, navíc s nejrychlejším vozem, není to pravé.

Pastor Maldonado (17.)

Tenhle venezuelský pilot se opět předvedl, bojoval s několika soupeři, když se rozhodl zajet do boxů a cestou smetl oba piloty stáje Force India.

Paul di Resta (nedokončil)

Po vydařené kvalifikaci a pátém místě na startovním roštu se od skotského závodníka čekalo více. Samozřejmě za jeho odstoupení mohl výše zmíněný Pastor Maldonado, i tak se ale závodník Force Indie příliš nepředvedl. Nejprve se mu nevydařil start, později se příliš často potýkal s opotřebením svých pneumatik.

Sergio Pérez (11.)

Na konci nejdelší rovinky okruhu zbytečně nedal Romainu Grosjeanovi s Lotusem žádný prostor po předjetí a ten se tak musel odebrat mimo závodní dráhu. Mexický pilot za to byl odměněn penalizací průjezd boxovou uličkou. Zajímavostí je, že za velmi podobný incident mezi Jeanem-Éricem Vergnem a Nicem Hülkenbergem ve stejné části okruhu potrestán nikdo nebyl.

Co ve Velké ceně Belgie potěšilo a zklamalo Vás? Na další zajímavé příběhy z dějiště Velkých cen se můžeme těšit již za 14 dní, kdy se pojede závod na dalším klasickém okruhu – Velká cena Itálie v Monze. Podaří se Fernandu Alonsovi konečně porazit Sebastiana Vettela a snížit jeho náskok v čele šampionátu?

Sdílejte na:
Zavřít