VC Bahrajnu: Vettel opět vítězí

VC Bahrajnu: Vettel opět vítězí

Sebastian Vettel vyhrál vzrušující Velkou cenu Bahrajnu, která přinesla mnoho akce. Druhý skončil Valtteri Bottas a pódium doplnil obhájce titulu Lewis Hamilton.

Vítězství si ve svém dvoustém závodě vyjel Sebastian Vettel na Ferrari, který dokázal za sebou udržet dravou dvojici Mercedesů. Jeho týmový kolega takové štěstí neměl a kvůli nehodě v boxech musel odstoupit. Na závod by stejně jako Raikkonen chtěli zapomenout i v Red Bullu, pro tento tým tyto závody skončily katastroficky už ve druhém kole, kdy oba jejich jezdci museli odstoupit z technických příčin.

Skvělý odjel Pierre Gasly s týmem Toro Rosso. Dokázal tak, že i s motorem Honda se dá odjet pěkný závod a stal se, tzv. „Best of the Rest“ v dnešním závodě.

Hned po dobrém startu si začal Vettel budovat svůj náskok. Na druhé místo se před Räikkönena dostal Bottas. Velmi dobrý start zaznamenal i Pierre Gasly, který už v úvodních zatáčkách zaútočil na Daniela Ricciarda, ale po několika neúspěšných pokusech se stáhl.

Ve čtvrté zatáčce došlo ke kolizi mezi Sergiem Perezem a Brendonem Hartleym. Novozélanďan probrzdil zatáčku a opřel to do Pereze, který se roztočil a musel se zařadit na konec pole. Hartley byl za tuto nehodu později potrestán deseti vteřinami.

Ve druhém kole přišla katastrofa pro Red Bull. V první zatáčce se snažil Hamiltona předjet Verstappen, ale nenechal mu mnoho místa a jeho Red Bull skončil s prořezanou pneumatikou a proto musel celou trať projet na třech kolech. O několik zatáček dál odstavil své auto jeho kolega Ricciardo, jehož zradila technika.

Na trati zavládl Virtuální Safety Car, díky kterému Verstappen neztratil až tolik času. Pokračování katastrofy přišlo až později. Po výjezdu z boxů byl Holanďan donucen okolnostmi své vozidlo zastavit a oba Red Bully tak skončili svou bahrajnskou pouť relativně brzy.

Mezitím se na cílové rovince bojovalo naplno. Souboj mezi čtveřicí jezdců, mezi všemi motory. Magnussen, Gasly, Hamilton, Alonso, Hülkenberg a Ocon. Tato situace se uklidnila až v následujících kolech, nejvíce na ní vydělal Gasly, který se dostal na páté místo, na které začal číhat Hamilton.

 

 

V desátém kole už Hamilton dosáhl stejné časy jako Vettel a Bottas, i přesto, že jezdil na tvrdší sadě, a začal se k nim pomalu dotahovat. Naopak Kimi Raikkonen měl problém se vedoucí dvojici vyrovnat a začal se od nich vzdalovat.

Přišel čas boxů, který opět zamíchal pořadí i na čele. Hamilton po pozdější zastávce získal čas k dobru a dostal se na pár kol do vedení. Do boxů zamířil až když ho doběhl Vettel. Po zastávce se vrátil zpět na čtvrté místo za Räikkönena.

Překvapením během těchto zastávek byl Marcus Ericsson, kterému tým naordinoval jednozastávkovou strategii, po níž opět dokázal držet krok v první desítce.

O další drama se mezitím staral střed pole, kdy proti sobě statečně bojovaly dvojice z Force Indie, Renaultu, McLarenu a Haasu. Zejména Ocon se musel bránit před dvojicí Haasu. Magnussen byl rychlejší než jeho týmový kolega a proto na jeho adresu vyslovil pár uštěpačných poznámek. Nebylo to, nicméně, platné na dlouhou dobu, protože Grosjean zamířil do boxů.

Velká drama v boxech se událo o pár momentů později, kdy Raikkonen v boxech srazil svého mechanika a také kvůli tomu mu nepřezuli všechny pneumatiky předtím, než odjel. Tuto situaci zapříčinil semafor nad jeho monopostem, který ho pustil dříve než bylo nutné. Důsledkem tohoto incidentu bylo zastavení auta v boxové uličce a následné nepokračování v závodě. Nešťastný mechanik tak skončil se zlomenou nohou

Ferrari proto vsadilo všechny zbývající trumfy na Vettela, který se už bez pomoci kolegy musel začít bránit rivalům z Mercedesu. Na čele to utichlo.

Ve středu pole se pokračovalo v týmových mikrosoubojích. Alonso s Hülkenberg se před druhou zastávkou v boxech propracovali na čtvrté, resp. páté místo. Po zastávce se na čtvrté místo dostal Pierre Gasly s motorem Honda, který si ho udržel až do cíle.

Vzadu za nimi se bojovalo io ten poslední bodík, souboj se odehrával mezi Grosjeanem, Sainzem, Ocon a Perezem. Nejprve Grosjeana předjel Carlos Sainz, později i Esteban Ocon. Francouz z týmu Haas proto musel zamířit do boxů.

Na čele se situace v Mercedesu vyostřovala. Hamilton začal nadávat do vysílačky, protože neměl dostatečný výkon ve svém autě. Tým se proto obrátil na Bottase a přikázal mu, aby stáhl Vettelův náskok. Stříbrné šípy začaly předpokládat, že Vettelovy pneumatiky to do konce závodu nevydrží a Bottas dokáže vyhrát. Fin dokázal během následujících dvou kol snížit svou ztrátu o téměř dvě sekundy.

Překvapení závodů, Marcus Ericsson, se stále držel na sedmém místě, ale zpětná zrcátka měl plné „papájově oranžové barvy.“

 

 

 

 

V posledních pěti kolech se Bottas nebezpečně přiblížil k Vettelovi. V posledních dvou kolech už se dotáhl pod sekundu a začal používat DRS. Vettel si našetřil nějaké palivo na poslední kol, aby se dokázal alespoň trochu vzdálit od dravého Mercedesu.

Po napínavém závěrečném souboji to Bottas nezvládl a Vettel závod vyhrál s náskokem necelé sekundy.

Na třetím místě se ztrátou 6,5 sekundy dokončil závod Lewis Hamilton. Za ním, s velkou radostí, přijel do cíle Pierre Gasly, se kterým se těšil i celý jeho tým a rovněž výrobce motorů Honda.

Na dalších místech skončili Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg a dvojice McLarenů v pořadí Alonso, Vandoorne.

Dobrý výkon a první body po velmi dlouhé době si připsal na své konto Švédský pilot Marcus Ericsson, který podlehl nátlaku McLarenů, ale i tak si ze závodů odnáší své první dva body po dvou prázdných sezónách.

První desítku uzavírá Esteban Ocon.

Sdílejte na: